וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוק גדל, העוגה קטנה: ירידה בהכנסות ענף הטלוויזיה ב-2022

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 11:35

דקה לפני השקת FREETV של קשת ועל רקע כניסת השחקנים הבינ"ל לשוק, בשנה החולפת חלה ירידה בהכנסה הממוצעת ממנוי לטלוויזיה הרב ערוצית, כך לפי BDI. עם זאת, הוט וייס ממשיכות לאחוז יחד בכוח כספי עצום. וואלה! ברנז'ה עם הנתונים המלאים

בעוד תעשיית הטלוויזיה מתכוננת לעלייתה של FREETV - מותג טלוויזית הפרמיום של קשת ו-RGE, מתברר כי בשנת 2022 הכנסות שוק שירותי הטלוויזיה בישראל יסתכמו בכ-3.75 מיליארדי שקלים, קיטון של כ-1.3% ביחס ל-2021 - כך לפי הערכת BDI.

מותג FREETV צפוי כאמור לעלות בקרוב, אך תמחורו כבר דלף ומוערך כזול יותר מזה של המתחרות yes והוט. בנוסף, ב-FREE TV יספקו גם את חבילות התוכן של ענקיות התוכן הבינלאומיות נטפליקס, אמזון, דיסני פלוס ואחרות.

לפני כחצי שנה אישרה מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בתנאים ומגבלות את בקשתה של קשת לפתיחת פלטפורמת הטלוויזיה רב-ערוצית החדשה. בהודעת הרשות נכתב כי "צעד זה יביא להגברת התחרות בין חברות התוכן בישראל לטובת הציבור הישראלי, תוך שמירה וחיזוק היקפי ההפקות הישראליות המקומיות".

לאישור קדמו מספר רב של דיונים ולחץ רב הן מצד קשת, שאף עתרה לבג"ץ בנושא, והן מצד שחקנים אחרים בשוק שעתידים להיפגע מהגברת התחרות, הגדולה בהן היא חברת HOT. בנוסף, אישור המועצה לקשת ניתן בכפוף לכלל המצגים וההתחייבויות שניתנו למועצה, בהן השקעה ביצירה מקומית.

סך ההכנסות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית ב-2022. באדיבות BDI, עיבוד תמונה
סך ההכנסות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית ב-2022/עיבוד תמונה, באדיבות BDI

התפלגות הכנסות השוק בין השחקנים: כבעבר, שוק שירותי הטלוויזיה נשלט ברובו על ידי הוט וייס, הצפויים לאחוז בסוף השנה בנתח שוק כספי מצרפי של כ-79%.

למרות זאת, יש לציין כי בשנים האחרונות ישנה מגמת ירידה בנתח השוק של שני השחקנים המרכזיים, בשל כניסתם של שחקנים חדשים, ביניהם: סלקום ופרטנר TV, נטפליקס, וכן ענקיות הסטרימיניג הבינלאומית דיסני פלוס, אפל טי.וי ואחרים, זאת לצד מעבר של לקוחות לחבילות דיסקאונט. פקטור נוסף שגורם לירידה הוא שחקנים עולים בענף הסטרימיניג כמו כאן 11, שמספקים תכנים בחינם.

בהקשר זה יצוין כי בתחילת השנה חתמה FREETV עם פרטנר על הסכם בלעדי, במסגרתו תציע את שירותי הסטרימינג שלה כחבילה משולבת (באנדל סיב-סטרימינג) על בסיס תשתית הסיבים האופטיים של פרטנר.

התפלגות כספית של ההכנסות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. באדיבות BDI, עיבוד תמונה
התפלגות כספית של ההכנסות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית/עיבוד תמונה, באדיבות BDI

מבחינת החלוקה הפנימית בענף עולה כי הוט ירדה מנתח של 47% ל-46% וייס מ-34% בסוף 2021 ל-33% בשנה החולפת. המשמעות: ייס רשמה ירידה יחסית גבוהה יותר. שאר השחקנים עלו יחד מאחיזת נתח של 19% ב-2021 לנתח של 21% בשנת 2022.

עם זאת, יש לציין שייס היא החברה היחידה שצומחת במספר המינויים בטלוויזיה, כך לפי דוחות הרבעון האחרון שפורסם לפני שבוע, זאת בעוד שאר החברות עומדות בקיפאון. בנוסף, ייס היא השחקן הגדול בישראל בטלוויזיה על גבי האינטרנט עם מספר לקוחות מחוברים לסטרימינג המהווים 55% מלקוחות החברה.

השוואת נתחי שוק בטלוויזיה הרב ערוצית. באדיבות BDI, עיבוד תמונה
השוואת נתחי שוק בטלוויזיה הרב ערוצית/עיבוד תמונה, באדיבות BDI

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi, "על רקע החרפת התחרות וכניסתם של שחקנים חדשים לשוק, אנו עדים לירידה בהכנסה הממוצעת ממנוי, ומעבר של לקוחות מחבילות פרימיום לחבילות דיסקאונט, זאת לצד פתיחות של לקוחות לעבור לחבילות "רזות" יותר, המבוססות על שירותי אינטרנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully