וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופ"ש של פורענות: הבחירות הסתיימו, הפייק עדיין כאן

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 12:29

כמה חוקים בענייני דת באמת פסל בג"צ, ומה שכחו לספר על יוסי כהן: מערכת הבחירות מאחורינו, אבל וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" ממשיכים לעקוב אחר הופעות העיתונאים והפרשנים, ובימים האחרונים התגלו לא מעט פייקים. בלטו לרעה: אנשי חדשות 12

אמנם מערכת הבחירות מאחורינו אבל ב"בודקים" ממשיכים לעקוב אחר הופעות העיתונאים והפרשנים באמצעי התקשורת. כצפוי, בימים האחרונים התגלו לא מעט פייקים שלא היה מביישים פוליטיקאים מנוסים.

להלן מקבץ פייקים מהימים האחרונים:

דני קושמרו לא מדייק

מגיש אולפן שישי של חדשות 12 דני קושמרו ציין כי השר המיועד איתמר בן גביר עלה בשבוע שעבר לקברו של הרב כהנא.

בפועל: בן גביר לא עלה לקבר אלא השתתף בטקס אזכרה שהתקיים באולם היכל דוד בירושלים.

עמית סגל מטעה

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל טען בערוץ הטלגרם שלו כי "המהפיכה החוקתית של אהרן ברק הניבה בעיקר פסילת חקיקה דתית".

בפועל: עד היום בג"צ פסל 22 חוקים שרק 4 מהם עוסקים בענייני דת ומדינה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

העובדות - 1; רונן צור - 0

יועץ התקשורת רונן צור, המשמש כפרשן בתכנית "חמש עם רפי רשף" טען כי ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד "לא מסתדר עם אנשי פריפריה - 'ישראל השנייה' ולא מסתדר עם חובשי כיפה, ושאין ערבים ברשימה שלו".

העובדות: מספר 2 ברשימת יש עתיד היא אורנה ברביבאי שנולדה בעפולה ובת לעולה מעיראק, מספר 3 הוא מאיר כהן שנולד במרוקו עלה למעברת ירוחם והיה ראש עיריית דימונה ובעשירייה הראשונה מיקי לוי, מירב בן ארי ומירב כהן הם יוצאי עדות המזרח. בעניין נציגים ממגזר הסרוגים: מספר 7 ברשימת יש עתיד הוא אלעזר שטרן ומספר 22 משה יהודה טור פז, שניהם חובשי כיפה בוגרי ישיבות. כמו כן לפיד הקים קואליציה שבראשה עמד נפתלי בנט - ראש ממשלת ישראל הראשון שהוא חובש כיפה.

גם בעניין הערבים צור לא מדייק - במקום ה-29 ברשימת יש עתיד נמצא אבו אל היג'א מוחמד, ויש לציין כי יאיר לפיד הקים ממשלה כאשר שותפה בה מפלגה ערבית (רע"ם) ומינה את עיסאווי פריג' ממרצ לכהן שר באותה ממשלה.

מיכאל דבורין לא מבין את המושג רוב

עו"ד מיכאל דבורין, לשעבר יועץ מיוחד למפלגת הליכוד לענייני משפט המתארח פעמים רבות בפאנלים בערוצים השונים, טען בתכנית "אזור בחירה" עם אילה חסון בערוץ 13 כי "השופטים בוחרים את עצמם" וכי "יש להם רוב מול כל נציגי הציבור האחרים" בוועדה למינוי שופטים.

העובדות: ישנם 3 שופטים החברים בוועדה למינוי שופטים המונה 9 חברים סך הכל. השאר - 4 פוליטיקאים (2 שרים ו-2 חברי כנסת) ו-2 חברי לשכת עורכי הדין. השופטים אינם רוב.

איתמר פליישמן והרמטכ"לים

איש ערוץ 14 איתמר פליישמן טען בתכנית "ריקלין ושות'" כי זו הפעם הראשונה שממשלה נכנסת ללא רמטכ"ל בדימוס. בהמשך המונולוג הוא אף הדגיש כי לא התכוון לשנותיה הראשונות של מדינת ישראל.

העובדות: ממשלת בגין השנייה (1981) הושבעה ללא רמטכ"ל לשעבר כמו גם ממשלת שרון הראשונה (2001) שהושבעה אף היא ללא רמטכ"ל. בהמשך ימיה של ממשלה זו הצטרף הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, אך כאמור, ביום השבעתה לא ישב רמטכ"ל לשעבר על שולחן הממשלה.

האמת מקופחת

פאנליסט ערוץ 14 דרור קאפח, טען בתכנית "הפטריוטים" כי אילו מפלגותיהם של נפתלי בנט ושל משה פייגלין היו עוברות את אחוז החסימה בבחירות 2019 מועד א', הייתה לבנימין נתניהו קואליציה המונה 65 חברי כנסת.

בפועל: בדיקה מקצועית שערכו ב "בודקים" על תוצאות הבחירות על פי נוסחת באדר עופר העלתה כי מפלגות אלה היו משיגות יחד 63 מנדטים ולא 65.

במאקו עושים הכל למען הכותרת

אתמול (מוצ"ש) בתכנית "פגוש את העיתונות" מתח שר המשפטים היוצא גדעון סער ביקורת חריפה על כוונת הממשלה הנכנסת להעביר פסקת ההתגברות אשר תאפשר לכנסת ברוב של 61 חברים לבטל החלטות של בית המשפט העליון. כחלק מאותה ביקורת ציין סער כי "באופן כללי פסקת התגברות זו אינה מילה גסה אך השאלה האמיתית היא שאלת האיזונים".

בחשבון הטוויטר של מאקו הסתפקו בחלק הראשון:

מישהו "שכח" שיוסי כהן בתקופת צינון

ביום שישי האחרון ערכו באולפן שישי של חדשות 12 סקר נרחב, במסגרתו נשאל הציבור מיהו המועמד המועדף עליו לכהן כשר הביטחון בממשלה הנכנסת. בין המועמדים הוצב ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, רק שכהן כלל אינו יכול לכהן בתפקיד בשל היותו בתקופת צינון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully