וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה במונדיאל: יורם ארבל ישדר לעיוורים וכבדי הראיה

31.10.2022 / 15:51

כאן, תאגיד השידור הישראלי, הספרייה המרכזית לעיוורים והשדר יורם ארבל ישתפו פעולה בהנגשת משחקי גביע העולם בכדורגל, קטאר 2022, לראשונה לעשרות אלפי עיוורים וכבדי ראייה בישראל. בהמשך ישודר גם המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל

יורם ארבל. זיו ברק,
יורם ארבל/זיו ברק

במונדיאל 2022 יונגשו לראשונה כלל המשחקים בפורמט של שידורי משחקים ברדיו, המותאם ונגיש יותר לציבור העיוורים וכבדי הראייה. השדר יורם ארבל יוביל את השידורים מאולפני התאגיד, והם יותאמו לצרכיהם הייחודיים של ציבור העיוורים וכבדי הראייה בשמיעת חוויית משחקי הכדורגל.

השידורים יכללו תיאור קולי מלא ומפורט של המתרחש על המגרש ומחוצה לו: לרבות תמונה מלאה מילולית ככל האפשר, תמונות ואירועים המוצגים לפני ובמהלך המשחק, תיאור המגרש, השחקנים, צבעי התלבושות, וכמובן כל התנועות והמהלכים במהלך המשחק. זאת כדי להעניק לעיוורים וכבדי הראייה את מלוא האינפורמציה ותחושת החוויה מאירוע ספורטיבי בין לאומי, בדומה לצפייה במשחקים מבעד למסכי הטלוויזיה. מיד לאחר שידורי המונדיאל ובשיתוף פעולה עם מנהלת ליגת העל בכדורגל יורחב הפרויקט גם לשידור המשחק המרכזי בליגת העל.

את היוזמה הובילו שר התקשורת, יועז הנדל, יורם ארבל יחד עם הספרייה המרכזית לעיוורים והפעיל החברתי אביחי שלי והמשחקים ישודרו בכאן דיגיטל, באתר ובאפליקציה של התאגיד באזור המונדיאל.

מ"מ מנכ"לית כאן, טל פרייפלד: "השליחות שלנו כאן היא להגיע לציבור בכל מקום וזמן ולאפשר לכולם.ן, ללא יוצא מהכלל, להנות משידורי הספורט בחינם ובאופן הנגיש לצרכיהם ומוגבלותם. אני רוצה להודות לאביחי שבעקשנות וחוכמה רבה הצליח להביא לשיתוף פעולה בין הגופים השונים, המאפשר לנו לתת שידור מונגש לאורך כל תקופת המונדיאל".

יורם ארבל: "המעבר שלי משידור טלוויזיה לשידור רדיו הוא דרמטי. שימוש בשפה מציירת ומפורטת מאד הוא ייחודי לשידור לאנשים שצריכים לדמיין את מה שהם שומעים. זה אתגר גדול"

אביחי שלי פעיל חברתי, עיוור וכבד שמיעה: "אני גאה ונרגש מכך שאחרי כמעט שנתיים שנלחמתי להגדלת כמות שידורי המשחקים באופן שיהיה נגיש גם לעיוורים כמוני, לראשונה בחיי אזכה להאזין ולהנות ממשחקי המונדיאל, בלא תלות באבא או בחברים שלי שיתארו לי מה קורה בטלוויזיה. תודה נרגשת לשר התקשורת ולתאגיד, על שיתוף הפעולה ועל שבזכותכם זה קורה. מחזיק אצבעות שפרויקט חשוב זה יימשך גם אחרי המונדיאל, להמשך שידורי המשחקים בכדורגל ובכדורסל באופן מונגש. גם לנו העיוורים הזכות להנות ולצרוך תכני ספורט כאחד האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully