וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מיקי זוהר השתתף בתוכנית של קשת "בחינם", אך רעייתו קיבלה תשלום

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 17:00

לפי דה מרקר, זוהר דיווח ליועמ"שית הכנסת שהוא לא מקבל תשלום, אך לא ציין שאישתו כן. בנוסף, בניגוד להצהרותיו כי אינו מקדם את התוכנית, רק בימים האחרונים התראיין לחי בלילה בקשת יחד עם אשתו וקידם את התוכנית. זוהר גם מתראיין לא מעט בחדשות 12

רעייתו של חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) קיבלה מקשת 12 תשלום על השתתפותם בריאליטי "המטבח המנצח VIP" המשודר מזה שבועיים על מסך קשת 12. דבר התשלום, שנחשף בדה מרקר, עומד לכאורה בסתירה להצהרתו בפני היועמ"ש של הכנסת על כך שהוא עצמו עושה זאת "בחינם".

לטענתו של זוהר, הוא פנה לוועדת האתיקה של הכנסת לפני ההשתתפות בתוכנית שכן השתתפות כזו אסורה - אך נותר ללא מענה כיוון שזו לא התכנסה כלל בשנה האחרונה. בתגובתו לעיתון הוסיף זוהר כי הוא עצמו אינו מקבל תשלום על ההשתתפות בתוכנית וכי לא פעל לקדם את השתתפותו בתוכנית בראיונות יח"צ. לעומת זאת, כאמור, אשתו דווקא קיבלה תשלום על השתתפותה.

בנוסף, זוהר מעורב בתוכנית ריאליטי נוספת של קשת. באמצעות בנו אליאב שזכה בתוכנית "הכוכב הבא". על השתתפות זו לא חלות מגבלות אתיות.

לפי כללי האתיקה של הכנסת, השתתפות של נבחרי ציבור בתוכניות טלוויזיה באופן קבוע היא אסורה. בעקבות פנייה של עמותת "הצלחה" בתחילת השנה, היועצת המשפטית של הכנסת עו"ד שגית אפק אף הוציאה הנחיה מחודשת ובה איסור ההשתתפות בתוכניות ריאליטי, זאת לאחר הופעתם של שרת החינוך יפעת שאשא־ביטון מהמחנה הממלכתי וח"כ דודי אמסלם (הליכוד) בתוכנית "מאסטר שף". בהנחיה הדגישה אפק את החלטות ועדת האתיקה מהעבר, שאסרו על השתתפות קבועה בתוכניות.

בניגוד להצהרות זוהר כי אינו מקדם את התוכנית, רק בימים האחרונים התראיין לתוכנית חי בלילה בקשת יחד עם אשתו וקידם את התוכנית. בנוסף, זוהר מתראיין לא מעט במהדורות החדשות של קשת בחדשות 12, וזוכה בהן לחשיפה גבוהה ביותר.

המטבח המנצח VIP, קשת 12. צילום מסך, צילום מסך
המטבח המנצח VIP, קשת 12/צילום מסך, צילום מסך

לפי עו"ד אלעד מן, יועמ"ש "הצלחה" שכאמור פעלה בנושא זה מול הכנסת, בהשתתפותו של זוהר מתעוררות מספר בעיות. "כך למשל מתעוררת סתירה לכאורה בין השתתפות שרים וחברי כנסת בתכניות מציאות בטלוויזיה המסחרית שיש בהן גם היבטים מובהקים של קידום מסחרי למותגים מסחריים שונים, מלבד גוף השידור עצמו, לבין הוראות מחייבות והנחיות פרטניות שניתנו לא פעם על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה, הייעוץ המשפטי לכנסת וועדת האתיקה של הכנסת.

"יודגש כבר כעת כי הנחיות היועמ"ש לממשלה שוללות מתן חסות כאמור, ככל שהחסות הינה לגוף מסחרי. צריך להדגיש כי לא מדובר בהשתתפות במסגרת עיסוקי חבר הכנסת, מכח תפקידו או בנושאים הנוגעים לתחומי אחריותו, אלא באופן אחר. לא מדובר גם בראיון עיתונאי".

"לא משתתף בתוכנית". זוהר בפרומו של קשת

עוד מסביר מן כי "בנוסף, מתעוררת גם סתירה לכאורה בין השתתפות זו לבין כללי האתיקה של הכנסת והמגבלות על עיסוקים נוספים של חברי כנסת. כאמור בהוראות חוק החסינות (סעיף 13א) חבר הכנסת לא יעסוק בכל עסק או בכל עיסוק נוסף, למעט עיסוק בהתנדבות וללא תמורה. גם בכל הנוגע לחריג ההתנדבות הציג המחוקק קווים מנחים ומגבלות ברורות. כך למשל כי חבר הכנסת לא יעסוק אף ללא תמורה ובהתנדבות בעיסוק הנוסף ככל שיש בעיסוק אחת מאלה: (1) פגיעה בכבוד הכנסת, במעמדו כחבר הכנסת או בחובותיו כחבר הכנסת; (2) חשש של ניצול לרעה או השגת כל יתרון או העדפה אישיים בשל היותו חבר הכנסת; (3) אפשרות של ניגוד עניינים בין העיסוק הנוסף לבין תפקידו כחבר הכנסת; (4) ייצוג משפטי של בעל דין בהליך משפטי שבו אחד מבעלי הדין הוא המדינה.

"בנוסף ובכל הנוגע להגדרת התמורה לצרכי סעיף זה נקבע כי הכוונה היא לתמורה כספית או תמורה חומרית אחרת; כאן עולה החשש כי עצם ההשתתפות עצמה עולה כדי הגדרת תמורה אחרת לשני הצדדים, בשים לב לאופי התכנית, ערוץ השידור (ערוץ הברודקאסט המוביל והנצפה בישראל) והעובדה שמדובר בתכנית המשלבת אלמנטים מסחריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully