וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע וחצי לסגירת מכרז מנכ"ל התאגיד: מצטרף נוסף למירוץ

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 14:49

ראש מערך ההסברה אלעד טנא יסיים את תפקידו בשל חילופי ראשי הממשלה - ושמו הוזכר כמועמד למנכ"ל התאגיד. תחתיו ימונה דובר משרד החוץ ליאור חייט לתפקיד. בתוך כך, במועצת התאגיד ממתינים ל"מתלבטים"

מי שמונה תחת טנא לתפקיד הוא דובר משרד החוץ ליאור חייט. מדובר בתפקיד הדורש אישור של הממשלה - דבר בעייתי בתקופת ממשלת מעבר, אך בלשכת לפיד טוענים כי המינוי הוא בשלב זה במעמד של "הטלת תפקיד" וקיבל אישור של הייעוץ המשפטי

ראש מערך ההסברה אלעד טנא יסיים את תפקידו בשל חילופי ראשי הממשלה. טנא יעזוב לאחר ביקור הנשיא ביידן בישראל. מי שמונה תחת טנא לתפקיד הוא דובר משרד החוץ ליאור חייט. מדובר בתפקיד הדורש אישור של הממשלה - דבר בעייתי בתקופת ממשלת מעבר, אך בלשכת לפיד טוענים כי המינוי הוא בשלב זה במעמד של "הטלת תפקיד" וקיבל אישור של הייעוץ המשפטי.

חייט משמש כדיפלומט במשרד החוץ משנת 2001 ומילא שורה של תפקידים בהם קונסול כללי במיאמי, דובר שגרירויות ישראל בספרד ובארגנטינה ומנהל מחלקת מרכז אמריקה והקריביים.

טנא - מינוי אישי של בנט - שימש בתפקיד כ-9 חודשים בלבד, ופרישתו לא הייתה מובנת מאליו שכן הוא נחשב למי ששיקם את מערך ההסברה לאחר 6 שנים בהן התפקיד לא אויש. טנא עצמו קיווה להישאר בתפקיד גם בתקופת לפיד אבל בלשכת רה"מ ביקשו שיעזוב והבהירו שלפיד רוצה למנות את חייט, כך לפי מקורות שמעורים בנושא.

לפני כן שימש טנא כמנהל חטיבת הדיגיטל בתאגיד השידור הישראלי, וניהל אותה במשך שש שנים - מאז הקמת הארגון. לפני כן עסק טנא בבתפקידי עריכה שונים בהם של מגזין מוצש בעיתון "מקור ראשון" ובהמשך כסגן העורך הראשי של "מקור ראשון" וכסגן עורך "מעריב".

שמו של טנא הוזכר כמועמד למנכ"ל התאגיד ופרישתו נעשית בעיתוי שתואם את לוח הזמנים להגשת מועמדות לתפקיד. המכרז שפתחה ועדת האיתור שהקימה מועצת תאגיד השידור נפתח לפני כשבוע ויהיה פתוח עד ה-12/7/22. הוועדה עתידה "לסנן" עבור המועצה את 2-3 המועמדים המובילים, שיעלו להצבעה בפורום של כלל המועצה.

בתוך כך, לוואלה! ברנז'ה נודע כי בתאגיד ממתינים לקולות "המתלבטים" - כאלו ששמם הוזכר בתקשורת בהקשרים שונים כמעוניינים בתפקיד, בהם חבר מועצת התאגיד יונה ויזנטל וכן מנכ"ל חדשות עשר לשעבר וכיום מגיש ברדיו 103 גולן יוכפז.

שמות נוספים שעלו מלבד ויזנטל, יוכפז וטנא הם של יו"ר הרשות השנייה לשעבר יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר הרשות למעמד האישה לשעבר אוה מדז'יבוז ושל לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלווין וכיום נציגת ציבור בדירקטוריון רשת 13 ד"ר יפעת בן חי שגב.

תפקיד מנכ"ל התאגיד הוא מהנחשקים שקיימים בענף. לתאגיד תקציב עתק על כ-800 מיליון שקל להפקות ותוכן, והוא חולש על למעלה מאלף עובדים. בנוסף, ביכולתו של המנכ"ל להציע חזון לשידור הציבורי בישראל - שליחות שאין לגמד את משמעותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully