וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שטרן דורש פיצוי של מיליון שקל מרשת 13: "רצח האופי פגע במינויי ליו"ר הסוכנות היהודית"

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 11:39

"סערת המגרסה" חוזרת, ועומדת להתברר בביהמ"ש. שר המודיעין הגיש תביעה כנגד רשת וחדשות 13: "פטרו עצמם מהחובה לבדוק ולאמת מידע משמיץ טרם שידורו". שטרן לוואלה! ברנז'ה: "אני עומד על בירור העובדות". "הצינור": "שטרן ממשיך להקטין את הנשים"

האירוע השני אליו מתייחס כתב התביעה הוא אייטם שפורסם במהדורת החדשות של 13 לפיו קצינת ח"ן טענה שאמרה לשטרן שקצין ניסה להטרידה והוא חייך

שר המודיעין האלוף (מיל') אלעזר שטרן הגיש השבוע באמצעות עורכי דינו ממשרד מיתר תביעת לשון הרע נגד רשת מדיה, חדשות 13, עורך התוכנית "הצינור" אדם שפיר והמגיש גיא לרר - ובה דרישה להסרת פרסומים שקריים לטענתו ששודרו ב"הצינור" ובחדשות הערוץ, התנצלות ופיצוי בסך מיליון שקלים.

שטרן תובע את הערוץ בשל מה שכונה "פרשת המגרסה", במסגרתה אמירה שלו בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm, לפיה כראש אכ"א הוא גרס תלונות אנונימיות, לטענתו לא הובנה כראוי. "מעולם לא גרסתי תלונות על הטרדה מינית", אמר שטרן למחרת השיחה בראיון בחדשות 13, "בדקו את זה היום ולא נמצא שגרסתי, וגם לא אמרתי שגרסתי תלונות על הטרדות מיניות, כן גרסתי תלונות אנונימיות בנושאים אחרים".

בהמשך נחשף בתוכנית "הצינור" בערוץ כי חיילת ששירתה תחת השר כשהיה מפקד בה"ד 1 טענה שהעידה בפניו על הטרדה מינית, והוא דרש ממנה לא להתלונן. "אם את תדברי על מה שהיה פה בחדר, בצבא את כבר לא תישארי".

האירוע השני אליו מתייחס כתב התביעה הוא אייטם שפורסם במהדורת החדשות של 13 לפיו קצינת ח"ן טענה שאמרה לשטרן שקצין ניסה להטרידה והוא חייך. לפי שטרן, הוא לא היה הגורם שאמור לטפל בתלונה, וממילא חיוך לא אומר שזלזל בתלונה והוא גם זוכר שטיפל באותו קצין. לדבריו, מדובר באירועים לפני 25 שנים, ייתכן שהיום היו מטופלים אחרת אבל והוא לא איים או טאטא טייח דבר.

אלעזר שטרן  בישיבת סיעת התנועה, פברואר 2013. יואב דודקביץ'
אלעזר שטרן בישיבת סיעת התנועה, פברואר 2013/יואב דודקביץ'
באותם ימים שטרן היה המועמד המוביל להחליף את יו"ר הסוכנות לשעבר וכיום נשיא המדינה בוז'י הרצוג בתפקידו, ואולם לבסוף מינויו ירד מהפרק בשל הסערה שנוצרה

שטרן טוען כי "ערוץ 13 נתן במה לטענות שקריות נגד השר מבלי לאמתן, תוך התעלמות מהכחשות ועדויות סותרות ואף תוך הקצנה שלהן מעבר למה שנאמר. הערוץ פטר עצמו מהחובה לבדוק, לאמת ולהצליב מידע משמיץ טרם שידורו, התייחס אל התרשמות אישית של כתביו כאמת שאין בלתה, תוך הובלת קמפיין תקשורתי מכפיש וחסר רסן שפגע בשר, בכבודו, במשפחתו ובשמו הטוב".

כזכור, באותם ימים שטרן היה המועמד המוביל להחליף את יו"ר הסוכנות לשעבר וכיום נשיא המדינה בוז'י הרצוג בתפקידו. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמנם גיבה את שטרן, ואולם לבסוף מינויו ירד מהפרק בשל הסערה שנוצרה.

מתוך כתב התביעה שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה: "הנתבעים לא נהגו לפי כללי 'העיתונאות האחראית' אשר הותוו בפסיקה, אלא להפך - לא נקטו באמצעים כדי לאמת את הטענות ששמעו ופעלו ברשלנות ובמגמתיות ואף בחוסר תום לב ובאובססיביות נגד התובע... הפרסומים השקריים משפילים ומבזים את התובע ומהווים לשון הרע.

"רצח האופי שעשתה רשת 13 לשר, על בסיס טענות שקריות שלא נעשה כל מאמץ לבדוק אותן, גרם נזק רחב, משמעותי ומתמשך ופגע בסיכויי השר להתמנות לראשות הסוכנות היהודית".

גיא לרר אלעזר שטרן. צילום מסך, צילום מסך
גיא לרר אלעזר שטרן/צילום מסך, צילום מסך

"הערוץ לא שעה לבקשות"

לדברי גורמים המקורבים לשטרן, "בחודשים שחלפו מהפרסום ניתנו לערוץ מספר הזדמנויות לתקן את העוול אך הוא לא שעה לבקשות, התעלם באופן מופגן מהאמת, והמשיך לתת לעלילה שברא לפגוע בשר שטרן".

גם השר שטרן התייחס לדברים ואמר לוואלה! ברנז'ה כי: "אני לוחם בהטרדות מיניות, היום ובמשך כל חיי הבוגרים. מעולם לא השתקתי תלונות ולא איימתי על חייל או חיילת. לא היה אירוע כזה במשרדי וזו בוודאי לא דרכי. התנסחות, הניתנת אולי לפרשנויות שונות, בראיון אחר לא צריכה ליצור עליהום חסר גבולות על בסיס כזבים. האמת חשובה, ואסור לפרסם השמצות ללא בדיקה, ועל כן אני עומד על בירור העובדות. אסור לנו כחברה, לעבור לסדר היום כשפרסומי שקר מייצרים את התודעה שלנו. לעלילה כזו יש מחיר גבוה, ציבורי, משפחתי ואישי. מעבר לאמור אציין את הברור מאליו, אני רואה חשיבות בתקשורת ביקורתית, חוקרת וחושפת, בוודאי במקרה של פגיעה והטרדות מיניות".

ממערכת "הצינור" נמסר בתגובה: "צר לנו ששטרן ממשיך להכחיש ולהקטין את עדויות הנשים שאינן מכירות אחת את השניה, משני מקרים שונים. אנחנו עומדים במאה אחוז מאחורי העדויות שלהן וראינו בעינינו את הפגיעה שנגרמה להן. בטוחים שגם בית המשפט יראה".
טרם התקבלה תגובת רשת 13. בחדשות 13 בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully