וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזיבה נוספת בצמרת קשת: אלון שטרוזמן, מנכ"ל קשת אינטרנשיונל מסיים את תפקידו

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 19:36

אלון שטרוזמן, מנכ"ל קשת אינטרנשיונל (KI), הזרוע הבינלאומית של קבוצת קשת אשר עוסקת בפיתוח, הפקת והפצת תכנים מחוץ לישראל, הודיע על פרישתו מהתפקיד בסוף השנה לאחר עשור בחברה. מדובר בבכיר הרביעי בחברה שעוזב בשנה האחרונה

קבוצת קשת ממשיכה לשנות פנים: אלון שטרוזמן, מנכ"ל קשת אינטרנשיונל (KI), הזרוע הבינלאומית של קבוצת קשת אשר עוסקת בפיתוח, הפקת והפצת תכנים מחוץ לישראל, הודיע על פרישתו מהתפקיד בסוף השנה.

מדובר בעזיבה הרביעית של בכיר בקבוצת קשת, תוך שנה בלבד. כזכור, לפני כחודש הודיע סמנכ"ל השיווק והמכירות של קשת יובל אפרתי, על סיום תפקידו. אפרתי עבד בקשת כ חצי שנה בלבד, אחרי שכיהן בתפקידי ניהול ומכירות בינלאומיים בשני העשורים האחרונים, במטרה להחליף את צביקה ליבליך - שפרש מקשת אחרי שעבד בקבוצה מיום הקמתה. במקביל, מונה איש הקבוצה ויקטור וקרט למנכ"ל החטיבה המסחרית של הקבוצה ולמנהל מערך ההכנסות בתחומי הטלוויזיה, הדיגיטל, חברת ההחזקות והפיתוח העסקי.

מדובר בעזיבה שמתווספת לזו של הסמנכ"ל המסחרי של קבוצת mako עומר ניצני, עד לאחרונה חבר בהנהלת קשת 12 והנהלת mako, שנחשב לאחד מעמודי התווך של החטיבה המסחרית בקשת בעשור האחרון. גם עורך מאקו איתי ולדמן סיים את תפקידו לפני כשנה.

בתוך כך, לפני מספר חודשים מונה חיליק שריר למנכ"ל ערוץ 12 - במה שהשלים את מה שמגדירים בקבוצה כשינוי ארגוני, במעבר ממה שהיה פעם רק מסך קשת - לקבוצה רבת זרועות שפועלות כיחידות עסקיות נפרדות עם מטה משותף.

אלון שטרוזמן, קשת אינטרנשיונל. יח"צ,
אלון שטרוזמן, קשת אינטרנשיונל/יח"צ

העשייה של קשת מחוץ לגבולות ישראל החלה בתחילת שנות ה-2000, אז מכרה באמצעות Keshet Formats שורת פורמטים ישראלים ברחבי העולם. הקשרים בין אנשי קשת להוליווד הלכו והתהדקו, בעיקר בתחום הדרמה, כשנקודת המפנה הייתה הסדרה "חטופים" שהפכה ל"הומלנד" וקטפה פרסי אמי וגלובוס הזהב.

כחלק מההגדרה העצמית של קשת כחברת תוכן ישראלית ובינלאומית, הוקמה ב-2012 KI. אלון שטרוזמן עמד בראש החברה מתחילת דרכה, ובמשך 10 שנותיו כמנכ"ל, הקים תשתית גלובלית של הפצה והפקה שהפכה את KI לשחקנית משפיעה בשוק התוכן הבינלאומי עם סדרות ופורמטים ברשתות טלוויזיה כמו HBO, NBC ו-ABC וענקיות סטרימינג כמו נטפליקס, אפל TV, דיסני+ ואמזון.

במהלך העשור האחרון התרחבה החברה וכיום, היא מחזיקה בחברות הפקה ואולפנים בארה"ב, אנגליה וגרמניה. ב-2012 הוקמו אולפני Keshet UK הבריטיים וב-2015 הוקם בית ההפקהKeshet Studios בלוס אנג'לס. בהובלתו של שטרוזמן, הרחיבה KI את טביעת הרגל הבינלאומית שלה באמצעות רכישת חברת ההפקה הגרמנית Tresor ב-2017 וקבוצת חברות ההפקה הבריטיות Greenbird ב-2018, דרכן הפיקה החברה מאות שעות תוכן באנגליה ואירופה.

בשנתיים האחרונות חוותה KI הצלחות רבות, בהן שתי הפקות ענק לאפל TV - גרסה בינלאומית ל"כפולים" שעלתה השנה בכיכובה של אומה תורמן ועיבוד הוליוודי ל"בשבילה גיבורים עפים" שצפוי לעלות בקרוב. עוד יושקו בחודשים הקרובים עיבוד טלוויזיוני אמריקאי ל"תיק נעדר" בפיקוק, דרמה על חסידת אומות העולם מיפ חיס בדיסני+ ועונה שנייה לסדרה האמריקאית La Brea ב-NBC, שעם זרוע ההפקה שלה יוניברסל יש ל-Keshet Studios הסכם תוכן אסטרטגי.

אבי ניר, מנכ"ל קבוצת קשת: "כנראה עוד שנים רבות ידובר סביב המדורה ובזום בלונדון, לוס אנג'לס, ניו יורק מינכן ותל אביב על עשר השנים של אלון שטרוזמן ב-KI. אולי ההיסטוריונים אף יקראו לזה בצדק 'העשור המפואר'. לקשת היה חלום של חברת תוכן ישראלית עולמית, חלום מציאותי, שהתבסס על הכישרון והיכולת של היוצרים הישראלים והאמונה, שהכישרון הזה יכול להגיע לכל מקום בעולם ואלון הוא ללא ספק מגשים חלומות ובורא עולמות יחיד במינו.

"היום KI היא חברה בין לאומית לכל דבר, ותכניה - ישראלים, בריטים, אמריקאים, גרמנים ועוד, משודרים בכל רחבי העולם. החברה מפיקה או שותפה להפקה ביבשות שונות, שמה ועתידה הולכים לפניה כאחת החברות המבטיחות והיצירתיות בנוף הטלוויזיה העולמי, והיא צופה באופטימיות אל הבאות. הייתה לי הזכות ללוות את אלון ואנשי KI בשנים הללו ולראות מקרוב איך החלום הזה מתממש בעזרת הובלתו ואמונתו הבלתי נלאים. היה לי העונג להיפגש עם אלון בכל רחבי הגלובוס, בכל שעות היממה ובכל אמצעי התקשורת וללמוד על אנרגיה, אנושיות ואופטימיות חסרת תקנה. חיבוק, תודה רבה ובהצלחה אלון".

אלון שטרוזמן: "השנים שחלפו מאז שהקמנו את KI היו חוויה מדהימה עבורי והגשמה של יותר מחלום אחד. אחרי יותר מעשור, ואלפי שעות שידור ברחבי העולם, הגיע הזמן להמשיך להרפתקה הבאה. אני מוקיר תודה לקשת ולאבי ניר על האמון והתמיכה, לצוות ההנהלה ועובדי KI ששום אתגר לא גדול עליהם, ולכל היוצרים שהיו חלק מהמסע המרגש הזה שבו בכוחות משותפים הפכנו את ישראל מעצמת תוכן בינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully