וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד לא לבד: האינטרס של המנהיג מחייב - וב"ערוצי נתניהו" התגייסו להיכנס בליברמן

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 19:55

טענותיו של עוזרו לשעבר של שר האוצר יוסי כמיסה נתנו את האות לערוצים התומכים בנתניהו לצאת בקמפיין נגד האיש שמונע ממנו פעם אחר פעם ממשלה. בין נפגעי המשנה: תאגיד השידור שחטף מערוץ 14 והחליט להגיב

ריקלין נגד ליברמן, ערוץ 14/ערוץ 14

אחרי שנכנסו בכל הכוח בשרת הפנים איילת שקד, תוך ראיון עם רעייתו של ראש מח"ש לשעבר משה סעדה בו נטען שידעה על המתרחש בפרקליטות, בערוץ 14 - שכל מגישיו לא מסתירים את תמיכתם החד משמעית בנתניהו - מתפנים ליעד הבא: שר האוצר ליברמן.

הפרסום בשבוע שעבר (המיוחס גם הוא בעיני רבים לסביבת נתניהו) אודות טענותיו של יוסי כמיסה, פעיל לשעבר בישראל ביתנו וכיום בליכוד, לפיהן הוצעו לו מאה אלף דולר כדי לרצוח ניצב במשטרה, נתנו את האות, ובערוץ 14 שודרו שלל אייטמים בנושא. אחד מהם כלל ראיון עם "מומחה" בשם ויקטור קורצקי, שטען כי "לליברמן שליטה מוחלטת בתקשורת הרוסית בישראל". בין היתר טען, ללא הפרעה, איתגור או בקשת תגובה מצד המגיש שמעון ריקלין, כי "ליברמן פשוט משלם. יש לו מחלק אה, אה, תעמולה, שנשלט, עד כמה שאני שמעתי, אישית על ידו, והוא נותן תקציבים, לעיתונים קטנים שחיים מגרושים. ותקופה יחידה שהם מרוויחים משהו, זה תקופת הבחירות, כשהם מקבלים פרסומות... יש 'רדיו רקע', שאני ואתה מממנים אותו, אבל הוא משדר רק תכנים נוחים לליברמן".

ליברמן במהלך ישיבת הממשלה 4 בספטמבר 2022. צילום מסך, אתר רשמי
ליברמן במהלך ישיבת הממשלה 4 בספטמבר 2022/אתר רשמי, צילום מסך

"ספקולציות קונספרטיביות הזויות"

בתגובה לשאלת ריקלין כיצד משמר ליברמן את הקול הרוסי הסביר קורצקי כי "תכנים שלא נוחים לליברמן, פשוט לא עולים לאוויר".
ריקלין: "כי מה?".
קורצקי: "כי אני לא יודע למה. כי כנראה שהצ'ק שמשרד האוצר נותן ל...לתאגיד, תלוי בזה מה ישודר ברדיו רקע".
ריקלין: "אתה אומר פה דבר מדהים. על סמך מה?".
קורצקי: "יש אפילו קבוצה שלמה שנקראת אה, 'חברים אמיתיים של רדיו רקע', שממש אה, אה, מקשיבים לזה, מאזינים וזה לא יאומן, איך מסננים שם את התכנים".

בהמשך קורצקי גם דיבר על ערוץ 9, שלדבריו מכוון ל"דוברי רוסית שלא למדו עברית, או שזה עתה באו. אין להם מקור אחר בטלוויזיה, חוץ מערוץ 9. וזה דבר מדהים, שיש בישראל, באישור משרד התקשורת, ערוץ טלוויזיה, יחידי בשפה הרוסית, שנמצא בבעלות זרה, של אזרח מדינה שהיא לא
ממש ידידותית לישראל".
ריקלין: "איזו?".
קורצקי: "נו, נחש. איזו מדינה הייתה תומכת בערוץ ברוסית בישראל, שכולו מגויס לטובת ליברמן. איך זה עובד?... הבעלות על ערוץ 9, היא רוסית".

בתאגיד השידור, שאפילו לא התבקש על ידי הערוץ להגיב על הטענות החמורות מסרו בתגובה לוואלה! ברנז'ה: "כאן רקע היא תחנת רדיו ציבורית ישראלית דוברת רוסית, אשר משדרת שידור עיתונאי חופשי, אתי ובלתי תלוי. התחנה מספקת למאזיניה עיתונות הגונה וביקורתית כלפי כל גווני הקשת הפוליטית והיא חפה מכל מחויבות לבעלי הון או מפלגה פוליטית. בתוכנית ששודרה ב-30.8 הופרכו ספקולציות קונספרטיביות הזויות אשר בינן לבין המציאות אין דבר. תקציב התאגיד קבוע בחוק ואין בין התוכן המשודר בו לגובה התקציב - דבר. קיומה של כאן רקע אינו תלוי באישיות פוליטית כזאת או אחרת, מה שלא ניתן לומר על כלי תקשורת אחרים בישראל".

עוד בוואלה!

גורם בערוץ 14: קיבלנו דף מסרים - לפגוע באיילת שקד

לכתבה המלאה

ערוץ 14 לא לבד. גם בתחנת הרדיו "גלי ישראל" הנחשבת לתחנה פרו-נתניהו ובה מגישים תוכניות בעיקר כאלו המזוהים עם תמיכה בנתניהו, התייחסו לפרשה המוזרה בכל תוכניות היום, כמעט בכולן - עמד הדיון נגד ליברמן. השיא היה באייטם במסגרתו שוחחו עם "מומחה לשפת גוף" בשם "ד"ר אמיר הלמר, שקבע בפני המגיש אבי רצון כי "הסתכלתי על הריאיון עם עוזרו לשעבר של ליברמן יוסי כמיסה ועל שפת הגוף שלו - והוא דובר אמת לאמיתה בכל מילה ובכל נתון שהוא נתן. המלל שלו שוטף, ענה מיד לכל שאלה בלי לחשוב יותר מדי. לא מופעל עליו שום לחץ, על פי שפת הגוף הוא דובר אמת". האייטם צויץ בטויטר של התחנה וזכה ללא מעט תגובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully