וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה שמפתיע זה שחושף 'השתולה' הוא עיתונאי ישראלי"

דוד ורטהיים ואראל סג"ל

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 13:23

הבחורה הסקנדינבית שהצטלמה לסדרה "שתולה" של צבי יחזקאלי והופעלה לצורך התחקיר על ידי ארגון "עד כאן", נחשפה בשמה ותמונתה. איש הארגון העומד מאחוריה, מנסה להסביר מה ההבדל בין האירוע הזה לבין החשיפה שלהם עצמם מקור בסדרה קודמת. האזינו

הבחורה הסקנדינבית שהצטלמה לסדרה "שתולה" של צבי יחזקאלי המשודרת בערוץ 13 והופעלה לצורך התחקיר על ידי ארגון "עד כאן", נחשפה בשמה ותמונתה בטוויטר על ידי העיתונאי ישראל פריי. אתמול (שלישי) טען יחזקאלי כי היא חוששת לחייה וכי גם הוא וגם ב'רשת' חוששים לה. כעת, נדמה כי היא תצטרך הגנה ואשרת שהייה בישראל.

אמירם זאבי, מארגון "עד כאן", התייחס הבוקר ברדיו 103 לחשיפת זהותה וטען: "זה אירוע בהחלט לא נעים, אבל אי אפשר לומר שהוא לא צפוי. בסופו של דבר, מי שחי שנתיים בתוך כל המקומות האלה, מבינים מיד במי מדובר. מה שמפתיע כאן, זה שמי שחושף אותה זה לא גורמים אנטי ישראלים בחברון, או בחמאס, אלא עיתונאי ישראלי. כבר בוצעו הערכות כיצד לסדר עבורה הגנה ולראות איך מטפלים בה - כרגע מעבירים את זה לביצוע. אין אפשר יותר מדי לפרט. אנו צריכים לטפל במשפחתה בסקנדינביה, לראות שהיא תוכל להגיע לכאן מתי שהיא תרצה אם היא תרגיש שזה יוכל לעזור לה".

כשנשאל האם היא ידעה שלקחה סיכון כשהסכימה להצטלם, השיב זאבי: "לגמרי, כל הסיפור פה הוא מוחזק עליה. למעשה, כל האופרציה נעשתה כדי להוציא את המידע שהיא הביאה ושאין לך דרך אחרת להביא אותה. פשוט אין דרך אחרת, עובדה שהיא אומרת את זה. אני חושב שכל העבודה שלנו באופן עקרוני, היא על הגבול הזה של להוציא את האמת לאור ולפעמים אין דרך לעשות זאת אלא בצורה כזאת. זה גם הסלוגן שלנו, אני לא רוצה לתאר פה תמונה שבה אנו מסתובבים ומחלקים פרחים. עם זאת, במקרה הזה ישראל פריי לא תרם שום דבר, הוא לא הביא סיפור".

מתוך הסדרה "שתולה" של צבי יחזקאלי. צילום מסך, צילום מסך
מתוך "שתולה"/צילום מסך, צילום מסך

זה לא אותו דבר

כזכורף לפני כשבועיים קבעה מועצת העיתונות כי יחזקאלי וחדשות 13 פעלו בניגוד עניינים וללא גילוי נאות, וכן הפרו את החיסיון העיתונאי. ההחלטה הייתה בעקבות סדרת כתבות תחת הכותרת "פאודה - גרסת המציאות": "צבי יחזקאלי עם תיעוד במצלמות נסתרות כמו שעוד לא ראיתם. המסתערבים שהסתננו בזהות בדויה לשטחים - והצליחו להביך את הרשות הפלסטיני".

גם הסדרה ההיא התבססה על עבודת תחקיר של ארגון עד כאן. לפי אתר העין השביעית, בית הדין לאתיקה של המועצה קבע כי יחזקאלי הפר את חובת ההגנה על מקור, פעל בניגוד עניינים והשתמש באמצעים פסולים לשם השגת המידע שפרסם.

לפי התלונה שהגישה עמותת "הבלוק הדמוקרטי" ניגוד העניינים של יחזקאלי וחדשות 13 נבע מכך שליחזקאלי קשרי עבודה ואינטרסים משותפים הדוקים עם גלעד אך, מייסד ומנכ"ל עד כאן. לפי התלונה יחזקאלי ואך ייסדו יחדיו עמותה בשם "עוצרים את הג'יהאד העולמי". בכתבה לא ניתן גילוי נאות לקשרים הללו. עוד נטען בתלונה כי בכתבה שודר חלק משיחת זום, כולל בקשת המרואיינת רוזנה רודריגז שלא תצוטט וכולל הבטחתה של המראיינת שאכן לא תצוטט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully