וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדר מוכתר לא לבד: האם הצעירים יכריעו את המאבק הבין גושי?

אלכס סקליאר, טור אורח

18.8.2022 / 14:21

אם לפני עשור ראינו צעירים מתברגים ברשימות לכנסת ומתיימרים לייצג את הקול הצעיר, נראה שבבחירות הקרובות המפלגות מתעלמות מקולות אלו. מי תהיה המפלגה החכמה שתדע להרים את הכפפה ואיך כדאי לעשות זאת?

בשבועיים האחרונים הרגשנו "חגיגה" דמוקרטית, פריימריז במפלגות הוותיקות של הפוליטיקה הישראלית. אם נבחן את התוצאות נראה שהצעירים נדחקו לשוליים ובאופן כללי הקול שלהם לא מיוצג בבחירות הקרובות. אם לפני עשור, אחרי המחאה החברתית ברוטשליד, ראינו צעירים מתברגים ברשימות לכנסת ומתיימרים לייצג את הקול הצעיר, נראה שבבחירות הקרובות המפלגות מתעלמות מקולות אלו.

בסרטון: מה דעתם של צעירי המפלגות על נושאים של הסדר יום התקשורתי

@teenk_podcast מה דעתם של בני ובנות הנוער על סוגיות שעומדות על סדר היום? שאלנו את נטעאל מנוער "הליכוד" ויהונתן מנוער "יש עתיד" כמה שאלות אקטואליות בנוגע לפוליטיקה בישראל, וזה מה שהם ענו. מסכימים/לא מסכימים איתם? @netael._.barak #להניענוער ♬ original sound - teenk_podcast

בליכוד לא רק נשים נדחקו בתוצאות הפריימריז, גם הצעירים, מאי גולן הגיעה למקום ה-32 והשריון למועמד צעיר הוא רק במקום 40. במפלגת העבודה, נראה שהח"כים הצעירים דחקו את הוותיקים למקומות לא ריאלים ובראש הרשימה ניצבה ח"כית צעירה, אך נראה שברשימה הנוכחית אין שמות חדשים, שבאו מהשטח כמו סתיו שפיר בזמנו, שהפכה לח"כית בגיל 27.

מפלגות אווירה

בבחירות 2006, בהצבעת מחאה של עשרות אלפי צעירים וצעירות, שהחליטו לשים גיל בקלפי במקום פתק לבן, הפתיעה מפלגת הגימלאים וקיבלה שבעה מנדטים. בבחירות הראשונות של בנט לכנסת, בקמפיין שפנה לקהל הצעיר תחת הסלוגן בנט הוא אח, הצליחה להגיע מפלגתו לשיא של שנים עשר מנדטים, שישה מנדטים יותר, מממספר המנדטים שהפכו אותו לראש ממשלה. אפילו פייגלין הצליח כמעט להיכנס לכנסת על גבי הקול של הצעירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סרטון "בנט לא מתנצל" ב-2014

בבחירות הקרובות כל גוש צריך כ-5 מנדטים בשביל להכריע, ואילו בדיוק הקולות של הצעירים והצעירות, ליתר דיוק של אלו שהולכים להצביע בפעם הראשונה. הם לא נמצאים במדיה המסורתית, הצעירים והצעירות צורכים את התוכן שלהם באינסטגרם ובטיקטוק, רק צריך לדעת לדבר איתם נכון בפלטפורמות האלה.

טיקטוק ושעשועים

הכניסה של פוליטקאים לטיקטוק מתרחשת בשנה וחצי האחרונות. יו"ר האופוזיציה נתניהו וח"כ בן גביר מובילים בפופולריות בפלטפורמה. אנחנו רואים יותר ויותר פוליטקאים נכנסים לטיקטוק, אך במקום לבוא ולהנגיש מסרים, תפיסת עולם, או להסביר איך הם הולכים לעבוד בשביל הצעירים בכנסת הם מייצרים סרטונים של דאחקות בשביל לגרוף עוד לייקים.

איך תדברו עם צעירים

בסופ"ש התפרסמה כתבה בה תואר כיצד מפלגת תקווה חדשה, יצאה בקמפיין משפיענים ממומן לפנות לקול הצעיר. לא בטוח שאותם המשפיענים הצביעו לסער. הצעירים והצעירות מחפשים אותנטיות, הם יודעים לזהות שמחרטטים אותם והם במשבר אמון מול הפוליטיקאים הקיימים, ראינו זאת בסקר שערכנו בקרב קהילת הצעירים והנוער של teenk. בסקר ראינו שרוב בני ובנות הנוער מעדיפים להמנע מענייני פוליטיקה, אך בכל זאת מתכננים לממש את זכותם הדמוקרטית.

הדר מוכתר, ממפלגת צעירים בוערים – מסבירה על אדישות הצעירים, מתוך הפודקאסט להניע נוער

@teenk_podcast "גדל כאן דור שמאמין שהוא לא יכול לשנות" מסכימים/ות עם הדר מוכתר, יו"ר מפלגת 'צעירים בוערים', שחוששת שהצעירים ישארו אדישים בבחירות הקרובות? @hadarmuchtar #להניענוער #בחירות #בחירות2022 ♬ original sound - teenk_podcast

בשורה התחתונה, נראה שצעירים ונוער מחכים שהפוליטיקאים ידברו איתם נכון. לא רק סרטוני ריקודים וטרנדים, אלא סרטונים מתעמקים יותר, גם סרטונים שעוסקים במהות ובאג'נדה יעבדו בפנייה לקהל הצעיר. הצעירים צמאים לידע מסוג כזה ואפשרי להעביר את המסר הזה גם בטיקטוק. בלי פרזנטורים, בלי פוליטקאים, בלי תסריטים.

כל עוד המסר הוא אותנטי בגובה העיניים, עם צעירים אמיתיים מהמפלגות שיציגו את המציאות כפי שהיא ויתעמקו, התוכן יעבוד. האלגוריתם של טיקטוק מאפשר לכל צעיר וצעירה להגיע למאות אלפי צפיות, כל יום נולדים משפיעים חדשים שיש להם אג'נדה והם אלו שיוכלו לקדם את האג'נדה של המפלגות.

בבחירות הקרובות יש עשרה מנדטים שיכולים לחולל את השינוי, רק צריך לדבר איתם בגובה העיניים ולהסביר להם בפלטפורמות שהם נמצאים ביומיום למה הם צריכים ללכת להצביע.


* אלכס סקליאר הוא לשעבר עיתונאי וכיום סמנכ"ל תוכן ב-teenk ומומחה לטיקטוק צעירים ובני נוער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully