וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על סדר היום: ההבדל בין קואליציה לממשלה ועוד קצת טרללת מבית ערוץ 14

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 13:47

וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" עוקבים אחר הופעות העיתונאים בתקשורת: השבוע הציגו יושבי האולפנים רצף מביך של טעויות עובדתיות על המערכת הפוליטית שאותה הם מפרשנים. וגם, בונוס: כך "ייבאו" ישראל היום וערוץ 14 טענות מופרכות נגד קהילת הלהט"ב

שבוע נוסף שבו וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" עוקבים אחר הופעות העיתונאים, הפרשנים והדיווחים השונים באמצעי התקשורת. הפעם הציגו יושבי האולפנים רצף מביך של טעויות עובדתיות על המערכת הפוליטית שאותה הם מפרשנים. שנתחיל?

חינוך מתחיל בפרטים

מזכ"ל "שלום עכשיו" לשעבר ואיש רדיו 103 יריב אופנהיימר טען בתכנית "חדשות היום" בערוץ 13 כי חבר הכנסת אבי מעוז ממפלגת "נעם" צפוי להתמנות לתפקיד שר במשרד החינוך.

העובדות: בניגוד לדברי אופנהיימר, אבי מעוז לא מיועד להיות שר במשרד החינוך, אלא סגן שר במשרד ראש הממשלה אשר יקבל סמכויות בתחום החינוך.

ד"ש מדליה איציק

עמית סגל הסביר ב"פגוש את העיתונות" שמיקי לוי הוא יו"ר הכנסת הראשון שהגיע ממפלגה שאין בה פריימריז.

העובדות: דליה איציק נבחרה ליושבת ראש הכנסת מטעם מפלגת קדימה שלא ערכה פריימריז לפני הבחירות לכנסת ה-17. גם בני גנץ היה יו"ר הכנסת לתקופה קצרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

נכשל בבגרות באזרחות

בתכנית "חדשות היום" בערוץ 13 ערכו אייטם על "ההתקפלות" של חה"כ דודי אמסלם. המגיש אורי קואל הדגיש כי אמסלם איים שאם לא ימונה לשר המשפטים הוא לא יהיה חלק מהקואליציה.

העובדות: בניגוד לדברי קואל, אמסלם מעולם לא איים לא להיות חלק מהקואליציה, אלא אמר שאם לא יקבל את תיק המשפטים הוא לא יהיה חלק מהממשלה, קרי, יסרב לכל הצעה למינוי לשר אחר. יתרה מכך, הדוגמאות שהובאו באייטם רק מדגישות את חוסר ההבנה. אמסלם נשמע שם בקולו משתמש בפירוש במילה ממשלה ולא קואליציה.

ברדוגו (שוב) זורק מספרים

בתכניתו "אולפן חמישי" בערוץ 14, טען המגיש יעקב ברדוגו כי מעל ל-2.5 מיליון איש הצביעו לגוש נתניהו.

העובדות: 2,304,964 ישראלים הצביעו ל-4 המפלגות העתידות להרכיב את הקואליציה. גם אם נוסיף את מצביעי הבית היהודי, נגיע ל-2,361,739.

הסימטריה הלא קדושה

הכתבת הפוליטית של גלובס שירית אביטן כהן, האשימה את יו"ר הכנסת היוצא מיקי לוי במריחת הזמן להצבעה על בחירת יו"ר חדש וטענה כי "רק לפני שתי כנסות זו הייתה עילה לעתירה לבג"צ".

העובדות: בניגוד למיקי לוי (ויריב לוין) שקבעו מועד לכינוס המליאה לטובת מינוי יושב ראש כנסת, לאחר קבלת הבקשה והחתימות הנדרשות, יולי אדלשטיין לא קבע מועד לבחירת יו"ר לאחר קבלת החתימות. לאחר פסיקת בג"ץ אדלשטיין החליט להתפטר מתפקידו, ולא לכנס את המליאה לבחירת יו"ר בהתאם לפסיקה.

טרללת מבית שמאי

בכתבה בעיתון "ישראל היום" שכותרתה "אמריקה בטרנס" הדהד הכתב אריאל כהנא טענה מסוכנת נגד קהלית הלהט"ב, לפיה ילדים בארצות הברית מגדירים את עצמם כחתולים והמורים בבתי הספר לא יכולים להעיר להם. לאחר מכן חזר על הטיעון ארי שמאי בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 ואמר שבארה"ב כבר מחייבים מורים לכנות ילד שמזהה את עצמו בתור חתול כחתול.

העובדות: מדובר בסיפור שנולד בחודש יוני האחרון בארצות הברית ונשלל מכל וכל מספר שבועות לאחר מכן על ידי סוכנות רויטרס. כך, באיחור של חצי שנה, סייעה התקשורת הישראלית "לייבא" פייק.

זאב זאב

בשבוע שעבר התראיינה אימו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, על רקע התביעות שבנה מגיש נגד אזרחים שפרסמו שקרים והעלבות כלפי וכלפי משפחתו. אמו התראיינה לחדשות 12 וברקע הופיעה תמונה ועליה הכיתוב: "Come to Palestine".

מיד לאחר הראיון החלו לצוץ ברשתות החברתיות טענות כלפי הגברת בנט ש"תומכת בפלסטין".

העובדות: מדובר ביצירה ציונית מוכרת של האמן זאב רבן משנת 1929 שמעודדת יהודים להגיע לארץ ישראל, שכונתה אז גם על ידי ראשי הציונות כפלסטינה. העתק של היצירה הוצג בין השאר במוזיאון ישראל בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully