וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הפייקים, והשבוע: ספיישל אלדד יניב

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 15:14

השבוע האחרון היה בסימן חזרתו של אלדד יניב, שדילג מאולפן לאולפן ושחרר אמירות שגילו נאמנות מוגבלת ביותר למציאות. וגם, הסוד של הפרשן האובייקטיבי לענייני משפט נתניהו. וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" עוקבים אחר הופעות העיתונאים והפרשנים בכלי התקשורת

שבוע נוסף שבו וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" ממשיכים לעקוב אחר הופעות העיתונאים והפרשנים ואחר הדיווחים השונים באמצעי התקשורת.

השבוע האחרון היה בסימן חזרתו של אלדד יניב, שדילג מאולפן לאולפן ושחרר שורת אמירות לא מדויקות, בלשון המעטה. הנה הן, והנה המציאות. וגם עוד כמה פרשנים שהמילה פוזיציה קטנה עליהם.

אלדד יניב (1): האיגרת והעובדות

בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 טען אלדד יניב שהאיגרת שכתב הרמטכ"ל אודות עצמאות צה"ל היא "רק לאולפנים, וחיילים לא מקבלים את האיגרת".

העובדות:

1. קישור לאיגרת הרמטכ"ל נשלח בהודעת סמס לחיילי צה"ל.
2. האיגרת נשלחה לתיבות המייל הצה"ליות.
3. ביחידות קרביות כינסו מפקדים את הלוחמים והקריאו את האיגרת.

אלדד יניב (2): טראמפ והעובדות

בראיון שקיים ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, בפודקאסט באנגלית, אמר נתניהו על הנשיא לשעבר טראמפ שהוא: "irreverent" .

בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 14, הסביר אלדד יניב לחברי הפאנל כי בראיון כינה נתניהו את טראמפ "חסר כבוד" - תרגום שגוי למילה "irreverent", מאותו רגע התקיים דיון שלם באולפן על הידרדרות היחסים בין השניים. אחד מחבריי הפאנל אף הסביר שהוא למד מכך שזו כהונתו האחרונה של נתניהו, ואחר הזכיר שטראמפ עצמו לא נהג בכבוד בנתניהו כפי שהוצג בספרו של ברק רביד.

העובדות: התיאור הכי מדויק שמצאנו למילה "irreverence" הוא: "חוסר כבוד לאנשים שבדרך כלל מתייחסים אליהם ברצינות", ובמונחים של טראמפ הכוונה היא לכך שהוא לא פוליטקלי קורקט, או בלשון העם "לא רואה בעינייים".

לסיכום: זו הייתה מחמאה שנתניהו נתן לטראמפ ולא העלבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אלדד יניב (3): הפינה לשיפוטכם

בתכנית "אופירה וברקוביץ'" נשאל יניב האם הוא הפך לביביסט. בתשובה הסביר יניב ש"גם היום הוא נגד ביבי והוא לא חושב שצריך להצטרף אליו לממשלה". כעבור דקות ספורות אמר יניב באותו ראיון שעכשיו בני גנץ צריך להצטרף לנתניהו כשר ביטחון. לאיזה יניב להאמין? לשיפוטכם.

ציון אמיר משחרר פייק ניוז על לימודי יהדות

עורך הדין ציון אמיר, חבר הפאנל בתכנית "המטה המרכזי" בערוץ 13, אמר אתמול (מוצ"ש) ש"משרד החינוך הוריד כמעט ל-0 את לימודי היהדות".

העובדות: שעות הלימודים של לימודי "תרבות יהודית ישראלית" לא קוצצו, כמו גם שעות הלימוד של לימודי התנ"ך שבעבר נטען כי הממשלה היוצאת קיצצה.

לא זו אף זו, בספטמבר האחרון נחשף ב "בודקים" כי הטענות לקיצוץ בלימודי התנ"ך על ידי הממשלה הן פייק ניוז, ואף הובאה תגובת משרד החינוך לעניין.

ברדוגו עושה לאבי רצון "מאיר תירגע"

בתכניתו ברדיו הביביסטי "גלי ישראל" ראיין אבי רצון את הפרשן יעקב ברדוגו, ובישר לו שצה"ל ביטל את עונשו של לוחם גבעתי מהתקרית בחברון. רצון ייחס את ההישג ל"גלי ישראל?, לערוץ 14 ולרשתות החברתיות, תוך שהוא שר שירי הלל במהלך השידור.

העובדות: הלוחם נשפט בשנית על ידי מח"ט גבעתי בשל פגם בהליך המשמעתי, העונש נותר על כנו: 10 ימי מחבוש. (בהמשך אלוף הפיקוד קיצר את עונשו אבל זה לא היה רלבנטי למועד השידור).

יש לציין: יעקב ברדוגו ניסה לומר לרצון שהעונש נותר על כנו אך רצון התעקש שהעונש בוטל והמשיך בשלו.

ולסיום: הפוקס של נתניהו

עו"ד יוסי פוקס הופיע בערוץ 14 כמומחה למשפט חוקתי, אשר נותן פרשנות בנושא משפט נתניהו.

היה חסר: גילוי נאות, גם בציוץ בטוויטר וגם בהצגתו בפתיחת האייטם, שעו"ד פוקס הוא משוריין של נתניהו ברשימת הליכוד לכנסת (מקום 43). בקטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully