וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתגר הראשון של יוכפז? טענה לאפליה בתאגיד על רקע שמירת השבת

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 11:42

בארגון הימין "בצלמו" טוענים כי הדרישה של חטיבת החדשות בתאגיד לעבודה בשבתות ובמועדי ישראל מונעת מציבור דתי מסורתי וחרדי להתקבל לעבודה ומהווה אפליה ועבירה על החוק. כאן: "אין כל אמת בטענות. עבודה בשבת איננה תנאי בשום אופן"

רק אתמול (ראשון) נכנס מנכ"ל התאגיד הטרי גולן יוכפז לתפקידו כמנכ"ל תאגיד השידור הציבורי, וכבר היום הוא ייאלץ להתמודד עם טענות, שנראה כי מכוונות גם לאוזניה של הקואליציה השמרנית המתגבשת. בארגון הימין "בצלמו" טוענים לאפליה בתאגיד זאת בשל מה שהם מגדירים כ"דרישה ממבקשי עבודה להתחייב לעבוד גם בשבת".

במכתב התראה ששלח "בצלמו" נכתב: "התאגיד הממומן ב-90 אחוז מכספי משלם המיסים הישראלי פרסם מודעת דרושים לחטיבת החדשות, במודעה נכתב: חטיבת החדשות מחפשת תחקירנים ותחקירניות לריכוז הכתבים, לדסק המגזין,ולתוכניות האקטואליה השונות בטלוויזיה וברדיו. העבודה כוללת בין היתר: מציאת מרואיינים רלוונטיים לטלוויזיה ולרדיו וביצוע תחקיר לכתבות ואייטמים, ריכוז אירועים חדשותיים, תיאום צוותים, תיאום וסיוע בימי צילום ועוד משימות נוספות בהתאם לצורך. מדובר במשרה התחלתית במערכת חדשותית בקצב גבוה. העבודה דינאמית ומגוונת, ונדרשת נכונות לעבודה בשעות לא שגרתיות, לרבות משמרות לאורך כל שעות היממה, סופי שבוע, חגים וכיוב'".

בארגון כותבים עוד כי "האמירה משמרות בחגים וסופי שבוע משמעותם הינה אחת עבודה ביום השבת. לא רק זו אלא אף זו התאגיד לא מסתפק בזה אלא אף משדר רמז עבה לשומרי השבת בהמשך: יש להגיש את המועמדות למשרה בצירוף קובץ קורות חיים עדכני ואישורים רלוונטיים ולאחר שנבדקה העמידה בדרישות. לפיכך אדם שומר שבת אין לו אפילו מה לנסות אפילו להתקבל למשרה בתאגיד השידור הציבורי".

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשווין מגדרי, הטיפול בהטרדות מיניות בתאגיד השידור הישראלי כאן, 6 באוקטובר 2021. דוברות כאן תאגיד השידור,
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשווין מגדרי, הטיפול בהטרדות מיניות בתאגיד השידור הישראלי כאן, 6 באוקטובר 2021/דוברות כאן תאגיד השידור
בהקשר זה יצוין כי בתאגיד דווקא עובדים דתיים ושומרי מסורת רבים, למעלה מחלקם באוכלוסייה

בארגון מסבירים כי הדרישה של התאגיד לעבודה בשבתות ובמועדי ישראל מונעת מציבור דתי מסורתי וחרדי להתקבל לעבודה ומהווה אפלייה ועבירה על החוק האוסר אפלייה על רקע דת או שמירת שבת.
בעקבות כך פנה מנכ"ל בצלמו שי גליק במכתב התראה לתאגיד לבטל דרישה זו בטרם הגשת תלונה כנגדם לנציבות שיויון הזדמנויות בעבודה. בהקשר זה יצוין כי בתאגיד דווקא עובדים דתיים ושומרי מסורת רבים, למעלה מחלקם באוכלוסייה.

"לא ייתכן שבמדינת ישראל מדינת היהודים יפלו וידירו עובדים מקבלה לעבודה רק על רקע שמירת השבת. לא ייתכן שגוף ממשלתי יפר את החוק בריש גלי ורגל גסה. נמשיך להיאבק למען זכויות האדם של אזרחי ישראל. ונפעל לחוקק בכנסת הקרובה שגוף שמפלה יקנס בעשרות אלפי שקלים ללא הוכחת נזק".

זו לא הפעם הראשונה בה התאגיד נאלץ להתמודד עם שאלת השבת. לפני כשלושה חודשים הודיע התאגיד כי שינה את הקריטריון לעבוד בסופי שבוע שהיה דרוש על מנת להתמודד למשרת "מנהל תוכניות ומגזין בכאן רשת ב'". גם אז היה מדובר בארגון "בצלמו" שיזם את הפנייה.

מכאן נמסר: "אין כל אמת בטענות. עבודה בשבת איננה תנאי בשום אופן. אנו מעסיקים ונמשיך להעסיק גם שומרי שבת, ולמעלה מזה - נגדיל את שילוב האוכלוסיות המיוצגות בחסר בתאגיד השידור הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully