וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל אסותא: כך מבצעים השמדת ערך למותג

דנה כחלון, טור אורח

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 12:59

הנהלת אסותא משכה את ידיה מניהול המשבר התקשורתי ומתעלמת מהנזק האדיר שנגרם לדימוי החיובי לו זכו עד כה. אף מנהל מטעמם לא נשלח לדבר בתקשורת והנהלת ביה"ח אינה מספקת תשובות לציבור. מה הם צריכים כעת לעשות, ומיד?

הנזק ממשיך להתעצם כשמתפרסמות ידיעות שליליות נוספות גם בנושא ביקורת של משרד הבריאות שנערכה בבית החולים

מחדל אסותא נגע בבטן הרכה של כולנו. משפחות שלמות יושבות במשך שבועות בסלון הביתי, סביב השולחן בארוחות שישי ומתדיינות בנושא בינן לבין עצמן. למי שייך העובר? כמה מקרים נוספים כאלו קרו? ותוהות אולי גם לנו זה יכול לקרות. אך בעיקר, הפרשה הפכה את הבטן של רבים מהזוגות במדינה הנמצאים בתהליך של טיפולי הפריה או מתכננים לעבור אותו בעתיד.

הנושא לא יורד מסדר היום הציבורי והתקשורתי ובצדק, כאשר הגילויים החדשים שקבעו כי הבדיקה הגנטית של בני זוג שעל פי ההערכות נחשבו בסבירות גבוהה להוריו של העובר אינם בעלי מטען גנטי זהה, מגדילים את חוסר הוודאות ואת הכאוס סביב הפרשה.

בעוד שאת ההתנהלות האישית של אסותא, מאחורי הקלעים מול בני הזוג ההריוניים ומול הזוגות האחרים שנמצאים כיום בחוסר וודאות מוחלט ובמצב רגשי קשה לא ניתן לבחון לעומק, בכל הנוגע להיבט התקשורתי והציבורי ניתן כבר עתה לקבוע כי הזירה הופקרה לגמרי והנהלת אסותא  - משכה את ידיה מטיפול במשבר התקשורתי.

הנזק התדמיתי שנוצר לכלל סניפי הרשת הוא בקנה מידה עצום שעתיד ללוות אותו למשך שנים קדימה. הנהלת הרשת לא מגיבה, לא מוכנה להתראיין ולא מספקת תשובות לציבור ולמטופליה, שמחכים בקוצר רוח לשמוע מה יש להם להגיד על האירוע שצפוי להותיר צלקת אצל כל כך הרבה אנשים. 

הנזק ממשיך להתעצם כשמתפרסמות ידיעות שליליות נוספות גם בנושא ביקורת של משרד הבריאות שנערכה בבית החולים.

אסותא 

25 באוקטובר 2022. יותם רונן
אסותא 25 באוקטובר 2022/יותם רונן

על גריל - לא רק תחום ההפריה

כיצד כן היו צריכים לנהוג? הנהלת בית החולים הייתה צריכה כבר בשלב הראשון לקחת אחריות ולהשעות את האחראי למחדל הזה עד לתום תחקור האירוע. היא הייתה צריכה לצאת עם זה לתקשורת ולהרגיע את הפאניקה הציבורית ובמקביל את קהל לקוחותיה העצום. להודיע כי היא בשליטה על האירוע וכי היא מבצעת תחקיר מעמיק בכדי להבין מה קרה בדיוק וכיצד ימנעו ממקרה כזה לחזור בעתיד.

הנהלת ביה"ח הייתה צריכה להבהיר קבל עם ועדה כי היא מלווה את כלל הזוגות שנמצאים בחוסר ודאות בימים אלו ומספקת להם תמיכה נפשית, כלכלית ומענה לכלל הצרכים הנלווים בעדינות וברגישות. יחד עם זאת, ואולי החשוב מכל, היא הייתה צריכה להרגיע את מי שמתכנן לעבור תהליכים דומים בעתיד, להסביר שמדובר באירוע חריג עליו נלקחה אחריות מלאה.

מאחר ומדובר בתחום רפואי, הנזק המצטבר טמון גם בספק שנוצר סביב מקצועיות בית החולים גם בתחומים נוספים, לא רק בתחום טיפולי ההפריה.

יוקרתה ותדמיתה של מי שנחשבת למובילה בתחומה נמצאות על כף המאזניים. זה לא היה צריך להגיע לממדים הללו, היה ניתן לעצור זאת בזמן. עם זאת, מוטב מאוחר מאשר אף פעם. הנהלת אסותא צריכה להתעורר באופן מידי, להתחיל למזער נזקים ולהחזיר את השליטה לידיים שלה. להגיע לאולפנים ולהתחיל לספק תשובות לשאלות קשות שישאלו.

להגיע עם תוכנית מסודרת של מזעור נזקים ומניעתם בעתיד. למנות "פרצוף אחראי" ונכון שמטפל במחדל ונותן מענה לכל המודאגים. בנוסף, עליה לספק מענה זמין באחד מכלי הדיגיטל של החברה או טלפון שיענה לכל חשש שעולה למטופלים עתידיים שצפויים לעבור תהליך דומה - ולשווק זאת לציבור כאחד המהלכים הראשונים שהיא מבצעת.

דנה כחלון כהן, היא בעלים של קבוצת התקשורת "דנה כחלון תקשורת" 

  • עוד באותו נושא:
  • אסותא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully