וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגוסט החם: לראשונה, לרר עוקף את פינס באלפי צופים

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 15:27

מזה תקופה ארוכה "הצינור" של רשת 13 מצליחה להיצמד ל"לילה טוב" של קשת 12, אך צירוף נסיבות והצלחת "האח הגדול" הובילו להבקעה ראשונה של לרר וניצחון היסטורי ברצועה. גם חדשות השבת של רשת נותנות פייט. האם בקרוב יגיע מהפך?

גם אם בקשת לא יודו בכך, רצועת הלילה של פינס נחשבת כבר תקופה ארוכה לאחת החלשות על מסך החברה - באופן יחסי כמובן

נפל דבר בקרב שבין קשת 12 לרשת 13 על השליטה ברצועת הלייט נייט: לראשונה - התכנית "הצינור" של גיא לרר עוקפת את "לילה טוב עם פינס" בממוצע הצופים החודשי, כך עולה מבדיקת וואלה! ברנז'ה של נתוני אוגוסט. מדובר בתקדים בשנתיים מאז שיבוץ פינס בשעות הלילה.

במהלך אוגוסט עמד לרר על ממוצע של 10.3% צפייה אל מול 10.5% לפינס. ואולם, באלפי צופים השיג לרר ממוצע של 260 אלף צופים מול 246 אלף לפינס. יצוין כי במהלך אוגוסט פינס שידר באופן חלקי בלבד, וכשבוחנים את הצפייה בנפרד ברצועות שלא הוא שידר מגלים שהממוצע של קשת אף נמוך יותר ועומד על כ-193 אלף צופים.

מדובר כאמור בהישג עבור רשת 13, שמגיע בצירוף נסיבות מיטבי מבחינתה, עם שיעור צפייה גבוה ב"אח הגדול" וחופשת הקיץ. עם זאת, ההערכה היא שאחרי החגים פינס יחזור להוביל והמהפך - אם יגיע - ייאלץ לחכות. כך או כך, גם אם בקשת לא יודו בכך, רצועת הלילה של פינס נחשבת כבר תקופה ארוכה לאחת החלשות על מסך החברה - באופן יחסי למתחרים כמובן, ולזו ששומרת על הפער הכי קטן ביום מול רשת 13. בעוד בקשת (ובחדשות 12) רגילים לפער של 1:2 ולעיתים אף יותר בכלל הרצועות, במקרה זה הוא כאמור קרוב ולעיתים צמוד. מתחילת 2022 לרר עומד על ממוצע של כ-8.2% ופינס על 10.4%. כשמכניסים למשוואה את עלויות ההפקה (תכניתו של פינס יקרה בהרבה מזו של לרר), מתגלה תמונה מורכבת, שבוודאי ניבטת גם מול בכירי קשת.

גיא לרר, גיא פינס. ניר פקין, ראובן קסטרו
גיא לרר, גיא פינס/ראובן קסטרו, ניר פקין

החשש של קשת: מגמה זוחלת

זה לא ההישג היחיד של רשת 13. אמש (שבת) הפער בין מהדורת חדשות השבת של 13 לזו של 12 עמד על הנתון הנמוך ביותר מזה כמעט 3 שנים. דנה ויס עם 11.1% ותמר איש שלום עם 9.8%. הפעם האחרונה בה עמדו החברות בפער כה נמוך הייתה בספטמבר 2019, אז עמד על 1.8 נקודות.

תזוזת הצופים במוצאי שבת מטרידה לאחרונה את צמרת חדשות קשת, בין היתר כיוון שמדובר במגמה איטית אך זוחלת. כך לדוגמה, ברצועה המוקדמת יותר של "פגוש את העיתונות" איבדה לפני מספר חודשים לראשונה רינה מצליח את הבכורה למתחרה ממול "המטה" של אילה חסון. גם במקרה זה למהפך - בעקבותיו מצליח נאלצה לפנות את מקומה - קדמה זליגת צופים איטית אך ברורה החוצה ממסך 12. בשני המקרים אגב, יותר מאשר חדשות 13 עולות בהיקפי הצפייה, חדשות 12 מאבדות צופים. אך הפסד בשתי חזיתות כה משמעותיות הוא פריבילגיה שחדשות 12 אינה יכולה להרשות לעצמה, מורלית ומהותית.

חזרה לנתוני אמש: "פגוש את העיתונות" עם ירון אברהם רושמת 6.1% וממשיכה להוביל על '"המטה המרכזי" עם 5.3%. "פגוש את העיתונות" מוקדמת רושמת 5.2%; "המטה המרכזי" מוקדמת עם 4.3%.

בערב שבת "אולפן שישי" עם דני קושמרו רושמת 9.8% וממשיכה להוביל על "שישי" עם 7.1%; כאן 11 עם 2.9% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully