וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטירה מהמציאות: האם התקרית האלימה תעזור לרייטינג המדשדש של האוסקר?

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 18:12

בשנה שעברה ברשת ABC קיבלו הלם כשצנחו ב 50% ברייטינג, האם הסטירה של וויל סמית שהיממה את העולם תרמה לאחוזי הצפייה? וגם, איך ייתכן שבארה"ב של 2022 עדיין יושבים צנזורים על הקונטרול ומפילים שידור. יגאל רביד עם התשובות

וויל סמית' סוטר לכריס רוק בשידור חי בטקס פרסי האוסקר 2022/מערכת וואלה!
"סמית אמר עוד משהו: 'בתחום שלנו אנחנו נאלצים לשמוע כל הזמן דיבורים לא מכבדים ולהעמיד פנים שהכל בסדר. לא יכולתי יותר'"

הדרמה בטקס האוסקר הלילה גורמת לנו עדיין לשפשף עיניים ולפקפק האם זה היה אמיתי או שבאמת וויל סמית איבד את זה. תזכורת למי שבמקרה לא צפה: בעיצומו של הטקס, השחקן וויל סמית קם מכיסאו וזינק לבמה כדי להכות את כריס רוק, מגיש אחד הפרסים, מפני שהתבדח על חשבון ראשה המגולח של זוגתו ג'יידה פינקט-סמית, שסובלת מנשירת שיער בעקבות מצבה הרפואי. "היא נראית כמו 'ג'י איי ג'יין 2", התבדח הקומיקאי הלא מצחיק, ועורר את זעם עמיתו.

לאחר שהחטיף לו, חזר סמית' למושבו והטיח בו "תוציא את השם של אשתי מהפה המ*דיין שלך". רוק ההמום, בתגובה, אמר - "וואו, זה הערב הגדול בתולדות הטלוויזיה". השידור צונזר באמריקה, אך לא בעולם. וכך, תיעוד האירוע בכל זאת מצא את דרכו לטוויטר. גולשים רבים היו בטוחים שמדובר בתרגיל מתוסרט ומבוים, אך במהרה התברר שהכל אמיתי.

כל זה לא מנע מסמית לזכות באוסקר לשחקן הראשי. "CODA" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר.

כדי להבין איך מגיבים בתקשורת האמריקאית לדברים, אנחנו נעזרים בחברנו יגאל רביד שיושב בלוס אנג'לס. מה התחושות?

"כבר שעות שהתקשורת עוסקת רק בזה. עד אתמול חשבו שהאיום של הבמאי שון פן לגרום להחרמת הטקס אם לא יתאפשר לנשיא אוקראינה לדבר בו יחולל מהומה, כעת ברור שזה לא קרה. וויל סמית הסביר הכל בדברי ההתנצלות שלו אחר כך. אוקראינה אגב קיבלה דקת דומיה".

למה בעצם זה קרה לו?

"יכול להיות שאף פעם לא נדע. תגרה על הבמה וחילופי מילים קשות זה משהו שלא ניתן היה לצפות וזה קשור כניראה לשילוב בין המתח הגדול שבו שרויים המועמדים לצד הרגישות של וויל סמית למחלתה של אשתו שסובלת ממחלת עור הגורמת לשיערה לנשור. התקיפה היתה לא במקום אבל כך גם הבדיחה של כריס רוק. אתה לא צוחק על נכות או מחלה של מישהו. אבל הוא אמר עוד משהו: 'בתחום שלנו אנחנו נאלצים לשמוע כל הזמן דיבורים לא מכבדים ולהעמיד פנים שהכל בסדר. לא יכולתי יותר'".

"לא לוקחים צ'אנס"

מיד אחרי התקרית, רוק העביר את השידור למועמדים לפרס הדוקומנטרי והשידור הוחשך למשך כשתי דקות, שבמהלכן דנזל וושינגטון ניסה לפשר בין השניים. הקטע המדובר למעשה צונזר בארה"ב.

די מטורף שב-2022 בארה"ב יושבים צנזורים על הקונטרול ומפילים שידור.

"אתה לא יכול לעשות שידור חי בלי עיכוב של חצי דקה בערך שמאפשר לחתוך אם משהו או מישהו יוצא משליטה. זה עוזר גם כשקטסטרופה טכנית מתרחשת. זה החוק, הוא הופעל כבר בעבר וזה קרה הלילה. בקונטרול ברחו לפרסומות לא מתוכננות. האם זה מוצדק? שאלה לא רלוונטית כרגע, כמו שורת חוקים וכללים של דברים שמותר ואסור להגיד בשידור. הרשתות מעדיפות לקיים את החוק שגם חוסך מהן תביעות במקרים של פגיעה או לשון הרע, ובמקרים מסויימים גם לשלילת רישיונות שידור, בעיקר בתחנות טוק שואו ברדיו. ברור שאי אפשר לפקח על כולם ובטח לא על תחנות אינטרנטיות, באירועים בפרופיל גבוה לא לוקחים צ'אנס".

ביונסה מופיעה בטקס פרסי האוסקר, 28 במרץ 2022. Chris Pizzello, AP
ביונסה בטקס האוסקר/AP, Chris Pizzello

שידור האוסקר הלילה למעט התקרית נחשב הצלחה?

"רשת ABC והאקדמיה התאבדו על זה, קיצרו את האירוע המשודר, רבו עם כל העולם, הפעילו מנטרים לקטוע שידורים פיראטיים, ולא אפשרו לבלוגרים ומשפיעי רשת לעבוד בזמן השידור החי. מוזר ככל שזה נשמע, מי שרוצה לצפות בטקס מוכרח שיהיה לו מנוי לכבלים או לערוץ בתשלום. אי אפשר לראות את זה ברשת בחינם, וזה בתקופה שפחות ופחות אנשים צורכים את הערוצים הישנים. בעיקר צעירים. בשנה שעברה חטפו ברשת הלם כשצנחו ב 50% ברייטינג ולא הבינו איך, אבל זו תופעה שנמשכת שנים בכל הערוצים. אנשים צורכים את התכנים בסטרימינג יותר ויותר, וההוכחה - רוב הסרטים המועמדים הלילה וגם הזוכים באו מנטפליקס, אפל, ודומיהם. ההייפ היום הוא בכלל על סדרות. יוצרי הסרטים כבר מבינים, האקדמיה חיה בסרט.

"במספרים, טקס האוסקר רשם רייטינג של 15.4 מיליון צופים ברשת ABC - קפיצה של מעל 50% מהשנה הקודמת, בניגוד למגמת הירידה שחווה הטקס בשנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully