וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חבורת הסוטים הזו"? הקהילה הגאה לריקלין: התנצל או שנתבע

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 15:30

אגודת הלהט"ב שלחה מכתב לפני נקיטת הליכים לאיש ערוץ 14 שמעון ריקלין על דיווח שיקרי וכינויים דיבתיים נגד הקהילה. "זכותו המוחלטת לבקר ולהשמיע עמדה שונה, אך בין חופש הביטוי להסתה אין דבר וחצי דבר. נגמרו הימים שנסבול הסתה אלימה נגדנו בשידור"

משדר מיוחד עם שימעון ריקלין ויערה זרד | 6.4.2022/צילום מסך
"אמירה לפיה תמוה בעיניך כיצד לא חוקק חוק כנגד פעילות האגודה, אף היא מהווה לשון הרע והסתה אסורה כנגד תאגיד המקיים פעילות ציבורית וחברתית ברוכה וחשובה"

ההתנצלות בדרך? איש חדשות 14 שמעון ריקלין ניצב בפני איום בתביעה על אמירות כנגד הקהילה הגאה בשידורי הערוץ. במכתב לפני נקיטת הליכים ששלחה אליו אגודת הלהט"ב, דורשים בעמותה שיפרסם תיקון והתנצלות באופן מידי לדברים שאמר בתאריך 6/4 המהוות לפי האגודה לשון הרע.

במהלך שיחה אודות מה שמכנים בערוץ בשיטתיות "הפרוגרסיביות האמריקאית", התייחס ריקלין לאגודת הלהט"ב ומי שנמנים על פועלה וכינה אותה כ"חבורת המטורפים הזו שרוצה לגעת בילדים שלנו, חבורת הסוטים הזו....". ריקלין אף הביא דוגמה שלדבריו מוכיחה את "הטירוף" - הספר "אני ג'אז", ספר ילדים על ילדה טרנסית שמעודד סובלנות וקבלה - אשר לדבריו האגודה "תפיץ במאות לילדים בני 4-5, והוא לא מבין איך אין חוק שמגביל זאת". אלא שבאגודה אומרים כי הספר חולק בכלל לעובדים סוציאליים, אנשי חינוך והורים שביקשו לקבל את הספר. מעולם, אומרים באגודת הלהט"ב, לא בוצעה חלוקה "נסתרת" או דבר בסגנון.

"על אף שסביר להניח שאינך מודע כלל לפועלה של האגודה ואינך רואה בעין יפה את עשייתה - אמירותייך המצוטטות לעיל אינן מתקבלות על הדעת ומהוות הסתה אסורה ולשון הרע", כתבו באגודה. "כמו כן, אמירה לפיה תמוה בעיניך כיצד לא חוקק חוק כנגד פעילות האגודה, אף היא מהווה לשון הרע והסתה אסורה כנגד תאגיד המקיים פעילות ציבורית וחברתית ברוכה וחשובה, המסייעת לקהילה המונה מאות אלפים, הנתקלים באופן יומי באמירות חשוכות ובוטות, בדומה לדברייך בשידור".

מצעד הגאווה בתל אביב, 25 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב/ראובן קסטרו

"על אף שתפיסת עולמך אינה מקבלת את עולם הערכים והנורמות המצויים ביסוד מהותה של האגודה, אין בכך כדי להתיר שימוש בכינויים בהם נעשה שימוש על ידך, ואשר חורגים ממתחם הדיון, השיח והביקורת המותרת. בהיותך עיתונאי חל עלייך האיסור האתי לנקוט דברים הכוללים תוכן מפלה מתייג ופוגעני (ר' סעיף 14 לתקנון האתיקה המקצועית של העיתונות); ומכך יוצא כי יש בדברים שנאמרו על ידך משום חומרה יתרה", כתבו עוד באגודה.

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי מסר לוואלה! ברנז'ה: "זכותו המוחלטת של ריקלין לבקר ולהשמיע עמדה שונה, אך בין חופש הביטוי להסתה פרועה כזו אין דבר וחצי דבר. נגמרו הימים שנסבול הסתה אלימה נגדנו בשידור חי, גם אם מדובר במילים המגיעות מצד גורם שעמדותיו נמצאות בשוליים האחוריות של החברה הישראלית. אותה הסתה שמפעיל ריקלין נגד הקהילה הגאה היא לא רק מסוכנת אלא גם עולה בחיי אדם ומנסה להחזיר את הקהילה הגאה שנים אחורה, לזמנים חשוכים בהם התביישנו במי שאנחנו בדיוק בשל דעות שכאלו. את תוצאות ההסתה הזו אנחנו רואים יום-יום שעה-שעה בשנאה ואלימות שחווים נערים ונערות בבתי הספר, במרחב הציבורי וברשת ואת זו מוכרחים לעצור".

בערוץ 14 לא הגיבו לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully