וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר הנדל לרשות השנייה: "הפקרות בסיקור התקשורתי"

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 8.4.2022 / 13:18

בעקבות שידורי הפיגוע שר התקשורת הנדל פנה ליו"ר הרשות השנייה עדן בר טל בכדי שיכנס במהירות את המועצה לבחינת כללי הסיקור בזמן פיגוע טרור. שידור המצוד אחר המחבל הנמלט בת"א זכה ללא מעט ביקורת על כך שהפריעו לכוחות הביטחון ויצרו בהלה

"כתב יכנס רק בליווי ואישור הצבא או המשטרה. זירת פיגוע שבה המחבל עדיין מסתובב חמוש היא זירת לחימה"

בעקבות שידורי הפיגוע אמש (חמישי) שר התקשורת הנדל פנה ליו"ר הרשות השנייה עדן בר טל בכדי שיכנס במהירות את המועצה לבחינת כללי הסיקור בזמן פיגוע טרור. הנדל התייחס לכתבי ערוצי החדשות שצילמו והעבירו את המצוד אחר המחבל בשידור חי. שידור המצוד זכה ללא מעט ביקורת ברשתות על כך שהפריעו לכוחות הביטחון ויצרו בהלה.

השר אמר, "אמש היתה הפקרות בסיקור התקשורתי. צילומי כוחות תוך כדי פעילות, שידור סרטונים של הפיגוע."

עוד הוסיף השר שהוא "מבין את הצורך לדווח ולהתחרות מול ערוצים אחרים אבל הצרכים הביטחוניים גוברים. בזמן מלחמה ברור לחלוטין שיש שטח צבאי סגור. כתב יכנס רק בליווי ואישור הצבא או המשטרה. זירת פיגוע שבה המחבל עדיין מסתובב חמוש היא זירת לחימה.

"אין שום הבדל גם אם מדובר בדיזנגוף בתל אביב. בפיגועים הקשים שידענו בעבר של מחבלים מתאבדים ידעו כלי תקשורת להפסיק לצלם מקרוב את ההרוגים והפצועים. הם קיבלו החלטה עצמאית. לא היתה רגולציה. גם היום זה נדרש לצד סגירת אזורי לחימה מצד כוחות הביטחון".

סיקור חדשות 12 של פיגוע הירי בתל אביב. חדשות 12, צילום מסך
סיקור חדשות 12 של פיגוע הירי בתל אביב/צילום מסך, חדשות 12

"לא צנזורה, אחריות לאומית"

בפוסט ארוך שכתב הבוקר הנדל בפייסבוק תחת הכותרת "לא צנזורה, אחריות לאומית", הוא ביקר את התנהלות הערוצים המסחריים. "המחבל חוסל. מודה לאנשי היחידה המבצעית, הימ"מ, המשטרה ושאר כוחות הביטחון וההצלה. אנחנו נלחמים מול טרור פלסטיני רצחני שמבקש דם יהודי, אך גם לזרוע פחד ושנאה בתוכנו... יש לקחים רבים להפיק מניהול הזירה גם ברמה התקשורתית. אעשה זאת מול המשטרה והגורמים הרלוונטיים. אמש היתה הפקרות. צילומי כוחות תוך כדי פעילות, שידור סרטונים של הפיגוע.

"אמא לא צריכה לראות את הפנים של בנה פותח זיג בחיפוש אחר מחבל. שוטרת או חוקרת לא צריכה לבקש 4 פעמים מצלם להזיז את המצלמה כי היא באמצע תדריך. עם ישראל לא צריך לשמוע בשידור ישיר את קולות הקשר של המשטרה והצבא ובטח לא לראות חדר ניתוח בשידור ישיר. מפקד מיחידה מסווגת לא צריך לדאוג שוב ושוב שזהותו לא תיחשף בדקות הקריטיות שהוא מנהל את האירוע".

בעקבות הדברים, מועצת הרשות השנייה תכנס אסיפת חירום ותדון בכיסוי התקשורתי של אירועי הלילה ובאחריות הנדרשת בסיקור אירועים בטחוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully