וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל־ג'זירה הוא ערוץ תואם חמאס"

דוד ורטהיים ואראל סגל

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 13:14

צבי יחזקאלי הסביר ברדיו 103 מה יש לקחת בחשבון בנסיבות מותה של כתבת אל־ג'זירה שירין אבו עאקלה בג'נין; "השידורים של טלוויזית חמאס ואל-ג'זירה מעזה תואמים אחד לאחד. הם נכנסים פנימה ותוקעים מצלמה בכל מקום". האזינו

בווידאו: עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות בחילופי אש בג'נין/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

ראש הדסק לענייני ערבים צבי יחזקאלי (חדשות 13) הביא הבוקר ברדיו 103 את הקולות הפלסטינים בעקבות האירוע בג'נין שבו מצאה את מותה כתבת אל־ג'זירה שירין אבו עאקלה. בתוכניתם של אראל סגל ועורך וואלה! ברנז'ה דוד ורטהיים התייחס יחזקאלי לתפקיד שממלאת תחנת הטלוויזיה הקטארית אל־ג'זירה.

"מתוקף הדמוקרטיה אנחנו מאפשרים לאל־ג'זירה לשדר כאן, למרות שהם יוצאים נגדנו", והוסיף: "השידורים של טלוויזית חמאס ואל-ג'זירה מעזה תואמים אחד לאחד. הם נכנסים פנימה ותוקעים מצלמה בכל מקום, זו מתיחת קו שהם לוקחים בחשבון שגם אם יקרה משהו - תמיד יאשימו את ישראל".

בהמשך התייחס להתנהלות והמניעים של מועצת השורא: "הם רואים לנגד עיניהם תמיד את טובת האיסלאם. אני רואה פה קפיצה על העגלה הפלסטינית להאשים את צה"ל. אנחנו עם ידיים קשורות מול ארגונים שחיי אדם ואמת רחוקים מהם".

שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. רויטרס
עיתונאית אל-ג'זירה שנורתה למוות בחילופי אש בג'נין/רויטרס

מוקדם יותר הבוקר (רביעי), ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי קיים חשד שהעיתונאית הפלסטינית שנורתה למוות בג'נין נהרגה כתוצאה מאש הפלסטינים. בנט אמר את הדברים לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האשים את ישראל במותה.

בנט פרסם הודעה בה גיבה את לוחמי צה"ל ואמר כי אבו מאזן "מטיח בישראל האשמות ללא בסיס מוצק". לדבריו, "על פי הנתונים שבידינו כרגע, יש סיכוי לא מבוטל שפלסטינים חמושים, שירו באופן פרוע, הם שהביאו למותה המצער של העיתונאית. הפלסטינים אף תועדו אומרים 'פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה', למרות שאף חייל לא נפגע".

שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, אישר כי אבו עאקלה היתה אזרחית אמריקנית וקרא לחקור את האירוע. "אני קורא לקיים חקירה יסודית לגבי נסיבות מותה", אמר ניידס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully