וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראיון של נתניהו בפטריוטים הניב לערוץ 14 שיא רייטינג מאז הקמתו

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 18:28

תעמולה או לא, לפחות בגזרה המסחרית, נתניהו מספק לערוץ 14 חזרה את הסחורה כשהראיון עמו מתייצב בשיא הצפייה על 6% - ועוקף את כאן 11 ובמרחק שלוש נקודות בלבד מרשת 13. בתוך כך, בג"צ קיבל את עתירת הערוץ נגד מרצ

מדובר בנתון שיא לתוכנית מאז הושק הערוץ בשנת 2014 אז כערוץ 20 ומאז עבר לפני כשנה לשדר באפיק 14. הפעם הקודמת בה הערוץ התקרב לנתון דומה היה בעת השקת מהדורת החדשות שלו ב-2018, שעמדה על 4%

הראיון ששודר אתמול (ראשון) בערב עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עורר לא מעט ביקורת, אבל השיג עבור 14 נתון פנומנלי. בפיק הצפייה בתוכנית "הפטריוטים" בה התארח נתניהו, צפו כ-6% ממשקי הבית היהודים.

ממוצע הראיון כולו, שארך כרבע שעה, עמד על 5.8% וממוצע התוכנית על 4.6%. לנתון הגבוה (במושגי הערוץ) אחראי גם הראיון ששודר בתוכנית עם השרה איילת שקד, שעמד על ממוצע של 5.2%.

לשם השוואה, במקביל צפו בתוכנית "המפקדת" בכאן 11 כ-2.4% ובסדרת הדוקו-ריגול של צבי יחזקאלי "שתולה" ברשת 13 כ-6.7%. תוכנית הבישול מאסטר-שף VIP שהושקה ממול בקשת הובילה עם 14.8%.

מדובר בנתון שיא לתוכנית מאז הושק הערוץ בשנת 2014 אז כערוץ 20 ומאז עבר לפני כשנה לשדר באפיק 14. הפעם הקודמת בה הערוץ התקרב לנתון דומה היה בעת השקת מהדורת החדשות שלו ב-2018, שעמדה על 4%.

בתוך כך, בג"צ קיבל הערב את עתירת ערוץ 14 וחייב את מפלגת מרצ לאפשר לערוץ לשדר ממטה הבחירות. כזכור, בערוץ עתרו נגד החלטת המפלגה שלא לאפשר לערוץ לשדר, בטענה שמדובר ב"ערוץ תעמולה".

נתניהו בתוכנית הפטריוטים, ערוץ 14. צילום מסך, צילום מסך
נתניהו בתוכנית הפטריוטים, ערוץ 14/צילום מסך, צילום מסך

מוקדם יותר היום הודיעה ועדת המדרוג כי כשלוש שנים אחרי שפרש ממנה, ערוץ 14 צפוי לחזור ולהימדד. על פי ההסכם, בקרוב תחל הוועדה לפרסם את נתוני הצפיה של הערוץ יחד עם שאר הערוצים.

ההסכם נחתם לאחר השיפורים הטכנולוגיים במערכות המדידה של הוועדה למידרוג המאפשרות למדוד לצד נתוני הטלוויזיה גם את נתוני הצפייה בתכניות הערוצים בדיגיטל.

כזכור, ערוץ 14 (לשעבר 20) הושק בתחילת השנה ומותג מחדש כ"ערוץ חדשות"בהשקעה של מליוני שקלים. נתוני הצפייה הנמוכים בו הביאו את ראשיו לקרב ישיר מול ועדת המדרוג - בטענה שהנתונים שהיא מפרסמת אינם משקפים את היקף הצפייה האמיתי בהם - טענה שנשמעה בערוץ עוד מהקמתו.

הסיבה המרכזית לחזרתו של ערוץ 14 היא כמובן כלכלית: הנתונים משפיעים על תמחור הפרסום בערוצים המסחריים. וכך, בעוד שכאן 11 מתוקצב על ידי המדינה וקשת ורשת נהנות מנתח שוק כמעט מונופוליסטי, ערוץ 14 נטול הרייטינג נותר עם רווחים מזעריים, בוודאי לא כאלו שיכולות להשאיר אותו באוויר לאורך זמן ללא הזרמה תקציבית מצד הבעלים, יצחק מירילשווילי.

לפי ההערכות, ממוצע הצפייה בפריים טיים של ערוץ 14 עומד כיום על כ-2.6% בבמשקי הבית היהודיים. בכלל האוכלוסיה, הוא עומד על פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully