וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתרסקות של אולפן שישי: לראשונה, אילה חסון עקפה את קושמרו באלפי צופים

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 19:07

תוכנית הדגל של חדשות 12 הגיעה לפני ערב החג לנתון נמוך של פחות מעשרה אחוזי צפייה. וכמה השיג פרק סיום העונה האחרון בהחלט של רמזור?

בעוד הפער בין קשת 12 לרשת 13 ממשיך לגדול, דווקא בגזרת שישי בערב, הקרב בין אולפן שישי של חדשות 12 לבין "שישי" של חדשות 13 ממשיך להיות צמוד, אולי מאי פעם. אולפן שישי השיגה ביום שישי האחרון 9.3% צפייה - שפל של שנים. ממול, אילה חסון ו"שישי" עם 7.7% ומעמידה את הפער בין הערוצים בגזרה על הנתון הנמוך ביותר מאז המיזוג בשנת 2019.

באלפי צופים, מצבה של חסון אפילו משתפר, והיא עוקפת את מגיש אולפן שישי דני קושמרו - 268 אלף מול 262.

חסון מחדדת עד כמה מצבה של חדשות 13 נותר גרוע - כאשר שבועיים אחרי שרשמה המהדורה המרכזית נתון שפל של 5% - ביום חמישי האחרון התייצבה שוב על נתון דומה (5.1%).

הסיבות לרצף הקשה הזה עבור חדשות 13 מורכבות ותלויות גם ובעיקר בערב החג בלוח השידורים של הערוץ עצמו, אבל הנתונים בולטים על רקע התחזקות יחסית ברייטינג של הפריים טיים של רשת 13 בשבועות האחרונים.

דני קושמרו, אולפן שישי. קשת 12, צילום מסך
דני קושמרו, אולפן שישי/צילום מסך, קשת 12

מנתוני ועדת המדרוג עולה כי המיזוג בין חדשות 10 לערוץ רשת, שאמור היה לייצר מפץ בצריכת הטלוויזיה הישראלית בכלל וצריכת החדשות בפרט, ולהוות תחרות רלוונטית לחדשות קשת הדומיננטיות, הוביל למעשה להתרסקותה של חברת החדשות. כשבוחנים את הנתונים שהשיגה בחודשים האחרונים, ניתן להעריך בזהירות שאלמלא גלי הקורונה ומבצע "שומר החומות" שהפכו את החדשות למצרך צריכה בסיסי, ייתכן שמצב המהדורה של 13 היה חמור עוד בהרבה.

בחדשות 12 המצב כמובן הרבה יותר טוב והיא שומרת על הובלה בכל הרצועות, וברובן בפער עצום. אולם מבדיקת וואלה! ברנז'ה לפני מספר חודשים עלה כי חברת החדשות החזקה בישראל איבדה תוך עשור קרוב לרבע מכוחה.

אילה חסון. רשת 13, צילום מסך
אילה חסון/צילום מסך, רשת 13

ומה באשר לפריים: אהבה חדשה של רשת 13 ממשיכה לספק נתני צפייה סבירים, אתמול (ראשון) עם 8.2% צפייה, מול פרק סיום העונה האחרון בהחלט של רמזור שזכה לנתון כפול - 16.8%. בחדשות: מהדורת צאת החג של חדשות 12 עם 13.6% מול 7.4% ל-13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully