וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוראות נגד שקד והסיפור על הליכוד שנקבר: מה באמת עומד מאחורי פיטורי הכתב הפוליטי של ערוץ 14

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 19:20

שבוע חלף מאז פוטר במפתיע הכתב הפוליטי של ערוץ 14 קובי בורנשטיין ובמערכת החדשות של "עכשיו 14" הרוחות מסרבות להירגע. אבל עם כל הכבוד לבורנשטיין, הבעיה של הערוץ כרגע רחוקה מלהסתכם בתדמית האנטי עיתונאית, וגם העובדים מתחילים לשאול שאלות

בין היתר התבקש בורנשטיין להקפיד לציין בדיווחיו כי שרת הפנים איילת שקד - המכריזה על עצמה כימנית - "זו פיקציה וכי חובה להזכיר בדיווחים אודותיה שהיא לא ימנית"

שבוע חלף מאז פוטר במפתיע הכתב הפוליטי של ערוץ 14, ובמערכת החדשות של הערוץ הרוחות מסרבות להירגע. כזכור הנהלת ערוץ 14 הודיעה על פיטוריו של קובי בורנשטיין כעבור שנה אחת בלבד בעקבות מה שהוגדר כ"חילוקי דעות" שלו עם העורך הראשי של מחלקת החדשות של הערוץ יורם כהן. מנגד, גורמים המעורים בפרטים טוענים כי הפיטורים היו רק קצה הקרחון של ניסיונות לכפות עליו סיקור אוהד לליכוד, תוך דחיקתו לסיקור חלקי בלבד של המערכת הפוליטית (התמקדות בקואליציה בלבד, ואיוש כתב לצידו).

כך לדוגמה, בערוץ יודעים לספר על סיפור יוני ג'ורנו, מועמד הליכוד שהורשע בפלילים, שהביא בורנשטיין ובערוץ הוחלט לוותר עליו בטענה ש"אינו מספיק מעניין" - מספר שעות לפני שפתח מהדורות בערוצים המתחרים. אותו סיפור אגב, נותר יתום בטוויטר של בורנשטיין. בנוסף, בכובעו הקודם בערוץ ככתב חרדים, רצה בורנשטיין לעשות כתבה מגזינית על תופעת הסמים בישיבות ונהדף בנימוק ש"אין טעם להציף את זה בחוץ". בפעם אחרת, רצה בורנשטיין להביא פרטים מתוך המו"מ בין שקד להנדל ונענה בתשובה דומה תוך תוספת כי "זה סתם מרים לה". בין היתר התבקש בורנשטיין להקפיד לציין בדיווחיו כי שרת הפנים איילת שקד - המכריזה על עצמה כימנית - "זו פיקציה וכי חובה להזכיר בדיווחים אודותיה שהיא לא ימנית".

ערוץ 20 בהשקת ערוץ 14. מאיר אילפור,
ערוץ 20 בהשקת ערוץ 14/מאיר אילפור
בנוסף, לאחרונה פורסם בגלי צה"ל כי הערוץ הציע לאנשי הליכוד "חבילת פריימריז" בתשלום, שכוללת התראות בנייד וכתבות עליהם הנחזות כתוכן חדשותי רגיל

ואולם, הקש ששבר את גב הגמל היה סביב ביטול הראיון עם אותה שקד לפני כשבועיים, שאחרי החרמה ארוכה של הערוץ, נעתרה לבקשת בורנשטיין. בערוץ לא ממש אהבו את העובדה שאף בכיר בערוץ לא יראיין לצידו, והראיון שכאמור לבסוף בוטל, הפך לעילה המידית לפיטוריו. חשוב להזכיר: כפי שפורסם לפני מספר שבועות בוואלה! ברנז'ה הגיעה הקלטת שיחת טלפון של עובד הערוץ החושפת מה התחולל מאחורי הקלעים לאחר הראיון שהתקיים בערוץ עם אשתו של משה סעדה, תחת הכותרת: "שקד ידעה - ושתקה". לפי הגורם, ניתנה מראש "הנחיה מגבוה" כיצד למסגר את הכתבה, וגורם בערוץ אמר אף כי "קיבלנו דף מסרים - לפגוע באיילת שקד". בעקבות הפרסום, התקבלה אצל היועמ"ש דרישה לפתוח בחקירה בנושא.

גורמים בכירים בערוץ לא מכחישים כי בורנשטיין, שכבר היה ביחסים מתוחים עם ראשי מחלקת החדשות, היה אחד "החשודים" בהדלפת ההקלטה. מדובר בעובדה מופרכת.

בנוסף, לאחרונה פורסם בגלי צה"ל כי הערוץ הציע לאנשי הליכוד "חבילת פריימריז" בתשלום, שכוללת התראות בנייד וכתבות עליהם הנחזות כתוכן חדשותי רגיל (בערוץ 14 מסרו אז בתגובה כי הוצעה חבילת פרסום אך ורק באתר וביישומון).

קובי בורנשטיין. צילום מסך, צילום מסך
סימפטום לבעיה עמוקה בהרבה. בורנשטיין/צילום מסך, צילום מסך

"דווקא בגלל שהיה מקצועי פיטרו אותו"

במערכת הערוץ - אשר מקפיד על מיתוגו המחודש כערוץ חדשות - חסרים כעת כתב פנים, כתב בריאות, כתב משטרה, כתב פלילים, כתב פוליטי, כתב רווחה, כתב תרבות וכתב סביבה

חזרה לבורנשטיין. בסוף השבוע שעבר התקיימה ישיבת מערכת של כהן עם הכתבים, והפיטורים תפסו באופן טבעי חלק ניכר ממנה. לפי גורמים שנכחו בה, לא מעט ביקורת הוטחה גם מצד הכתבים וגם מצד העורכים וחלק מהמגישים כלפי המהלך שנתפס כאגרסיבי ולא מקצועי.

במהלך הישיבה כהן הכחיש את מה שפורסם בתקשורת סביב פיטורי בורנשטיין, והוסיף כי "פיטרנו אותו כי הוא לא עשה את מה שמצופה ממנו לעשות ככתב, וזו אזהרה גם לכם. לא אחשוש לפטר מי שלא יעבוד כמו שצריך". התשובה הזו רק העמיקה את החשד בקרב העובדים. "יש כעס מאוד גדול על הנושא הזה בעיקר סביב זה ש'עד שסוף סוף היה פה כתב מקצועי - פיטרו אותו', אומר לוואלה! ברנז'ה אחד העובדים שנכח בישיבה. עובד אחר השלים את התמונה ואמר: "דווקא בגלל שהוא היה מקצועי פיטרו אותו".

אבל עם כל הכבוד לבורנשטיין, הבעיה של ערוץ 14 כרגע רחוקה מלהסתכם בו או בתדמית הבעייתית והאנטי עיתונאית שרק העמיקה עם פיטוריו. למערכת הערוץ - אשר מקפיד על מיתוגו המחודש כערוץ חדשות - חסרים כעת כתב פנים, כתב בריאות, כתב משטרה, כתב פלילים, כתב פוליטי, כתב רווחה, כתב תרבות וכתב סביבה. לפי הגורמים, בערוץ מודעים לבעיה וכבר נעשו מספר פניות לכתבים רלוונטיים מגופי תקשורת אחרים - חלקם הגדול סירבו להצטרף. במקביל, סובל הערוץ מגל עזיבות משמעותי.

מקובי בורנשטיין נמסר בתגובה: "לא התייחסתי עד כה לפיטורין, ואני לא מתכוון להתייחס לכך כעת. כן אנצל את הפלטפורמה בשביל לציין כי בערוץ ישנם גם אנשים מעולים שלמדתי מהם הרבה במהלך התקופה ועל כך תודתי". בערוץ 14 מסרו כי הם מנועים מלהגיב לנושא בורנטשיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully