וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה במשטרה: היהלומן המיליארדר שלח חוקרים פרטיים לרגל אחר עיתונאי

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 17:39

כתב "זמן אמת" אבי עמית הגיש תלונה במשטרה נגד דן גרטלר: "שכר חוקר פרטי שצילם בביתי בניסיון לעצור את שידור התחקיר שאני מכין עליו". וואלה! ברנז'ה עם פרטים על הסיפור המוזר והמטריד

העיתונאי אבי עמית הגיש בסוף השבוע תלונה במשטרה נגד היהלומן והמיליארדר דן גרטלר לאחר ששלח חוקרים פרטיים שצילמו במצלמה נסתרת בתוך ביתו הפרטי של עמית, במטרה לעצור ולמנוע תחקיר של "זמן אמת" שגרטלר עומד במרכזו - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. "מדובר בחציית קו אדום ובשיטות שמקורן במשטרים אפלים. נכנס אדם לביתי תוך כדי התחזות, מצלם ומתעד שם בניגוד לחוק ואז מעוות ועורך את החומרים על מנת לאיים עלינו לעצור את התחקיר", מסר עמית.

ביום רביעי הקרוב תשודר בכאן 11 תוכנית פתיחת העונה השישית של "זמן אמת" ובמרכזה התחקיר שעורך עמית בחודשים האחרונים סביב החשדות הכבדים כנגד גרטלר שהובילו אותו להסתבכות עם ממשלת ארצות הברית. התחקיר עוסק גם בהתגייסותו של לא אחר מאשר ראש המוסד יוסי כהן לסייע לגרטלר על מנת להסיר את הסנקציות האמריקאיות.

לטענת גורמים במערכת התוכנית, בשבוע שעבר יצרו עורכי דינו של גרטלר (בראשות עורכי הדין בועז בן צור וחגי הלוי) קשר עם עמית ועם עורך התוכנית ארנון גל וביקשו פגישה דחופה. לדבריהם, בפגישה הוצג תיעוד במצלמה נסתרת של מרואיין (שלא שולב כלל בסופו של דבר בתחקיר). לפי הגורמים, החוקרים הפרטיים נשלחו לתעד בין היתר שיחה שניהל עמית עם אותו מרואיין על אף שהתקיימה בתוך ביתו הפרטי של עמית.

היהלומן דן גרטלר עם אהוד אולמרט ב- 2005. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
איש העסקים גרטלר ורה"מ לשעבר אולמרט/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום
לחומרים אלה נלווה גם איום כי בידי גרטלר "חומרים נוספים נגד מערכת התוכנית" שישתמש בהם אם ישודר התחקיר

לדבריהם, החוקרים, נכנסו לתוך הבית תוך שהציגו את עצמם בזהות שקרית וביקשו לתעד את הראיון. משסורבו, תיעדו אותו במצלמה נסתרת. בהמשך, כך נודע לוואלה! ברנז'ה, נערך סרטון בן 6 דקות אותו בסגנון "שיטות העבודה של זמן אמת", שנשלח לכל בכירי התאגיד בניסיון להביא לביטול השידור.

לדברי גורמים במערכת, החומרים המצולמים נערכו והוצגו באופן מגמתי ושקרי כביכול כאילו מערכת התוכנית "שתלה" מילים בפיו של המרואיין. לחומרים אלה נלווה גם איום כי בידי גרטלר "חומרים נוספים נגד מערכת התוכנית" שישתמש בהם אם ישודר התחקיר.

אבי עמית. לירן הוטמכר, מערכת וואלה!
אבי עמית במכרות בקונגו. מתוך התחקיר/מערכת וואלה!, לירן הוטמכר

בעקבות המקרה הגיש עמית כאמור תלונה במשטרת תל אביב על סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה ופגיעה בפרטיות, ובמקביל העורך גל שיגר מכתב לגרטלר באמצעות עורכי דינו ובו הבהיר בין היתר: "החומרים שהוצגו בפנינו מעוררים שאט נפש, לשון המעטה. ניכר שאינכם בוחלים באמצעים על מנת לסכל את שידור התחקיר ובכוונתנו לעמוד על כך שכל מי שנטל חלק במהלכים הפסולים האלה יתן את הדין על מעשיו. אין בכוונתנו להיכנע נוכח הניסיונות הביריוניים לאיים על עיתונאים תוך פגיעה בפרטיותם, הכפשתם וניסיון לפגוע במוניטין שלהם. אם אתם סבורים כי באמצעות שיטות פעולה אלה יעלה בידיכם למנוע דיון ציבורי ופתוח בעניין נשוא התחקיר - טעות בידיכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully