וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מועצת הכבלים והלווין: "החלטה בנוגע ל-FREETV - תוך כשבוע"

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 15:46

המאבק על שוק הסטרימינג אשר חוצה את הענף, עלה לדיון בוועדת הכלכלה. מנכ"ל FREETV: נחיל על עצמנו את חובות התוכן של הוט וייס. מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה: יושבים פה רגולטורים שחודשים אנחנו רודפים אחריהם. למה? כי יש פה מונופול דורסני, קשת, שמפחיד אותם

יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון: "נשמור על הפקות המקור, נחיל חובה שכל גוף שעוסק בסטרימינג, ישראלי או בינלאומי, יפריש כסף להפקות מקור"

כאשר ברקע הדחייה החוזרת ונשנית של אישור המיזם של קשת ו-RGE והמאבק על סמכויות הרשות השנייה בנושא, ובאופק ההצבעה על חוק התקשורת ועתיד הממשלה הרעוע, היום (שלישי) נערך דיון בוועדת הכלכלה בנושא התפתחות שירותי סטרימינג והשפעתם על שוק התקשורת הישראלי. בדיון השתתפו כמה מהשחקנים הבולטים בענף.

יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון: "המצב הזה שיש חדירה מסיבית של חברות בינלאומיות כמו דיסני ונטפליקס, וגם חברות ישראליות שפועלות בעולם הסטרימינג, הוא מצב חדש שיוצר עובדות בשטח. בעוד הוט יס מפוקחות על ידי רגולטורים, הפעילות בסטרימינג נותרה ללא פיקוח וללא חובות, בעיקר בכל הנוגע להפקות המקור. בנוסף, חברות כמו הוט ויס שעוברות לסטרימינג גם לא מחויבות בהפקות מקור. זו לקונה חמורה. אני חייל של היצירה הישראלית ואדאג שהפקות המקור לא ייפגעו. חוק התקשורת יונח בפני הוועדה בשבועות הקרובים. אנחנו נשמור על הפקות המקור, נחיל חובה שכל גוף שעוסק בסטרימינג, ישראלי או בינלאומי, יפריש כסף להפקות מקור".

שר התקשורת יועז הנדל: "חוק השידורים יפתור את הדילמות שניצבות על השולחן. נותרנו במצב שיש לנו אורווה אבל בלי סוסים. מימד האינטרנט נותר ללא רגולציה, ובכל העולם מתמודדים עם האתגרים הללו. הכוונה שלנו היא לייצר רגולציה על מי שמשדר באינטרנט, בעיקר בכל מה שקשור להפקות המקור. ככל שמהפיכת הסיבים תצליח יותר, וישראלים יותר יעברו לסיבים אופטיים, כך גם קצב המעבר יגדל, והחברות הגדולות יעברו לשידור על סיבים. לכן הרגולציה חייבת לעבור כמה שיותר מהר. אחת הסיבות ש-30 שנה לא נגעו בזה - זה הפחד מהכח של גופי התקשורת. אני בטוח שרבים מכם ינסו למנוע מאיתנו להעביר את החקיקה, אבל אנחנו במשרד התקשורת עובדים מהר מאוד וחוק השידורים יעבור בכל הכח. ללא החקיקה, לא יהיו הפקות מקור. אני מאמין במינימום חקיקה, שוק חופשי ומינימום רגולציה, אבל איפה שצריך להתערב מתערבים".

דיון בוועדת הכלכלה, ערוץ כנסת. צילום מסך, צילום מסך
דיון בוועדת הכלכלה, ערוץ כנסת/צילום מסך, צילום מסך

"כמה שיש יותר שחקנים, ככה יורדות ההכנסות וההשקעות"

יעקב נדברוני, מנכ"ל FREETV: "בכל מקרה נחיל על עצמנו מראש ובהתנדבות את כל החובות שיש על חברות הכבלים והלווין. התמחור שלנו יהיה עשרות שקלים, שיאפשרו לכל צרכן להצטרף ולצפות בתוכן איכותי"

עידו נתן מאגף הרגולציה של HOT: "התחרות מייצרת מגוון רחב של הצעות מוזלות של עשרות שקלים למנוי חודשי גם מצד שחקנים מקומיים וגם באמצעות מותגי ענק בינלאומיים... כבר כיום מעל 600,000 בתי אב בישראל מנויים לשירותי טלוויזיה OTT בעשרות שקלים. ככה שבניגוד לשווקים אחרים, פרסומות או חדשות זה שוק עם תחרות רבה וטובה".

"רפורמה כוללת כזו צריכה לעסוק בכל הנושאים שעל הפרק - הפקות מקור, ספורט, סוגיות צרכניות, מודלים עסקיים ומניעת ריכוזיות  - ויש לדון בה כמקשה אחת. חקיקת התקשורת אוסרת על בעלות צולבת בין סוגי גופי שידור. תכליתה למנוע ריכוזיות. מה שאסור ל-יס ול-HOT (ובעניין הזה הכוונה האיסור להחזיק ערוץ מסחרי) אסור גם לאחרים, וההפך. בהקשר הזה, משרד התקשורת הקים את ועדת פולקמן, שהמליצה לשמר את איסור הבעלות הצולבת גם ביחס ל-OTT. כעת מכינים תזכיר חקיקה שאמור להכריע בכלל הסוגיות. לכן לא יכולות להתקבל בועדה החלטות סותרות, או כאלה שיקבעו עובדות בשטח, בתקופת הביניים. בודאי שלא בסוגיה חשובה ובעלת השלכות רוחביות כמו ריכוזיות. חייבים להביא תיקון חקיקה שיביא לשוק שידורים שוויוני והגון יותר, ולהביא לחקיקה כוללת ומסודרת כפי שמגבש משרד התקשורת ולא לאשר בחלקים ולקבוע עובדות בשטח. אנחנו משקיעים כל שנה את חובת ההשקעה החוקית ואף מעבר לה. 8 אחוז בכבלים בלבד, ללא שירותי הסטרימינג".

עו"ד מודי שרפסקי, נציג חברת YES: "הגיע הזמן למגרש משחקים מאוזן. צריכה להיות רגולציה בסיסית על כולם. שתגן על הצופה, שתגן על חובת ההשקעה בהפקות מקור, אנחנו ב-YES מאוד תומכים בזה, ורגולציה מסודרת בנושא שידורי הספורט. ועדת פולקמן קבעה מבחני הכנסות, שלמעשה חוץ מיס והוט, אף חברה לא נכנסת תחתן. אם הרגולציה חשובה - היא צריכה לחול על כולם. גם השחקניות הבינלאומיות לא נכנסות תחת החקיקה - אלא רק באופן וולנטרי, וזו לקונה שצריכים לתקן".

יעקב נדברוני, מנכ"ל FREETV: "התחרות בעולם הטלוויזיה הרב ערוצית נמצאת בעצימות נמוכה מאוד, בשונה מעולם הסלולאר. FREETV תהיה קטליזטור תחרותי, שיציע מוצר תוכן רב מאוד, שישקיע בתעשייה הישראלית, בהפקה מקומית, ביצירה ישראלית. אנחנו נשקיע עשרות מיליוני שקלים בשנה ביצירת ישראלית. בכל מקרה אנחנו נחיל על עצמנו מראש ובהתנדבות את כל החובות שיש על חברות הכבלים והלווין. התמחור שלנו יהיה עשרות שקלים, שיאפשרו לכל צרכן להצטרף ולצפות בתוכן איכותי".

מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין: "ההשקעה בהפקות מקור לא תהיה בהתנדבות, ולא בחצי התנדבות. לצערי לא הצלחנו להיכנס לחוק ההסדרים. אני מקווה שבתוך שבועיים-שלושה נצא החוצה בשימוע ונקדם את חוק התקשורת ביעילות ובזריזות".

יו"ר הרשות השנייה עדן בר-טל: "צריך להיות מגרש משחקים שווה לכולם. הרגולטור לא נרדם, הרגולטור עובד לפי החוקים שהכנסת חוקקה. יש אנומליה גדולה מאוד, מאחר והחקיקה הישנה הייתה מוטת טכנולוגיה. הרגולציה צריכה להיות אדישה לטכנולוגיה, כבלים, לווין, או אינטרנט. הרשות השנייה תהיה ערוכה לקבל החלטה בנוגע ל-FREETV בתוך מספר שבועות. היצירה הישראלית שואבת מעוגה שהולכת וקטנה. הגנה על יצירה ישראלית דורשת שהנחת העבודה של המחוקק היא שהעוגה תקטן ולכן צריך לדאוג ליצירה הישראלית. כמה שיש יותר שחקנים, ככה יורדות ההכנסות וההשקעות".

ניר שוויקי יו"ר מועצת הכבלים והלוויין: "בכוונתנו לקבל החלטה בנוגע ל-FREETV בתוך כשבוע".

מיכאל ביטון 7. ראובן קסטרו
מיכאל ביטון 7/ראובן קסטרו

"אנחנו מדממים 100 מיליון שקל בשנה"

מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה: "אסור לתת כח למונופול בתחום החדשות במדינת ישראל לפני שיש אסדרה כוללת"

מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה איתמר אביטן: "בשנים האחרונות היצירה הישראלית נאכלת ונגמרת. יושבים פה רגולטורים שמגלים היום שרירים, ומבטיחים תשובות בתוך שבוע, אחרי שחודשים אנחנו רודפים אחריהם. למה? כי יש פה מונופול דורסני וחזק, קשת, שמפחיד אותם. אנחנו צריכים לשמור על היצירה הישראלית. אנחנו מדממים, 100 מיליון שקלים בשנה נגרעו כבר מהפקות המקור. אסור לתת כח למונופול בתחום החדשות במדינת ישראל לפני שיש אסדרה כוללת. אנחנו לא מתנגדים לאיזונים בין כל החברות, אבל אנחנו דורשים חקיקה. אסור ללחוץ על רגולטורים לשים פלסטר זמני עד שיש אסדרה. אנחנו בעד הוזלת מחירים, בעד שהצרכן ישלם פחות, אבל צריך להיות שוויון, וצריך לשמור על היצירה הישראלית. אין צורך בחקיקה שתשחרר את רוב השחקנים מרגולציה. גם מי שיש לו היקף פעילות קטן, צריך להשקיע בהתאם לגודלו".

יו"ר שח"ם-ארגון השחקנים והשחקניות ריקי בליך: "היצירה הישראלית היא מהדורת שבט. ההפקה הישראלית מייצגת את ישראל בגאווה גדולה ברחבי העולם. אני מכירה אנשים שהגיעו לבקר בארץ רק בזכות סדרות שראו. אלפי ישראלים מתפרנסים מהתעשייה הישראלית החשובה הזו. אנחנו בפתחו של עידן חדש, הלוויה של שידורי הברודקאסט כבר יצאה לדרך, וחייבים להסדיר את ההשקעה בשירותי הסטרימינג".

יו"ר הפורום הדוקומנטרי חגית בן יעקב: "אנחנו מדממים כסף. הסכמים שהושקעו לפני 20 שנה הם אותם סכומים, העלויות עלו פי כמה וכמה. אני לא מאמינה להתחייבויות וולנטריות, ולא להגדרות וולנטריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully