וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בידיעות אחרונות: עורך ynet דרור עמיר צפוי לעזוב - גידו רן ימונה לעורך האתר

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 14:22

לוואלה! ברנז'ה נודע כי עמיר צפוי לעזוב בחודשים הקרובים, זאת על רקע עימותים עם עורך ידיעות אחרונות נטע ליבנה. סגנו של עמיר, גידו רן, ישמש כעורך ynet הבא. כל הפרטים

"העימותים בין דרור לנטע היו בלתי פוסקים ואי אפשר היה להמשיך כך, בתקופה שבה הקבוצה צריכה להתאחד ולצמצם עלויות"

עורך אתר ynet דרור עמיר צפוי לעזוב את תפקידו, זאת כעבור שנתיים וחצי בלבד - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. עמיר צפוי ימשיך בתפקיד טכנולוגי בקבוצת ידיעות אחרונות, תוך התמקדות בצד המוצרי של האתר. כבר לפני חודשיים דווח בוואלה! ברנז'ה אודות לחצים בעיתון שעשויים להביא לעזיבתו, ואולם בקבוצה הכחישו את הדברים.

עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי סגנו של עמיר גידו רן צפוי לשמש כעורך הבא של ynet. רן משמש כיום כסגנו של עמיר והערכה אצל מקורבי ליבנה היא שרן יהיה נוח יותר לאנשי ידיעות.

רן הצטרף ל-ynet ב-2005 כעורך ספורט ומילא שורת תפקידים במערכת החדשות, עד שכאמור נכנס לתפקידו כסגנו של עמיר.

עמיר (41) שימש כעורך ynet כשנתיים וחצי מאז שמונה ביוני 2020, אחרי ארבע שנים כסגן העורך. הוא הגיע ל-ynet ב-2007 ובין היתר כיהן כעורך ערוץ התרבות ועורך דף הבית.

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון. ראובן קסטרו
בית ידיעות אחרונות בראשון לציון/ראובן קסטרו

ברקע: יחסים עכורים בין הבכירים

עזיבתו של עמיר את מערכת טמקא היא רק קצה קרחון למתיחות השוררת בחודשים האחרונים בקבוצת ידיעות אחרונות. כזכור, בסוף 2021 ביצע מו"ל ידיעות נוני מוזס שינוי במבנה הארגוני שסימל וסימן את דרכה החדשה של הקבוצה ואת מערך יחסי הכוחות בתוכה, בעיקר זה של הפרינט מול הדיגיטל. 21 שנים מהקמתה, ובאיחור של כמעט עשור, הפכה זרוע האינטרנט של ידיעות אחרונות ynet למרכזית והמובילה, לא רק בתקציבים אלא גם בתפקידים, ובעיקר במקום החשוב ביותר - בתודעה הפנימית של החברה.

במילים אחרות: לא עוד מבנה היררכי ברור כמו שהיה בעיתון מיום הקמתו, של עורך שכפוף למו"ל. בקבוצת ידיעות אחרונות ניסו להתרגל בשנה האחרונה לשינוי המבנה הארגוני ולעובדה שלקבוצה יש שתי זרועות - דיגיטלית ומודפסת, ולפיכך ישנם שני בוסים: נטע ליבנה (עורך הפרינט) ודרור עמיר - עורך אתר ynet. ברקע השינוי הנ"ל, יחסי העבודה בין הבכירים בקבוצה נראו עכורים מתמיד.

בהקשר זה, גורם בקבוצת ידיעות אומר היום (ראשון) בשיחה עם וואלה ברנז'ה: "העימותים בין דרור לנטע היו בלתי פוסקים ואי אפשר היה להמשיך כך, בתקופה שבה הקבוצה צריכה להתאחד ולצמצם עלויות. דרור לא הסכים לקבל את העליונות של נטע במשך כל הכהונה שלו ולכן נטע פעל הרבה זמן כדי שנוני יביא להדחתו מתפקיד עורך ynet. דרור למשל סירב להעלות באופן בולט סקופים של פרשנים בכירים בידיעות כמו יוסי יהושוע ובכך פגע בקבוצה כולה".


בידיעות אחרונות בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully