וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: מנכ"ל כאן אלדד קובלנץ מסיים את עבודתו; טל פרייפלד תשמש כממלאת מקום

עודכן לאחרונה: 28.5.2022 / 21:03

עכשיו זה רשמי: בדיוק חמש שנים לאחר הקמתו, מנכ"ל כאן, אלדד קובלנץ מסיים את עבודתו בתאגיד, כך הודיעה מועצת התאגיד. כזכור, בסוף השבוע נשיא ביה"ד האזורי לעבודה השופט אייל אברהמי דחה את בקשתו של קובלנץ לצו מניעה נגד פיטוריו

מנכ"ל תאגיד כאן, אלדד קובלנץ. ניב אהרונסון
מנכ"ל תאגיד כאן, אלדד קובלנץ/ניב אהרונסון

עכשיו זה רשמי: בדיוק חמש שנים לאחר הקמתו, מנכ"ל כאן, אלדד קובלנץ מסיים את עבודתו בתאגיד, כך הודיעה הערב (מוצ"ש) מועצת התאגיד. כזכור, בסוף השבוע נשיא ביה"ד האזורי לעבודה השופט אייל אברהמי דחה את בקשתו של קובלנץ לצו מניעה נגד פיטוריו מהתאגיד.

במקומו של קובלנץ מינתה מועצת התאגיד את טל פרייפלד סמנכ"לית הטלוויזיה כממלאת מקום, זאת עד למינוי המנכ"ל הבא. בבחירתם ציינו חברי המועצה כי "פרייפלד מכהנת כסמנכ"לית מזה כ 4 שנים, במהלכן רשם התאגיד הצלחות והישגים רבים בתחום התוכן, והוכיחה עצמה כמנהלת מקצועית ומוכשרת". בהקשר זה יצוין כי פרייפלד היתה בעצמה מינוי של קובלנץ.

"מודים לאלדד"

במייל ששלח יו"ר המועצה גיל עומר לעובדי התאגיד הערב נכתב: "אני מבקש להודות לאלדד, בשם מועצת התאגיד ובשמי, על תרומתו והישגיו הרבים של התאגיד תחת הנהגתו. לאלדד יש זכויות רבות ומשמעותיות בהצלחת התאגיד, כמו גם בעצם הקמתו, שהייתה כידוע מסע מפותל ולא קל.

"כיום ניתן לומר בביטחון, כי הציבור מקבל שרות ותוכן איכותי ומגוון, לעיתים אף פורץ דרך, בהתאם לכוונת המחוקק בחוק השידור הציבורי - וזאת תחת משמרתו של אלדד ויחד איתכם - מנהלות, מנהלים עובדות ועובדי התאגיד בכל הדרגים.

"מועצת התאגיד בחרה בסמנכ"לית הטלוויזיה, טל פרייפלד, כממלאת מקום המנכ"ל, עד לבחירת מנכ"ל קבוע. לאחר שיחות עם חברות וחברי ההנהלה הבכירה של התאגיד, אין לי ספק כי טל תזכה לשיתוף פעולה מלא מצד ההנהלה ואני משוכנע שגם אתם.ן, עובדות ועובדי התאגיד, תעשו ככל הניתן על מנת לוודא שגם בתקופת הביניים תימשך העבודה המעולה. יחד עם ההצלחות המקצועיות, על השידור הציבורי להוות דוגמה ומופת אף בתחום יחסי וסביבת העבודה. טובת השידור הציבורי והתאגיד, היא השיקול היחיד המנחה את המועצה בכל החלטותיה. אני שב ומודה לאלדד על עשייתו הרבה ומאחל לטל ולכולנו הצלחה רבה".

טל פרייפלד. יח"צ,
טל פרייפלד/יח"צ

מערכת יחסים עכורה

כך או כך, זמנו של קובלנץ בתאגיד היה קצוב שכן כהונה נוספת שלו לא הייתה אופציה: גם אם המועצה לא הייתה מדיחה אותו, היא לא הייתה מצביעה עבורו לקדנציה נוספת

כבר בסוף החודש שעבר החליטה מועצת תאגיד השידור להדיח את מנכ"ל התאגיד קובלנץ מתפקידו. ההחלטה הגיעה לאחר חילופי דברים קשים בין קובלנץ למועצה והליך שימוע שנעשה לו בשבועות האחרונים, וחתמה תקופה ארוכה בה היחסים בין יו"ר המועצה גיל עומר לבין קובלנץ היו עכורים ביותר.

משיחות שקיימה וואלה! ברנז'ה עם גורמים במועצת התאגיד כבר לפני חודשיים, הסתמנה ההחלטה להדיחו, כאשר הקש ששבר את גב הגמל מבחינת מועצת התאגיד היה מכתב תגובה ששלח קובלנץ לעומר ולחברי המועצה על דרישתם להתנצלות ומשיכת מכתבים קודמים מצדו.

כך או כך, זמנו של קובלנץ בתאגיד היה קצוב שכן כהונה נוספת שלו לא הייתה אופציה: גם אם המועצה לא הייתה מדיחה אותו, היא לא הייתה מצביעה עבורו לקדנציה נוספת. ולמרות זאת, קובלנץ החליט להיאבק בהחלטה ודרש מבית הדין לעכבה - בקשה שכאמור נדחתה.

כזכור, במסגרת דוח הביקורת של ועדת פרוקצ'ה שפורסם בסוף 2021, הטיל הדוח על התאגיד שורת תיקונים לליקויים שעלו בבדיקתם את ממצאי תחקיר הארץ שחשף שורה של עדויות עובדים על התעמרות והטרדות מיניות. בין דרישות הדוח, הוטל על הצדדים להגיע להליך גישור, מעין "טיפול זוגי", שכן היחסים העכורים בין הצדדים פוגעים בעבודה השוטפת של התאגיד. בדוח ניתן יעד של כחצי שנה להשלמת המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully