וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים היכו עיתונאי ערבי - צה"ל מגבה את החיילים

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 15:22

בסרטון שצולם במהלך פינוי מבנה בלתי חוקי בגדה נראים בבירור חיילים כשהם מכים עיתונאי שהגיע לסקר את האירוע, זאת למרות שהזדהה ככזה. בעיכוב של חודשים בצה"ל מגיבים: "הוא הפגין אלימות פיזית ומילולית"

חיילי צה״ל מכים עיתונאי/צילום: שיחה מקומית

התייחסות צה"ל לאירוע אלים במסגרתו חיילים היכו עיתונאי ערבי, מעלה לא מעט תמיהות באשר לאכיפת החיילים את החוק. ב-8.5 השנה, חיילי צה"ל היכו עיתונאי בשם באסל אל-עדרה שהגיע לסקר הריסת סוכה שהוקמה ליד הכפר תוואני בדרום הר חברון. ראו סרטון.

אל-עדרה נשא תעודת עיתונאי מטעם ארגון העיתונאים והעיתונאיות, הגיע למקום לתעד את פעולת ההריסה כחלק מעבודתו באתרי החדשות שבהם הם מועסק, בין היתר אתר החדשות והדעות הישראלי "שיחה מקומית".

לפי הנטען, וכן ממה שעולה בסרטון, חיילי צה"ל היכו אותו וכתוצאה מכך הוא נפגע בין היתר בראשו וברגליו. בסרטון נראה בבירור שלאורך כל האירוע אל-עדרה אומר שהוא עיתונאי ושיש לו תעודות. זה לא עזר לו, ובסוף האירוע הוא פונה לטיפול בבית החולים ביטא.

לאחר האירוע פרסם "שיחה מקומית" כתבה בנושא, ובה דובר צה"ל טען שהאירוע נמצא בבדיקה, שתוצאתה בוששה להגיע.

תגובת דובר צה״ל להכאת העיתונאי. צילום מסך, צילום מסך
מכתב התגובה של דובר צה"ל/צילום מסך, צילום מסך

דו"צ: "הטענות אינן נכונות"

ב-11.7 נכנס ארגון העיתונאים לתמונה, פנה לרמטכ"ל אביב כוכבי וציין שלא זכור אירוע דומה מהשנים האחרונות בו חיילים תקפו עיתונאי ישראלי-יהודי, וכי עולה חשש שהמקרה של אל-עדרה מציג מדיניות שונה של חיילים בהתאם למוצא אתני-לאומי-דתי של עיתונאי.

הארגון ביקש לפרסם את ממצאי בדיקת האירוע ולפרט מה הצעדים שינקטו כלפי החיילים המעורבים ומה יעשה כדי למנוע התרחשות של מקרים דומים.

מאז, כך אומרים לוואלה! ברנז'ה בארגון, לא נעשה דבר. "לשכת הרמטכ"ל שלחה בתגובה 2 מכתבים מתחמקים שלא אומרים דבר אודות ממצאי הבדיקה והמסקנות", אומרים בארגון, "ועוד טוענים שאל-עדרה הוא זה שהפעיל אלימות כלפי הכוח הצבאי ופעל במטרה להפריע לפעילות הכח במקום" (ראו מכתב התגובה).

בהקשר זה יצוין כי גורמים בצה"ל טוענים כי הסרטון לא מראה את המציאות שהתרחשה לפני התקרית, כפי שעלתה מעדויות החיילים. עוד טוענים כי במקום התפתחה הפרת סדר בה השתתפו כ-30 פלסטינים, חלקם רעולי פנים וכללה זריקות אבנים והבערת צמיגים, וכן אלימות פיזית ומילולית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הטענות המובאות בכתבה אינן נכונות, הפנייה ללשכת הרמטכ"ל נענתה באופן ענייני ומעמיק תוך התייחסות לכלל פרטי האירוע".

  • עוד באותו נושא:
  • דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully