ה-BBC התנצל בפני המטפלת של משפחת המלוכה; "לא עמדנו בסטנדרט של יושרה"

הערוץ הבריטי התנצל בפני מטפלת לשעבר של הנסיכים וויליאם והארי על ראיון שבוצע עם הנסיכה דיאנה, בו נטען כי שכבה עם הנסיך צ'רלס ועברה הפלה לאחר שנכנסה להריון עם ילדו. "הערוץ לא עמד בסטנדרטים הגבוהים של יושרה ושקיפות, שהם סימן ההיכר שלו", נמסר

וואלה! ברנז'ה
22/07/2022

ה-BBC התנצל בפני מטפלת לשעבר של הנסיכים וויליאם והארי, על האשמות שווא כי ניהלה רומן עם הנסיך צ'רלס - כך פרסם היום (שישי) ניו יורק טיימס. מהערוץ נמסר כי הם מתנצלים על כך שהעבודות לא תוקנו לאחר שידור הריאיון, ואמרו כי "היו סימני אזהרה שייתכן שהריאיון הושג באופן לא תקין".

הערוץ התנצל בפני המטפלת אלכסנדרה פטיפרף על כך ששבריאיון שבוצע עם הנסיכה דיאנה ב-1995, הואשמה כי ניהלה רומן עם הנסיך וכי עברה הפלה לאחר שנכנסה להריון עם ילדו. כמו כן, הסכים הערוץ לשלם לה פיצויים, שסכומם אינו פורסם. ה-BBC אמר בהצהרה כי הוא "מצטער מאוד על הנזק החמור והממושך" שההאשמות גרמו לגברת פטיפר, וכי הן "חסרות בסיס לחלוטין" ו"מעולם לא היו אמורות להיעשות".

הנסיכה דיאנה. Tim Graham, GettyImages
לאחר הראיון, העלה אחיה של הנסיכה שאלות לגביו שיטותיו של הכתב(צילום: GettyImages, Tim Graham)

פטיפר, כיום בת 57, עלתה לכותרות כשמרטין באשיר, עיתונאי צעיר בערוץ, החל להפיץ דיווחים על הסתבכות מינית של צ'ארלס לכאורה , ככל הנראה כדרך לזכות באמונה של הנסיכה דיאנה בתקווה שתעניק לו ראיון בלעדי. כמו כן, סיפר באשיר לדיאנה שאנשים קרובים אליה אליה מוכרים סיפורים עליה לצהובונים הלונדונים.

שיטות אלו ככל הנראה היו אלו שהביאו לבאשיר את הראיון עם דיאנה לתוכנית ה-BBC "פנורמה" ב-1995, בו סיפרה כי צ'ארלס בוגד בה עם קמילה פרקר-בולס, באימרה המפורסמת כי "היינו שלושה בנישואים האלה". מאז התנצלה התוכנית בפני משפחת המלוכה, שילמה ציפויים לאנשים שהוכפשו על ידה, והבטיחה לא לשדר שוב לעולם.

שאלות לגביו שיטותיו של באשיר עלו זמן קצר לאחר הראיון, בעיקר על ידי אחיה של דיאנה, צ'ארלס ספנסר. חקירה פנימית של ה-BBC זיכה את באשיר, אך בשנה שעברה חקירה שערך שופט בית המשפט העליון הבריטי לשעבר, לורד ג'ון דייסון, הגיעה למסקנה כי "ה-BBC לא עמד בסטנדרטים הגבוהים של יושרה ושקיפות, שהם סימן ההיכר שלו."

"לו עשינו את העבודה שלנו כמו שצריך, הנסיכה הייתה יודעת את האמת". דיאנה וצ'ארלס(צילום: AP, ג'ון רדמן)

אתמול פרסם מנכ"ל ה-BBC, טים דייווי, התנצלות נוספת למשפחת המלוכה, כמו גם התנצלות חדשה לגברת פטיפר. "זה מאוד מצער שהעובדות לא תוקנו מיד לאחר התוכנית, כשהיו סימני אזהרה שייתכן שהראיון הושג באופן לא תקין", אמר מר דייווי. "לו היינו עושים את העבודה שלנו כמו שצריך, הנסיכה דיאנה הייתה יודעת את האמת בחייה."

ה-BBC, חזר והדגיש מר דייווי, לעולם לא ישדר שוב את התוכנית, או יעניק לה רישיון לגופי שידור אחרים. בגלל ערכו ההיסטורי, הוא לא שלל לשדר קטעים מהראיון.

מר באשיר, שהמשיך לדווח בחדשות ABC וחזר ל-BBC ככתב דת, התפטר מהערו. במאי בשנה שעברה בטענה לבריאות לקויה. הוא הביע חרטה על השיטות שלו, אבל התעקש שהן לא מילאו בסופו של דבר תפקיד בהשגת ראיום עם דיאנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully