וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאגיד יפרסם את מכרז המונדיאל: יתרון משמעותי לערוצים פתוחים

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 14:58

לעומת המונדיאל הקודם, הפעם לא יוצעו למכירה משחקים משלבים מתקדמים, אבל בתאגיד בנו מודל שמיטיב עם ערוצי הברודקאסט מתוך כוונה לשכנע בכדאיות הרכישה. וואלה! ברנז'ה עם הפרטים

התקציב ששולם לפיפא עבור זכויות השידור למשחקים מוערך בכ-30 מיליון שקל, זאת מתוקף ההסכם שנחתם עם רשות השידור

מונדיאל 2022 יוצא לדרך בישראל, לפחות בהיבט ההפקתי: בתאגיד השידור הישראלי יפרסמו היום (שלישי) את המכרז למכירת זכויות השידור למשחקים כשהפעם הונהג מודל חדש המציג יתרון משמעותי לערוצי הברודקאסט (קשת, רשת, 9 ו-14). המטרה כמובן: הרחבת החשיפה לקהל הרחב, תוך כיסוי חלק מעלויות הרכישה מול פיפא.

התקציב ששולם לפיפא עבור זכויות השידור למשחקים מוערך בכ-30 מיליון שקל, זאת מתוקף ההסכם שנחתם עם רשות השידור.

נקודה מעניינת נוספת שעמדה לעיני התאגיד בניסוח המכרז היא העיתוי: לראשונה, מדובר במונדיאל חורף (21 בנוב' - 18 בדצמ'), מה שעתיד, אולי, להעלות את היקף הצפייה במשחקים - ולשכנע גם את ערוצי השידור באטרקטיביות שלהם.

מי שיעמוד בראש הפקת שידורי המונדיאל הוא המפיק הראשי של התאגיד קובי נוסבאום.

זינדין זידאן נוגח במרקו מאטרצי בגמר מונדיאל 2006. JOHN MACDOUGALL, GettyImages
זינדין זידאן נוגח במרקו מאטרצי בגמר מונדיאל 2006/GettyImages, JOHN MACDOUGALL
מעבר לשמיניית המקבילים, לפי המכרז, יוצעו למכירה חבילת תקצירים – ספוטים יומיים של מספר שניות עד דקה, וכן תקציר מורחב – מכל המשחקים

בתאגיד נערכים לשדר 56 מתוך 64 משחקים על גבי מסך כאן 11 ולהציע את 8 המשחקים המקבילים (הנמצאים בשלב הבתים) למכירה. לפי ההסכם עליו חתום התאגיד, הוא אינו יכול למכור את משחק הפתיחה ואת "שלב הנוקאאוט" (חצאי הגמר והגמר). במונדיאל הקודם עמדו למכירה גם שמינית הגמר ומשחק משלב הבתים (גרמניה-שוודיה) - אותם שידרה קשת. במונדיאל הקרוב כאמור, משחקים אלו לא יימכרו, ובתאגיד מנסים בכל זאת לשכנע שחקנים בשוק בכדאיות הרכישה.

מעבר לשמיניית המקבילים, לפי המכרז, יוצעו למכירה חבילת תקצירים - ספוטים יומיים של מספר שניות עד דקה, וכן תקציר מורחב - מכל המשחקים. בנוסף יציעו בתאגיד מוצר של "שידורים חוזרים", לגופי שידור שיהיו מעוניינים בכך.

בתאגיד אומרים כי בנו רציונל מכירה שמטרתו לסנכרן מקסום רווחים מול חשיפה, והוא כולל פקטור עבור ערוצים בעלי חשיפה גדולה. הכוונה היא לקשת, רשת וערוצי הספורט. בתאגיד יותר מרומזים שהמכרז נבנה באופן שיאפשר גם הצעות משותפות (לדוגמה: קשת תוכל להגיש הצעה עם ערוץ הספורט - כך שישודרו בהתאם לפרוגרמינג הנהוג בכל ערוץ).

עוד אומרים בתאגיד כי הם מאמינים שגם ערוץ 14 יגיש הצעה. לדברי גורם בכאן 11, "אחרי שערוץ 14 נלחם על חידון התנ"ך, מאמינים שירצה גם שידורי ספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully