וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועצת הזועמת: לא רק בלשכה, גם מול המערכות

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 20:39

כולם רצו לראיין את שמרית מאיר, היועצת המדינית של רה"מ היוצא בנט, אבל היא בחרה בידיעות אחרונות. האם זו הסיבה שתוך דקות השתנתה הכותרת ב-ynet למרוככת, ומה אומרים במערכות העיתונים ובמערכת הפוליטית על החלטתה להתראיין (רמז: "מאיר סוס טרויאני שפירק את הלשכה")

מאיר בחרה לשבור שתיקה דווקא בשבוע שבו בנט פורש מהפוליטיקה, מה שלא ממש מצטייר כצעד קולגיאלי

היועצת המדינית והאדם הקרוב ביותר לבנט במהלך כהונתו מדברת לראשונה, וזה לא עובר בשקט, לא רק בגזרה הפוליטית. בריאיון לנדב איל שיפורסם מחר (שישי) ב"ידיעות אחרונות" מגדירה שמרית מאיר את היחסים עם רה"מ היוצא כ"שותפות". "כשהוא היה טוב, הוא היה הכי טוב" - היא אומרת ומדגימה זאת בהתעקשותו על הלייזר ויחסים "נדירים" שיצר עם מנהיגי העולם.

בפועל, מאיר בחרה לשבור שתיקה דווקא בשבוע שבו בנט פורש מהפוליטיקה, מה שלא ממש מצטייר כצעד קולגיאלי.

טענה נוספת שנשמעה עם פרסום הראיון היא שמאיר בחרה בידיעות אחרונות על פני גופי תקשורת אחרים גם משום שהעדיפה שלא להתראיין לטלוויזיה ("עובדה" או חדשות 12), אבל גם כי הגיעה להבנות על מספר תנאים מוקדמים, בהם אישור כותרות ותמונות. טענות שמוכחשות מכל וכל בעיתון.

אם בתחילה הכותרת כללה ציטוט לפיו "בנט נכנע לסחטנות, ונשבר", היא הפכה תוך פחות משעה לאינפורמטיבית ו"נייטרלית"

כך או כך, הטענה מקבלת אישוש מסוים, עם שינוי כותרות תמוה שהתבצע מיד לאחר פרסום הראיון - שינוי שהגיע, לטענת גורמים, לאחר שמאיר ראתה את הכותרת שהתפרסמה כפרומו לכתבה באתר ynet השייך לקבוצה. לדברי הגורמים, מאיר זעמה ו"השתוללה" ודרשה לשנותה מידית. ב-ynet אכן שינו את הכותרת בראש האתר, שהפכה להרבה פחות לעומתית לבנט (ראו צילומי מסך). אם בתחילה הכותרת כללה ציטוט לפיו "בנט נכנע לסחטנות, ונשבר", היא הפכה תוך פחות משעה לאינפורמטיבית ו"נייטרלית". בתוך הכתבה הכותרת נותרה מרוככת פחות, עם הציטוט - "בנט וכל הקואליציה נכנעו לסחטנות. מרוב ההיאחזות הנואשת בכיסא, הוא נשבר".

בידיעות אחרונות אומרים שמאיר חד משמעית לא הציבה שום תנאי ומדגישים כי "נדב איל הוא לא עיתונאי שנכנע לתנאים וגם לא עורך העיתון נטע ליבנה". עם זאת, בעיתון מודים כי מאיר ראתה את התמונות לפני הירידה לדפוס, וטוענים כי מדובר בבקשה לגיטימית, כפי שקורה עם מרואיינים אחרים".

שמרית מאיר. צילום מסך, צילום מסך
הכותרת המקורית/צילום מסך, צילום מסך
שמרית מאיר בידיעות אחרונות. צילום מסך, צילום מסך
הכותרת אחרי השינוי/צילום מסך, צילום מסך

"אירוע לא ייאמן"

"מאיר אמרה לשורה ארוכה של כתבים מאז שעזבה את לשכת ראש הממשלה שהיא לא מתראיינת כי היא ב-Detox (ניקוי רעלים). לדבריהם, "זה בוודאי לא מוסיף לאמינותה שהיתה מעורערת ממילא"

בזאת, כאמור לא מסתיימת הביקורת. מקור ששוחח עם מאיר בשבועות האחרונים הביע בפני וואלה! ברנז'ה ביקורת על החלטתה להתראיין. לדברי גורמים ממערכות שונות (ומתחרות), מאיר - כאמור, מרואיינת מבוקשת על ידי כל כלי התקשורת המרכזיים - אמרה לשורה ארוכה של כתבים מאז שעזבה את לשכת ראש הממשלה ש"היא לא מתראיינת כי היא ב-Detox (ניקוי רעלים)". לדבריהם, "זה בוודאי לא מוסיף לאמינותה שהיתה מעורערת ממילא".

גם במערכת הפוליטית לא נשארו אדישים. גורם במערכת הפוליטית אומר לוואלה! ברנז'ה: "זה אירוע לא ייאמן. היועצת שבנט עצמו הגדיר כדמות הכי קרובה והכי משמעותית בסביבתו, על חשבון אנשים שהלכו איתו שנים בכל העליות והירידות, תוקעת לו חרב בגב בשבוע שהוא פורש מהפוליטיקה. זו בעיטה אכזרית בגופה. וגם מלמד על שיקול הדעת שלו - יועציו האחרים היו איתו במשברים הכי קשים, מתחת לאחוז החסימה, באופוזיציה. גם היום הם מקבלים הצעות להתראיין בכל מקום. אף אחד מהם לא חושב ללכת על זה. הוא הכניס ללשכה שלו סוס טרויאני שפירק לו את הלשכה ועכשיו גם את מה שנשאר מהתדמית הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully