וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיל המוזר: מה עומד מאחורי פרסום הספר של נתניהו בידיעות אחרונות

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 12:20

פרק מספרו האוטוביוגרפי החדש של ראש הממשלה לשעבר "סיפור חיי" התפרסם בהבלטה במוסף החג של ידיעות, זאת למרות שיצא לאור בהוצאה מתחרה. האם זה קשור לחוב כספי של נתניהו לידיעות אחרונות? וואלה! ברנז'ה עם כמה חורים בעלילה

אלא שעם חזרתו של נתניהו לשלטון, הספר נגנז וידיעות ספרים דרשו שאת האוטוביוגרפיה העתידית יוציא אצלם על חשבון המקדמה

בשבוע שעבר התרחש אירוע מפתיע, בוודאי כשברקע משפט נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, המואשמים ברקימת קשר שוחדי: פרק מספרו האוטוביוגרפי החדש של ראש הממשלה לשעבר "סיפור חיי" התפרסם בהבלטה במוסף החג של ידיעות, זאת כחלק מקמפיין ההשקה שלו. הפרק אף פורסם בהרחבה באתר הבית של הקבוצה ynet.

הספר כזכור, יצא באמצעות ההוצאה לאור "שיבולת" הנחשבת למתחרה בהוצאת הספרים של קבוצת ידיעות - "ידיעות ספרים".

לוואלה! ברנז'ה נודע כי ב-2008, כשנה לפני שנתניהו חזר לשלטון ושנים לפני המפגשים המוקלטים עם מוזס שהביאו את השניים לבית המשפט, נתניהו סגר עם ידיעות ספרים על הוצאת ספר בשם "הנמר הישראלי". למעשה, הוא כבר כתב חלק ממנו (לא ברור אם החלק ראה אור במסגרת ספרו החדש), וקיבל על כך מההוצאה אפילו מקדמה כספית בגובה 140 אלף שקל.

אלא שעם חזרתו לשלטון ב-2009, הספר נגנז וידיעות ספרים דרשו שאת האוטוביוגרפיה העתידית יוציא אצלם על חשבון המקדמה. לא ברור מתי הופיעה הדרישה הזו מצד ההוצאה והאם עלתה רק אחרי שהבינו בקבוצה שנתניהו חתם כבר ב"שיבולת". כך או כך, נתניהו, משיקוליו, בחר כאמור אחרת - במה שלפי גורם המעורה בפרטים הוביל לסכסוך בין הצדדים.

בנימין נתניהו - כריכת הספר "סיפור חיי". צילום מסך, צילום מסך
בנימין נתניהו - כריכת הספר "סיפור חיי"/צילום מסך, צילום מסך

לפי הגורם, הפשרה שהתקבלה לבסוף לאחר התדיינות משפטית הייתה גם במישור הכספי וגם על פרסום פרק מהספר בידיעות. מנגד, לפי גורמים בסביבת רה"מ אין קשר בין פרסום הפרק לבין המחלוקת. בידיעות ספרים בחרו שלא להגיב לדברים.

כאמור, בימים אלו עומדים נתניהו ומוזס למשפט. על פי כתב האישום הציע מוזס לנתניהו שינוי ניכר לטובה באופן הסיקור של נתניהו ובני משפחתו בכלי התקשורת בשליטתו, ולשינוי לרעה באופן הסיקור של יריביו הפוליטיים, בתמורה לכך שנתניהו ינצל את השפעתו לקדם חקיקה שתטיל מגבלות על "ישראל היום" ותביא להטבות כלכליות משמעותיות למוזס ולעסקיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully