וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילוי נאות: גם המרואיין בכתבה עובד בחדשות 12

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 13:24

הסיפור המוזר על הכתבה בחדשות סוף השבוע שאת פרטיה לא ניתן לפרסם ושמעליה מרחפים לא מעט סימני שאלה עריכתיים; "מדובר בשערוריה. הכתב החתום על הכתבה הוא גם המרואיין בהצללה". חדשות 12: "לא נירתע מניסיונות האיום הנואלים של בתי הדין הרבניים"

כתבת מגזין ששודרה לאחרונה בחדשות סוף השבוע של חדשות 12 מעלה מחדש את קו ההפרדה המטושטש גם ככה בשימוש בכוח העיתונאי לפיתרון בעיות אישיות, ופותחת את הדיון מתי הדבר מוצדק ומתי לא.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי אחד המרואיינים המרכזיים בכתבה ארוכה ששודרה בשבוע שעבר על מסך קשת 12 היה לא אחר מעובד חברת החדשות. המרואיין הופיע כשפניו מטושטשות, וללא כל גילוי נאות מטעם החברה. העובד נקלע למאבק אישי מול בתי הדין הרבניים ולפי חדשות 12, בשל צו איסור פרטים אודותיו, לא ניתן לפרסם את שמו. עם זאת, שמו הופיע ברשימת הקרדיטים בסוף הכתבה, שם הוצג כאחד מעורכיה - במה שהוסבר אחר כך כ"טעות".

גם אם מקבלים את גרסת חדשות 12 לדברים, אחת השאלות שעולות הן האם העובד רתם את החברה כדי להפעיל לחץ על המערכת נגדה הוא נלחם, שכן התראיין בהצללה לכתבה הנוגעת באופן ישיר למצבו. בנוסף, אם מקבלים את הלוגיקה לפיה העוול שנגרם לאותו עובד על ידי הרשויות נפוץ ונוגע לקהלים רבים נוספים - האם לא ניתן היה למצוא מרואיין חליפי.

מלך זילברשלג בחדשות סוף השבוע. צילום מסך, צילום מסך
מלך זילברשלג בחדשות סוף השבוע/צילום מסך, צילום מסך

גורם המעורה בתיק ואשר גם כלפיו הוצגו האשמות בכתבה, אומר לוואלה! ברנז'ה: "מדובר בשערוריה שלא היתה כמוה. ביזיון של ממש. הכתב החתום על הכתבה הוא גם המרואיין בהצללה שמנסה לנצל את המסך ואת מקום עבודתו כדי להשפיע על תיק משפטי תלוי ועומד שהוא נתבע בו. הידיעה נגועה ומזוהמת באינטרסים ללא גילוי נאות, כאשר העובד ועורכי דינו מתראיינים בעצמם, ודברי הצד השני למאבק לא נשמעים ואף מושתקים. יש לבדוק מיהו העורך שאישר להעלות ידיעה פסולה מקצועית ואתית לשידור, וכן מדוע הנושא לא הוטל על הכתבים המקצועיים לענייני דת ומשפט לעסוק בנושא".

עוד הוסיף הגורם כי "בנוסף, יש לתהות האם עורכי התוכנית היו מאשרים את האייטם אם הכתב/המרואיין היה מופיע בפנים גלויות? האם היו מאשרים אייטם שכמעט כל כולו עוסק בליבון בעיותיו המשפטיות האישיות של הכתב?!".

לדברי הגורם, ששמו לא מוזכר פה מחשש לחשיפת שם העובד, "הרשות השנייה עודכנה ומן הסתם תנקוט כלפי המעורבים בהליכים משמעתיים כואבים".

מחדשות 12 נמסר בתגובה: "מדובר בכתבתו הנרחבת של מלך זילברשלג ב"חדשות סוף השבוע" שעסקה בהתנהלות בתי הרבנים כלפי הורים לילדים שחזרו בשאלה או שעזבו קהילה חרדית. בכתבה התראיינו שורת מרואיינים שרצו להיחשף. מסיבות משפטית לא יכולנו לחשוף את זהות המרואיינים. לא נירתע מניסיונות האיום הנואלים של בתי הדין הרבניים להטיל דופי בעבודה העיתונאית שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • קשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully