וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיושן, מנותק ושובינסטי: כנס אילת לעיתונות - בלי אינטרנט ובלי נשים

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 11:44

חלק מהעיתונאים בכנס העיתונות ה-15 ביקרו בימים האחרונים את תת הייצוג הנשי בממשלה הנרקמת, אלא שגם בו הנוכחות הנשית על הבמה לא עולה על 20%. מנכ"לית שדולת הנשים לוואלה! ברנז'ה: "אירוע מביש". גם אתרי האינטרנט הגדולים לא זכו לייצוג

הדבר אינו עומד בחלל ריק. למרות שכמה מגופי התקשורת דווקא שוויוניים מגדרית, מלבד בעיתונות הכלכלית, בראש אף אחד מכלי התקשורת המרכזיים אין ולו מנכ"לית או מו"לית אחת

בזמן שחלק ניכר מהעיתונאים הבכירים בישראל מבכים את הייצוג הפוליטי הנשי הנמוך המסתמן בממשלה הימנית הנרקמת (תשע שרות בלבד), דווקא בחצר האחורית של הענף מתחוללת אפליה מגדרית לא פחות מובהקת, שאמנם איננה חדשה, אך נראה כי מחמירה משנה לשנה.

מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי בכנס העיתונות ה-15 שמתקיים בימים אלו באילת תחת אגודת העיתונאים, הנוכחות הנשית מינימלית: בפאנלים יושבים בממוצע כשמונה (מנחה ושבעה דוברים). במרביתם יש רק אישה אחת או שתיים. בשלושה פאנלים לא היתה אף אישה. בשמונה היתה רק אישה אחת. בשישה היו שתי נשים. בפאנל אחד היו שלוש נשים. ובשניים היו ארבע נשים. סך כל המופעים של משתתפים גברים בפאנלים השונים הוא 121. סך כל מופעי הנשים הוא 31. כלומר: רק חמישית, כ-20% מהמופיעים על הבמה הם נשים.

הדבר, כמובן, אינו עומד בחלל ריק. למרות שכמה מגופי התקשורת המרכזיים דווקא שוויוניים מגדרית (לפחות בהיבט המספרי) - מלבד בעיתונות הכלכלית, בראש אף אחד מהם אין ולו מנכ"לית או מו"לית אחת. גם זו היחידה, גלית אלטשטיין בגל"צ, הנה ממלאת מקום. כך גם בכל הקשור לבעלי השליטה בכלי התקשורת הגדולים. ההדרה מקבלת משנה תוקף שכן מדובר באחד התחומים הנתפסים כיותר "נשיים".

פאנל גברי בכנס אילת לעיתונות. צילום גולשים, תמונות גולשים
פאנל גברי בכנס אילת לעיתונות/תמונות גולשים, צילום גולשים
פאנלים בכנס העיתונות. ללא, תמונות גולשים
פאנלים בכנס העיתונות/תמונות גולשים, ללא

העדרותן של הנשים היא תופעה ארוכת שנים שמאפיינת את הכנס. במהלך השנים הובעה תרעומת, אך הכנס לא שינה את אופיו. בין המשתתפות והמשתתפים כאלו התוהים לגבי הסיבות. במהלך אחד הפאנלים הבוקר הועלתה השאלה מהקהל לבמה.

בהקשר הזה חשוב לציין: נוכחים רבים בכנס מגיעים מטעם המדינה. משטרת ישראל, דובר צה"ל, משרד החינוך, רגולטורים ועוד. עלות ההשתתפות היא 1,500 שקל לכניסה בלבד או 2,800 עד 3,600 שקל כולל מלו. המשמעות: המדינה למעשה משתתפת במימונו של אירוע שמפלה נשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פאנלים בכנס העיתונות. ללא, תמונות גולשים
פאנלים בכנס העיתונות/תמונות גולשים, ללא
פאנל גברי נוסף בכנס אילת לעיתונות. תמונות גולשים, תמונות גולשים
פאנל גברי נוסף בכנס אילת לעיתונות/תמונות גולשים, תמונות גולשים

"מביש שאירוע משמעותי כל כך מתקיים בצורה כזאת"

מנכ"לית שדולת הנשים, עו"ד עינת פישר-לאלו, הגיבה לייצוג הנמוך של נשים בכנס ה-15 לעיתונות ומסרה לוואלה! ברנז'ה: "הובא לידיעתנו שפחות מ30% מהמשתתפים והמשתתפות בכנס העיתונות באילת הן נשים. מביש שאירוע חשוב ומשמעותי כל כך מתקיים בצורה כזאת. מדובר באירוע בו לוקחות ולוקחים חלק נציגות ונציגים ממשרדי הממשלה וממוסדות וחברות הממומנות על ידי המדינה. נשים הן 51% מהאוכלוסייה ודווקא בכנס העיתונות, המהווה את ליבת הדמוקרטיה והמעצב את השיח הציבורי בישראל, היה מצופה שינתן ייצוג הולם ושוויוני לנשים".

עוד הוסיפה: "אנחנו קוראות לממשלת ישראל לייצר מנגנון חוקי המחייב את משרדי הממשלה לוודא כי בכל כנס בו משתתפות ומשתתפים נציגים רשמיים מטעמם ישנו ייצוג הולם גם לנשים. רק כך נצליח לקדם שוויון אמיתי במדינת ישראל".

תוכניית הכנס

פרט שולי

בזאת לא תמה הביקורת על הכנס, שנראה השנה פחות רלוונטי מתמיד. מתברר כי אף לא נציג בכיר אחד מאתרי האינטרנט הגדולים (וואלה! ו-ynet) משתתפים בכנס, לא כמנחי פאנלים ולא כדוברים. גם מאתר N12 נרשמה נציגות בודדה.

המוזרות היא שלפי כל המחקרים, מרבית האוכלוסיה (למעלה מ-70%) צורכת את החדשות דרך הרשתות החברתיות ובאמצעות אתרי האינטרנט. קשה להבין כיצד ניתן לקיים דיון אינטלגנטי בנושא ללא ייצוג עיתונאי לפלטפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully