וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: העיתונאי יאיר נתניהו

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 13:32

לאחר שנתיים של הגשת תוכנית שבועית ברדיו וכתיבת טורים כפובליציסט, בנו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו קיבל תעודת עיתונאי רשמית של לשכת העיתונות הממשלתית. לפני יומיים העיד יאיר נתניהו במשפט אולמרט שיש לו הסכמים עם חברות מסחריות לפרסום

עכשיו זה רשמי: בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מוכר רשמית כעיתונאי במדינת ישראל. בציוץ שפרסם בטוויטר העלה יאיר נתניהו צילום של התעודה וכתב כי "לאחר שנתיים של הגשת תוכנית שבועית ברדיו וכתיבת טורים כפובליציסט, בנו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו קיבלתי סוף סוף תעודת עיתונאי רשמית של לשכת העיתונות הממשלתית".

בעמוד הויקיפדיה שלו נתניהו הוגדר עד לאחרונה כ"עיתונאי חוקר", ולאחרונה השתנתה ההגדרה ל"עיתונאי ופעיל ניו מדיה ישראלי". ביוני 2018 החל לעבוד כמתאם ניו מדיה בארגון הישראלי "שורת הדין", המתמקד בייצוג נפגעי טרור יהודים וישראלים. במרץ 2019 יצא לחופשה ללא תשלום, במטרה להשתתף בפעילות במערכת הבחירות לכנסת העשרים ואחת.

מאז, הוא עובד בכלי תקשורת המזוהים עם הקו האידיאולוגי והאישי של אביו. ביוני 2020 הצטרף כחבר פאנל בתוכנית "האולפן הפתוח" בערוץ 20 (כיום 14) אותה מגיש בועז גולן, וביולי החל להגיש תוכנית עם יערה זרד מדי יום שישי ברדיו גלי ישראל - בה שידרה גם חה"כ גלית דיסטל-אטבריאן וכן דמויות נוספות כמו נועם פתחי ויותם זמרי. בשנה שעברה החל לפרסם טור שבועי באתר "אייס".

המשמעות של החזקת תעודת עיתונאי כיום הנה בעיקר סמלית, ושימושית רק בסיקור אירועים בעלי אופי בטחוני, הפגנות ומסיבות עיתונאים פוליטיות - בהן נדרשת הצגתה לזיהוי.

יאיר נתניהו בבית משפט השלום בתל אביב בדיון בתביעת הדיבה שהגישה נגדו תנועת "קריים מיניסטר". 24.04.2022.. ראובן קסטרו
נתניהו, בדיון נגד אולמרט/ראובן קסטרו

ביד השנייה - עוסק בפרסום סמוי

נתניהו: "כן... מפרסום של מקומות של חברות. לדוגמה אני יכול לספר שמשהו שאני עושה ומעלה סטורי אוי איזה יפה פה. מפרסם מוצר"

אלא שבזאת לא מסתכמת פעילותו התוכנית של נתניהו. רק השבוע, בדיון בבית המשפט במסגרת תביעת הוריו נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הודה כי הוא מקבל כסף על פרסום סמוי בחשבונות שלו ברשתות החברתיות. כזכור, הזוג נתניהו תובע את אולמרט על שכינה אותם "חולי נפש".

עורך הדין של אולמרט. אמיר טיטונוביץ, שאל את נתניהו לגבי העבודה שלו וההכנסות שלו, ונתניהו סיפר כי הוא מתפרנס כעצמאי, מהרצאות, הגשת תכנית הרדיו וכתיבת הטורים - וכן מפרסום בחשבונות שלו ברשתות החברתיות.

"עבדתי בארגון שורת הדין 2018 אחכ הייתי עצמאי ועשיתי הרצאות בתשלום בארה"ב. לפני הקורונה הרצאות מחוף לחוף אחת באלבמה. אני עדיין עצמאי בלא יודע איך איפה רשום את זה ואני עוד בגלי ישראל בתור עיתונאי. מה לעשות שלא כולן יכולים לקבל מעטפות כמו אולמרט. יש כאלה שצריכים לעבוד בשביל הכסף", אמר.

טיטונוביץ: "עבור מה זה?"
נתניהו: "יש לי כמעט 300 אלף עוקבים"
טיטונוביץ: "לכמה זמן ההסכם הזה"
נתניהו: "יש לי שתיים קבועות והרבה מזדמנות. יש דברים שאני עושה בנוסף"
טיטונוביץ: "אתה עוסק בפרסום סמוי?"
נתניהו: "כן... מפרסום של מקומות של חברות. לדוגמה אני יכול לספר שמשהו שאני עושה ומעלה סטורי אוי איזה יפה פה. מפרסם מוצר"
טיטונוביץ: "אתה מעולם לא עבדת במקום עבודה מסודר?"
נתניהו: "עצמאי זה לא מקום עבודה מסודר? לא עניינך, לא כולם מוצלחים כמו הבת של ליברמן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully