וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצאו את אהבת חיי": תחינתה של אשת עיתונאי בריטי שנעלם באמזונס

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 12:54

העיתונאי דום פיליפס ומומחה מקומי בשם ברונו פריירה מעלמו ביום ראשון כשהיו בדרכם להיפגש עם מנהיג מקומי בעמק יבארי. האזור מאוים על ידי כורים לא חוקיים, ציידים, חוטבי עצים וכנופיות המגדלות קוקה

אשתו של עיתונאי בריטי שנעלם ביערות האמזונס בברזיל עם מומחה מקומי הפצירה ברשויות המדינה לעשות יותר כדי למצוא את "אהבת חייה".

דום פיליפס, בן ה-57, נעלם באזור מרוחק של האמזונס ביום ראשון עם מומחה ברזילאי בשם ברונו פרירה. בסרטון שצילמה, אמרה אלסנדרה סמפאיו כי יש לה תקווה עדיין למצוא את השניים.

המשטרה הברזילאית פתחה בחקירה פלילית, על פי דיווח רויטרס. המשטרה תשאלה כמה דייגים מקומיים - כולל אדם שראה את העיתונאי ואת המומחה בעמק יבארי. דניס פאייבה, ראש העיר אטאלייה דו נורט, אמר לרויטרס כי החשוד נלקח לתחנת המשטרה המקומית באזיקים.

השליח הנשיאותי המיוחד לענייני אקלים של ארצות הברית, ג'ון קרי, הבטיח אתמול גם "לעקוב" אחר ההיעלמות של השניים, לאחר שסוניה גואג'אג'ארה, מנהיגה מהקהילה המקומית בברזיל, נפגש עמו בפסגה Time100 בניו יורק.

דום פיליפס, עיתונאי בריטי שנעלם בברזיל. טוויטר, אתר רשמי
דום פיליפס, נעלם באמזונס/אתר רשמי, טוויטר

מחפשים אחר הנעלמים

סרטון של אלסנדרה במקשת למצוא את בעלה

דום פיליפס שנעלם מדבר בהרצאה

יומיים לאחר ההיעלמות, אשתו של פיליפס פירסמה סרטון שבו אמרה: "אני רוצה לבקש מהממשלה להגביר את החיפוש. יש לנו עדיין תקווה קטנה למצוא אותם. גם אם לא אמצא את אהבת חיי בחיים, בבקשה מצאו אותם", היא אמרה בבכי .

פיליפס גר בברזיל במשך יותר מעשור. הוא כותב בגרדיאן, פייננשל טיימס וושינגטון פוסט, בעיקר על האיומים שעמם מתמודד האזור, כולל חוות בקר שמחריפות את משבר האקלים וכריית זהב לא חוקית שמשתלטת על שטחים של המקומיים. הוא נעלם במהלך תחקיר לספר חדש.

ברונו פריירה, בן ה41, הוא מומחה של שבטים מבודדים באמזונס וכיום עובד בסוכנות הממשלתית לענייני ילידים Funai. הממשלה הברזילאית הביעה חשש כבד לגבי היעלמות השניים ואמרה כי המשטרה "נוקטת בכל האמצעים האפשריים כדי למצוא אותם מהר ככל האפשר".

עם זאת, ביקורת נמתחה על המספר הקטן של שוטרים וחיילי צי שגויסו כדי לחפש בשטח עצום של עצי גשם ונהרות רבים. נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו ספג ביקורת על כך שנראה כי הוא מאשים את השניים, למרות היסיון הרב שלהם באזור.

"שני אנשים בסירה באזור כמו זה, פראי לחלוטין - זאת הרפתקאה לא מומלצת. הכל יכול לקרות", אמר הנשיא. "אולי קרתה תאונה, אולי הוציאו אותם להורג", הוא אמר על פי סוכנות הידיעות AFP.

צוות חיפש בברזיל אחר דום פיליפס, עיתונאי בריטי שנעלם באמזונס. טוויטר, אתר רשמי
מחפשים אחר דום פיליפס ו/אתר רשמי, טוויטר

האזור העצום שגובל עם פרו, הוא ביתם של 6,300 ילידים מ-20 קבוצות שונות. האזור מאוים על ידי כורים לא חוקיים, ציידים, חוטבי עצים וכנופיות המגדלות קוקה.

פיליפס, שגר בעיר בשם סלבדור, התלווה לפריירה לסיור בעמק ב-2018 בעבור כתבה לגרדיאן. שתי קבוצות למען זכויות ילידים הן אלה שהתריעו על היעלמות השניים אתמול. השניים עשו דרכם בסירה בעמק יבארי כדי לראיין אחד אחד המקומיים. ביום ראשון הם עצרו בסאו רפאל, שם היו אמורים לפגוש מנהיג מקומי.

האמזונס בברזיל. הראוי, אתר רשמי
אזור עצום מלא באיומים. האמזונס/אתר רשמי, הראוי

ארגון זכויות האדם אמר כי השניים הגיעו בשש בבוקר שעון מקומי ויצאו שוב זמן קצר לאחר מכן לכיוון אטאלייה דו נורט, מסע שנמשך כשעתיים. כשלא היגוע למחוז חפצם, הארגון אוניבאיה שלח צוות חיפוש בשעה שתיים בצהריים אך לא מצא אותם. האחרונים שראו את השניים היו תושבי סאו רפאל, קהילה שראתה את הסירה שלהם שטה בסמוך.

  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully