וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחדשות 13 הסתננו למכה וחטפו ביקורת. עכשיו מגיעה ההתנצלות

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 14:14

כתב חדשות 13 גיל תמרי שידר כתבה בה הסתנן למקום הקדוש ביותר עבור המוסלמים בערב הסעודית, לשם אסור על פי חוקי המדינה להיכנס אם אתה לא מוסלמי - והותקף: "אתם חצופים". חדשות 13: "הישג עיתונאי חשוב, אם מישהו נפגע אנו מצרים על כך"

בחדשות 13 התגאו אמש (שני) בכתבה של פרשן החוץ גיל תמרי במהדורה המרכזית, בה הוא נכנס למקום הקדוש ביותר בעולם עבור המוסלמים, מכה שבערב הסעודית, לשם אסור להיכנס אם אתה לא מוסלמי - כך ע"פ חוקי המדינה.

הנושא עורר גם ויכח ער בתוכנית של אראל סגל ודוד ורטהיים ברדיו 103. האם ההישג של תמרי, שנשלח ע"י עורכיו, הצדיק את הפגיעה ברגשות הציבור המוסלמי, בוודאי על רקע היחסים העדינים הנרקמים בין ערב הסעודית לישראל? האזינו לשיחה.

גם התגובות ברשת לא איחרו לבוא, וברשתות החברתיות החל להתפשט ההאשטאג #يهوديفيالحرم, "יהודי פי אל-חרם" - שלפיו על לא מסלמים אסור להתקרב למכה. "במסגרת הפשרת היחסים עם סעודיה, ממלכה לה אחריות על המקומות הקדושים ביותר של האסלאם, ניתנו אישורים לכניסת עיתונאים ישראלים לג'דה. ואז קם לו 'עיתונאי', חכמולוג, יהיר ולדעתי מטומטם בשם גיל תמרי מערוץ 13 ונוסע לעשות לעצמו כתבת תדמית של גיבור שנכנס למקום אסור. חוצפה שאין כדוגמתה", כתב אחד מתוך מאות גולשים.

מכה מתוך כתבה של חדשות 13. צילום מסך, צילום מסך
מכה מתוך כתבה של חדשות 13/צילום מסך, צילום מסך

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

גם מוחמד סעוד, הבלוגר הסעודי חביבם של הישראלים ומקדם הנורמליזציה עם סעודיה, הגיב בציוץ זועם משלו: "חברים יקרים שלי בישראל, כתב שלכם נכנס לעיר מכה הקדושה לאיסלאם, וצילם בלי בושה, זה כמו שאני אכנס לבית הכנסת ואקרא בתורה, בושה וחרפה ערוץ 13, תתביישו ככה לפגוע בדת האיסלם, אתם חצופים".

חדשות 13 מסרו בתגובה: "ביקורו של עורך חדשות החוץ גיל תמרי במכה הוא הישג עיתונאי חשוב, שלא נועד בשום צורה לפגוע ברגשות המוסלמים. כמובן שאם מישהו חש פגיעה, אנחנו מצרים על כך. נבהיר: סקרנות עיתונאית היא נשמת אפו של מקצוע העיתונות. האני מאמין העיתונאי, מושתת על הגעה לכל מקום ותיעוד הדברים ממקור ראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully