וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדי סוקניק: "לנבחרי הליכוד רמה נמוכה של אינטלגנציה, של תרבות, של תרבות שיח"

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 13:40

מגיש החדשות לשעבר התארח בתוכנית הבוקר של רשת 13 ואמר דברים שלא בטוח שיישארו מתחת לרדאר: "לנבחרי הליכוד רמה נמוכה מזו של נבחרי יש עתיד". ח"כ אקוניס: "דברי סוקניק בהשראת ההסתה של יאיר לפיד"

פותחים יום גדי סוקניק/צילום מסך

מגיש החדשות לשעבר, גדי סוקניק, התארח הבוקר (שני) בתוכנית "פותחים יום" ברשת 13 ואמר דברים שלא בטוח שלא יועילו לליכוד בקמפייין בחירות 2022. לדבריו, "נבחרי הליכוד ברמה נמוכה בהרבה מהנבחרים של יש עתיד. רמה נמוכה של אינטלגנציה, של תרבות, של תרבות שיח".

לא כולם גינו את דבריו של סוקניק. כתב אולפן שישי אילן לוקאץ' אף צייץ ציוץ ציני בו כתב: "סוקניק טעה הבוקר. הוא חבר לעבודה במשך שנים ואני מת עליו אישית, אבל הוא טעה. הח"כים ברשימת הליכוד בשנים האחרונות הם חבורת אנשים מבריקים, יודעי ספר והיסטוריה, שאילולא בחרו באומץ לשרת את מדינתם היו ללא שום ספק בצמרת אנשי הרוח באקדמיה, בחזית המחקר הרפואי ובין מובילי ההיי-טק העולמי".

זו אינה הפעם הראשונה בה בכיר לשעבר במה שמכונה "תעשיית הבידור והתרבות" או "התקשורת" מתבטא כך בעיתוי רגיש. גם השחקנים עודד קוטלר ותיקי דיין, כמו גם מבקר הקולנוע גידי אורשר מצאו עצמם במרכזה של מתקפה ציבורית בעקבות אמירות גזעניות או בלתי ראויות.

הזכור מכולם היה כמובן היה היום לפני 41 שנה - ב-27.6.1981 - אמירות של דודו טופז ז"ל בעצרת בחירות, שקיבלו את הכינוי "נאום הצ'חצ'חים" על ידי ראש הממשלה אז מנחם בגין ז"ל.

דודו טופז דודו-לנד הוט. רמי זרנגר,
התקדים הבעייתי. טופז/רמי זרנגר

גם בשנים האחרונות היו לא מעט פליטות פה של אנשי במה כאשר הבולט בהם היה של האמן יאיר גרבוז במה שהפך ל"נאום הקומץ", הידוע גם כ"נאום מנשקי הקמעות". הנאום נישא ב-7 במרץ 2015, כעשרה ימים לפני הבחירות, בעצרת שנערכה בכיכר רבין בתל אביב. כותרתה של העצרת הייתה "ישראל רוצה שינוי" והיא ייצגה מעין איחוד של המפלגות והפעילים למען החלפתו של ראש הממשלה באותה עת, בנימין נתניהו. הדובר המרכזי בעצרת היה ראש "המוסד" לשעבר, מאיר דגן, שמתח ביקורת נוקבת על המדיניות הביטחונית של הממשלה המכהנת. לצדו נאמו אחרים, בהם גרבוז, שהיה הנואם הראשון בעצרת. העצרת התרחשה ברגע מפתח במערכת הבחירות. באותה עת הסקרים הראו על שוויון בין המפלגות הגדולות (הליכוד בהובלת רה"מ נתניהו, והמחנה הציוני בהובלת יו"ר האופוזיציה אז יצחק הרצוג).

בין היתר אמר גרבוז בציניות כי "החושבים שדמוקרטיה פירושה עריצות של הרוב - הם קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים - רק קומץ! אפילו המטרידים המיניים והאנסים קומץ".

האמן יאיר גרבוז סופד לאמן וחתן פרס ישראל יגאל תומרקין, בהלווייתו בבית העלמין בקיבוץ נען, 13 באוגוסט 2021. ניב אהרונסון
יש הסבורים שהכריע את הבחירות. גרבוז/ניב אהרונסון

ביקורת רבה נמתחה, מימין ומשמאל, על דבריו של גרבוז על "מנשקי הקמעות". היו שפירשו שבדבריו על נישוק קמעות, כלל גרבוז גם נישוק מזוזות. גם ברשתות החברתיות התעורר גל ביקורת על מספר נושאים בנאום: קשירת "מנשקי קמעות ומשתטחים על קברי קדושים" עם עבריינים פליליים באותה קטגוריה.

ח"כ אופיר אקוניס הליכוד, מסר כי "אחרי שהיינו 'מחלה ממארת' ו'כוחות אופל', הגזענות, ההתנשאות והבורות של עיתונאים מהשמאל מתפרצת. הכל בהשראת ההסתה שמוביל יאיר לפיד. נמאסתם כבר, תתביישו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully