וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז ציפורי הטריד או לא הטריד? עו"ד ציון אמיר משיב אש לפרקליטות

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 13:11

היועמ"שית אישרה את חקירת העיתונאי אלי ציפורי בחשד להטרדה ואיומים של עדת התביעה במשפט נתניהו הדס קליין. עו"ד ציון אמיר המייצג אותו: "פגיעה ממשית בחופש העיתונאי". האזינו לדיון הסוער

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה אישרה לחקור את העיתונאי אלי ציפורי בחשד להטרדה ואיומים כנגד העוזרת של מילצ'ן ופאקר הדס קליין, זאת לאחר שפרסם את תמונת ביתה וכתובת מגוריה ברשתות החברתיות. סביב ידיעה זו, אראל סג"ל ודוד ורטהיים ('וואלה') שוחחו ב־103fm עם עורך הדין ציון אמיר, המייצג את ציפורי, אשר הביא את גרסת מרשו.

"זו החלטה בעיניי מאוד מצערת, החלטה מסוכנת, מדרון חלקלק, שומטת את הבסיס מתחת לעבודה העיתונאית ופוגעת חמורות בחופש הביטוי. אין לה שום הצדקה, אין כאן שום עבירה, לא של הטרדת עד ולא איומים", הכריז עו"ד אמיר בפתח השיחה. "מותר לעיתונאי לבוא ולומר כל דבר ולבדוק את ההקשר שלו בקונטקסט. אף אחד לא טוען שציפורי בכוונת מכוון הלך וניסה באיזושהי דרך לפגוע בעיקר, במתן העדות החופשית של אותה עדה בבית המשפט ולא להלך עליה אימים מתוך כוונה להטריד אותה, אלא הצילום של הבית היה במסגרת קונטקסט מסוימת".

לדבריו, "היא עצמה בעדות שלה, מה שנתפס בעיניו של ציפורי כהתבכיינות על מצבה הכלכלי במסגרת העדות בחקירה, ואז בא עיתונאי ואומר שלא יבלבלו לנו את המוח על איזשהו מצב כלכלי כזה או אחר משום שהאדם חי בסדר. נניח שהיו מראים תמונה שלה עם יהלום ששווה מאתיים אלף דולר או מכונית פאר ששווה מיליון וצי ש"ח, היינו אומרים שיש בזה הטרדה? הטפל הזה הולך אחר העיקר, להתמודד עם הבעת דעה עיתונאית".

ציון אמיר, אלי ציפורי. ראובן קסטרו, תמר מצפי, עיבוד תמונה
ציון אמיר, אלי ציפורי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, תמר מצפי

"אין שום פגיעה בפרטיות"

ורטהיים ביקש לשים את הדגש על הקונטקסט בו פורסמה התמונה, ואילו עו"ד אמיר הבהיר: "יש התנגשות או התמודדות בין ערכים לאינטרסים ציבוריים. תזכור מה טפל ומה עיקר, למשל אם הייתי הולך בגישה הזו שאתה עכשיו שואל אז הייתי שואל אותך כך - מומו פילבר מסר ואמר שהוא מאיים מדברים שפרסם עליו עיתונאי אחר, והוא עד מדינה, כך חש מומו פילבר על דוכן העדים שאומרים לו 'אם אתה לא תמסור עדות כזו אז תדע יבוטל לך הסכם עד המדינה, תלך לבית הסוהר וכו', וזה כשהוא נמצא על דוכן העדים והוא צריך למסור עדות אמת. מדוע אז לא הלכת וכתבת טור גדול עם כותרת שביקרת והוצאת ממש גזר דין חמור נגד פרסום כזה? לכן חשבתי בעניין כזה שולי לפרסם, איזו פגיעה בפרטיות? אין שום פגיעה בפרטיות".

בהמשך, הביא עורך הדין המייצג את העיתונאי ציפורי כדוגמה את פרסום ביתו של יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ובתגובה לכך ורטהיים ציין כי הוא נבחר ציבור. עורך הדין המשיך בשלו, ותקף: "כשהוא עד הוא עד, ומצלמים מלמעלה עם רחפן את הבית שלו בקיסריה, זו פגיעה בפרטיות כן או לא? מהלך עליו אימים? כן או לא? ורטהיים, האם היית רוצה משטר שבו אתה חי או מדינה שמחר ידפקו לך בדלת ויגידו לה 'צייצת דבר שהוא איננו נכון בעליל' ולעצור אותך?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully