וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע לא לצנזר פעילות בטיקטוק בעת אירועי טרור? הנה התשובה

אלכס סקליאר, טור אורח

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 8:30

שורת פיגועי הטרור הובילה לשיח ער בנושא המקום והאחראיות של טיקטוק בהפצת ההסתה. מנגד, נראה שהטיקטוק אפשרה לצעירים להביע דעות איתנות שיצרו שיח חיובי וזכו בפלטפורמה למאות אלפי צפיות | טור אורח

שורת פיגועי הטרור של השבוע האחרון הובילה לשיח ער בנושא המקום והאחראיות של טיקטוק בהפצת ההסתה. פרשנים צבאים האשימו את הפלטפורמה, שאינה מצונזרת ואין עליה הגבלות. הגדילו כלי התקשורת והזמינו את שר התקשורת לראיונות, שם נדרש לתת תשובות, מדוע לא לצנזר פעילות בטיקטוק, בעת אירועי טרור.

לצד הכוח של טיקטוק להפיץ כל שיח (שלילי וחיובי), כמו שיש בערך לכל כלי תקשורת ורשת חברתית, נראה שהטיקטוק אפשרה לצעירים להביע דעות איתנות שזכו בפלטפורמה למאות אלפי צפיות.

שיטוט מהיר בטיקטוק נותן הצצה על התחושה של הצעירים, בני ובנות הנוער בישראל על המצב הביטחוני. לצד יוצרי תוכן שהמשיכו לעלות תוכן אסקפיסטי, אחרים, שמוכרים בזכות התוכן שעוסק בוולוגינג ולייף סטייל, התחילו לעלות סרטונים עם עמדה ברורה והביעו את דעתם על המצב הנוכחי. יוצרת הרשת ליאור מרס, יצרה סרטון טיקטוק בו פנייה חדה לממשלה, הסרטון של זכה למעל 150K צפיות (רייטינג של תכנית בוקר), מעל ארבעים אלף אינטרקציות ומעל לאלף תגובות שתומכות בדעתה.

@liormars בדרך כלל לא פותחת דברים כאלה בטיקטוק - אבל זה יותר נורא מבחינתי לא לדבר על זה. #israel #foryou ♬ original sound - LiorMars

שירז שוקרון, יוצרת טיקטוק מוכרת עם מעל ל-9 מיליון לייקים בעמוד, יצרה סרטון הסברתי שפונה לעוקבים מחוץ לישראל בו תיארה את המצב הביטחוני בישראל. הסרטון הגיע לחצי מיליון צפיות והפך לסרטון הכי נצפה בערוץ שלה.

קבוצה של צעירים לקחו את הפלטפורמה צעד קדימה, שם הם הופכים להיות עיתונאים צעירים, בלי גוף תקשורת מאחוריהם או עורך שמכתיב להם את זווית או אופי הסיקור. אותם צעירים וצעירות התחילו להנגיש לעוקבים את התמונה מהשטח שמלווה גם בפרשנות שלהם. מי שלא עוקב אחרי הדר מוכתר, הפובליציסטית הצעירה בטיקטוק כדאי שישים לב לערוץ שלה. בו היא מתייחסת לפוליטקאים בטיקטוק וגם התייחסה למצב.

לפעמים טיקטוק משקפת גם את מצב התקשורת הישראלית. המצב הביטחוני הדחיק את הדיווחים על מספר נדבקי הקורונה ואת הדיווחים השוטפים על הפלישה הרוסית. כך גם יוצרי רשת שעד כה העלו סרטונים עם התייחסות למצב באוקראינה התחילו לעלות סרטונים שעוסקים במצב הביטחון בישראל.

בעשור האחרון מחאות, מהפכות, אג'נדות נולדו ברשתות חברתיות ובדרך כלל היו אלו הצעירים שהובילו אותם. במקום לנסות לייצר שיח שמצביע על ההשפעה השלילית שלהן (שאינו שונה מכלי תקשורת אחרים), כדאי לפוליטיקאים וגם לאנשי התקשורת להתייחס אליהם, לבחון ולחקור את השיח שם. רגע לפני שאתם מזמינים לאולפן פוליטקאים, הפובליציסטים ואנשים שמגבירים את השיח המסית פתחו את הטיקטוק, תראו מה הצעירים חושבים ותזמינו אותם לאולפן. הם אלו שישנו את העולם.

אלכס סקליאר הוא לשעבר עיתונאי וכיום סמנכ"ל תוכן ב-teenk ומומחה לטיקטוק צעירים ובני נוער

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully