וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה ההרשמה לפרס המכון הישראלי לעיתונות לשנת 2022

16.8.2022 / 13:55

המכון יעניק את הפרס השנתי הגבוה בישראל בסך 50,000 שקל לעיתונאי או עיתונאית מצטיינים. מועמדים יוכלו להיות מוצעים ע"י עצמם, ע"י אחרים, או ע"י ועדת הפרס

תקשורת בדיון הבהרות בערעור שהגיש רומן זדורוב בפרשת הרצח של תאיר ראדה, ביהמ"ש העליון, 6 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
הפרס השנתי הגבוה בישראל. מי יזכה?/ראובן קסטרו

המכון הישראלי לעיתונות, שהוקם לפני כשנתיים ביוזמת שופטת ביהמ"ש העליון בדימוס דליה דורנר, יעניק גם השנה פרס בסך 50,000 ש"ח לעיתונאי, עיתונאית, או גוף תקשורת על הצטיינות בעבודתם. בפרס בשנה שעברה זכו העיתונאים אהרון רבינוביץ' ושירה אלק, אנשי מערכת "הארץ", על תחקירם בעניין יו"ר ארגון זק"א לשעבר, יהודה משי זהב.

בשבועות האחרונים הקים מנכ"ל המכון, גולן יוכפז, ועדה שתכריע למי יוענק הפרס. בראש הוועדה תעמוד נשיאת המכון, השופטת דורנר, וחבריה כולם מומחים בתחום התקשורת מן הפרקטיקה והאקדמיה.

מועמדים לפרס יוכלו להיות מוצעים ע"י עצמם, ע"י אחרים, או ע"י ועדת הפרס. מועמדות ניתן להגיש, בכפוף לתקנון הפרס המופיע באתר המכון, בצירוף נימוקים, קורות חיים ודוגמאות לעבודות באופן מקוון דרך האתר. את המועמדות יש להגיש עד יום חמישי, 22 בספטמבר 2022. הפרס יוענק באביב בטקס רשמי שיערוך המכון.

המכון הישראלי לעיתונות הוקם לפני כשנתיים במטרה לחזק את חופש העיתונות והחזרת אמון הציבור בתקשורת בישראל. המכון מתמקד בחינוך בני נוער, בהגברת המודעות לצורך בעיתונות-חופשית ולצריכה ביקורתית של תקשורת.

נשיאת המכון הישראלי לעיתונות, שופטת ביהמ"ש העליון בדימוס, דליה דורנר: "אנו מבקשים באמצעות פרס המכון להמשיך ולחזק עיתונאיות ועיתונאים, בעיקר כאלה הנמצאים באמצע דרכם המקצועית, ולעודדם לפרסום תחקירים - שהם יסוד העבודה העיתונאית, והשפעתם על זכות הציבור לדעת ועל הדמוקרטיה הישראלית משמעותית. בשנה שעברה הוגשו למכון עשרות שמות מעומדים, מהבכירים בעיתונות הישראלית, ואנו משוכנעים שכך יהיה גם השנה, מתוך הבנת חשיבותו של הפרס לקידום העשייה העיתונאית בישראל".

מנכ"ל המכון הישראלי לעיתונות, גולן יוכפז: "גם השנה, בעוד המעמד הכלכלי של העיתונאים ושל העיתונות ממשיך להישחק, ועם שחיקה זו נפגעים גם כוחם והשפעתם - היה חשוב למכון הישראלי לעיתונות להמשיך להעמיד פרס משמעותי, שיאפשר לחזק עיתונאיות ועיתונאים מצטיינים, בהתמודדות אל מול שורת הלחצים מולם הם פועלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully