וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבגין ועד סמוטריץ' הפרשנים (שוב) משכתבים את ההיסטוריה

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 14:43

שבוע נוסף שבו וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" עוקבים אחר הופעות העיתונאים והפרשנים באמצעי התקשורת. השבוע האחרון היה בסימן שכתוב ההיסטוריה. וגם, בונוס: פאול של המדור

בתחנת הרדיו "כאן מורשת" של תאגיד השידור נאמר על ידי מרואיינת: "המעשה שהיה עם ברוך גולדשטיין השם יקום דמו שהיה ניסיון לעשות פה טבח גדול ביהודים והוא קם והגן ובעצמו ונהרג"/טוויטר

שבוע נוסף שבו וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" ממשיכים לעקוב אחר הופעות העיתונאים והפרשנים באמצעי התקשורת. השבוע האחרון היה בסימן שכתוב ההיסטוריה.

ריכזנו עבורכם את המיטב:

יהי זכרו, ברוך

בתחנת הרדיו "כאן מורשת" של תאגיד השידור נאמר על ידי מרואיינת: "המעשה שהיה עם ברוך גולדשטיין, השם יקום דמו, שהיה ניסיון לעשות פה טבח גדול ביהודים והוא קם והגן ובעצמו ונהרג" (מגיש התכנית לא תיקן אותה).

העובדות: כמובן שברוך גולשטיין ביצע טבח במערת המכפלה ורצח 29 בני אדם. הוא לא הגן על אף אחד בעת ביצוע הטבח.

מכאן מורשת נמסר בתגובה: "התוכנית 'אנעים זמירות' בכאן מורשת היא תוכנית דת אשר עסקה ביום שישי ה-18.11 בנושא שבת חיי שרה בחברון. בתוך הריאיון אמרה המרואיינת דברים שגויים עובדתית ומדבריה עשויה להשתמע הצדקה לטבח שביצע הרוצח ברוך גולדשטיין. מצופה מעיתונאי השידור הציבורי להעמיד את הדברים על דיוקם ההיסטורי. מול מגיש התוכנית התקיימה שיחה והוא הביע צער על חוסר עירנותו. כאן מתנצלים בפני המאזינים".

כשרני רהב מתעלם מהסקרים

איש יחסי הציבור רני רהב טען בתכנית "אלמוג בשישי" בערוץ 13, שסמוטריץ לא עבר בשום סקר את אחוז החסימה (הכוונה לסקרים לפני האיחוד עם בן גביר).

העובדות: בתקופה שלפני האיחוד, הציונות הדתית בראשות סמוטריץ (ללא עוצמה יהודית) קיבלה 7 מנדטים בערוץ 13, 4 מנדטים בכאן 11 ו-4 מנדטים בסקר מעריב (בערוץ 12 לא עברו את אחוז החסימה).

ירון אברהם נכשל במבוא לאזרחות

הכתב המדיני של חדשות 12 ירון אברהם אמר באולפן שישי ש"אם (רון) דרמר יסכים לוותר על אזרחותו האמריקאית, נתניהו היה רוצה אותו בתפקיד הזה" - הכוונה היא לתפקיד שר החוץ.

העובדות: רון דרמר הוא לא אזרח ארצות הברית משנת 2005. הוא ויתר על אזרחותו כאשר מונה לציר הכלכלי בוושינגטון.

חשוב לציין כי בהמשך השידור אברהם תיקן את עצמו.

סמימיאן דרש לחוד, והמציאות לחוד

פרופסור לימור סמימיאן-דרש האשימה בתכנית "אולפן חמישי" בערוץ 14 את בצלאל סמוטריץ' בכך שהוא הקים את השמאל כנגד פסקת ההתגברות, וזאת מכיוון שבזמן המשא והמתן הוא הדליף על הכוונות בנושא פסקת ההתגברות.

העובדות: 6 שעות לאחר פרסום המדגמים אמר חה"כ מיקי זוהר מהליכוד באולפן 12 שהדבר הראשי שהממשלה הנבחרת תעשה זה לחוקק פסקת התגברות.

גם בש"ס וביהדות התורה אמרו דברים דומים: ב-2 בנובמבר ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה הודיע שאחד הדברים הראשונים יהיו פסקת ההתגברות (רדיו קול חי).

ב-3 בנובמבר חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס הודיע שש"ס תקדם את פסקת ההתגברות (ברדיו 103).

נתניהו, בגין - הכל אותו דבר

עורך מעריב דורון כהן טען בתכנית "אולפן חמישי" בערוץ 14 כי מי שסיפח את רמת הגולן היה נתניהו.

המציאות: ישראל החילה את החוק הישראלי על רמת הגולן בשנת 81 בזמן ממשלת בגין.

הפייק הסתה שהפיל בפח את התקשורת

אתמול (שני) החלו לצוץ ברשתות החברתיות פרסומים אודות מייצג הסתה נגד ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, בבית ספר ברמת גן. הפרסום שותף על ידי פוליטיקאים ודמויות ברשתות החברתיות ומשם הדרך לתקשורת הייתה קצרה. בין הראשונים לפרסם את הסיפור היו גם עבדכם הנאמן בתכניתו המשותפת עם אראל סגל ברדיו ללא הפסקה. בתכנית התראיין חבר מועצת עיריית ר"ג, עו"ד זוהר ישרים, אשר הציג את הפייק כאמת לאמיתה.

מיד לאחר מכן, רוב כלי התקשורת הדהדו את הסיפור מבלי לבדוק כלל. לא נציג את כולם אבל כדוגמא נביא את N12 משעה 11:46 ו"עכשיו 14" ב-12:27. הציוץ של N12 הוסר ואילו זה של "עכשיו 14" עדיין באוויר. לאחר חשיפת "בודקים" אראל סגל התנצל וחזר בו.

צדיקים בסדום: שירה קדרי, כתבת 'הארץ' לענייני חינוך שפרסמה את הפייק וליאור ורוצלבסקי כתבת חדשות 13 שתיקנה במהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully