וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנות יונית: הנה מה שלא בטוח שידעתם

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 11:52

הודעה לקונית שקיבלו עובדי חדשות 12 חשפה עובדה שכמעט וחמקה מעיני הציבור: מגישת המהדורה המרכזית יונית לוי מציינת ממש בימים אלו 20 שנות הגשה. הנה כמה פרטי טריוויה שאולי שכחתם על העיתונאית שמופיעה (כמעט) מדי ערב על המסך הנצפה בישראל

הודעה לקונית שקיבלו עובדי חדשות 12 היום (חמישי) חשפה עובדה שכמעט וחמקה מעיני הציבור: מגישת המהדורה המרכזית של החברה יונית לוי מציינת ממש בימים אלו 20 שנות הגשה, במה שלמעשה מיום הקמתה הפכה למסך החדשות הנצפה בישראל.

רקע קצר: לוי החלה את דרכה העיתונאית בגלי צה"ל, בתפקיד כתבת ובהמשך עורכת חדשות החוץ. בתקופה מסוימת אף שימשה מגישה מחליפה בתוכנית הבוקר של התחנה "מה בוער". משם - כמו רוב חבריה בחברת החדשות - עברה לחדשות ערוץ 2 שהיה אז הערוץ המסחרי הראשון שקם בישראל, ובו שימשה כעורכת חדשות החוץ וכמגישה. במקביל, הגישה מבזקי חדשות קצרים בכל שעות היממה ובהמשך עברה אל מאחורי הקלעים ומונתה לעורכת המשנה של המהדורה המרכזית.

לקראת סוף שנת 2002 הודיעה מיקי חיימוביץ' על פרישתה מהגשת המהדורה המרכזית ומעברה לחדשות 10 - שעשתה אז את צעדיה הראשונים. לוי נבחרה להחליפה כמגישה לצדו של גדי סוקניק. לוי הגישה את מהדורתה הראשונה ב-15 בדצמבר 2002 לצדו של סוקניק. באוגוסט 2007 הודיע סוקניק על פרישתו מהגשת המהדורה המרכזית. בתחילה חיפשו מחליף שישב לצדה של לוי במקום סוקניק, אך לבסוף הוחלט להשאיר את לוי כמגישה יחידה במהדורת החדשות, וחברת החדשות הפסיקה את קונספט ההגשה הזוגית. מאז מגישה לוי את המהדורה המרכזית לסירוגין עם דני קושמרו, ובימי שידור מיוחדים מגישים לוי וקושמרו כשאחד מהם משדר מהאולפן, והאחר משדר מהשטח.

יונית לוי, 2017. הדס פרוש, חדשות 12, אתר רשמי
יונית לוי, 2017/אתר רשמי, הדס פרוש, חדשות 12
יונית לוי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
יונית לוי/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
יונית לוי. ראובן קסטרו
יונית לוי/ראובן קסטרו

חולמת באיטלקית

לוי עוסקת באופן נרחב בסיקור הנעשה בארצות הברית. בין היתר סיקרה את פיגועי 11 בספטמבר, ואת כל מערכות הבחירות בארצות הברית מאז שנת 2000. לאורך השנים הספיקה לראיין ארבעה נשיאים בארצות הברית: ג'ו ביידן בעודו מכהן, ברק אובמה (פעמיים) בעודו מכהן, ג'ורג' ווקר בוש בעודו מכהן וביל קלינטון לאחר סיום תפקידו.

יונית לוי חוגגת עם הנשיא ביידן. צילום מסך, צילום מסך
יונית לוי חוגגת עם הנשיא ביידן/צילום מסך, צילום מסך

פרטי טריוויה נוספים: בין הראיונות הבולטים שערכה היו הריאיון עם ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר, אותו ראיינה יחד עם הכתב המדיני של חדשות ערוץ 2 אז אודי סגל; בשנת 2010 קיימה ריאיון עם נשיא ארה"ב ברק אובמה וב-2013 ראיינה אותו שוב; אחד הראיונות הזכורים יותר שלה היה בשנת 2016 כשראיינה באיטלקית את ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני. אירוע זכיר נוסף היה השנה, כשראיינה את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לרגל ביקורו בישראל. בסיום הראיון, שנערך ביום הולדתה של לוי, ביידן הפתיע אותה בשירת "יום הולדת שמח".

בווידאו: יונית לוי מספידה את רוני דניאל/צילום: חדשות 12

תקרית מוניקה

אירוע זכיר נוסף שנקשר בשמה של לוי היה בתחילת ספטמבר 2018, עם ביקורה של מוניקה לוינסקי בישראל. לוי ראיינה את המתלוננת נגד הנשיא קלינטון ונשאלה על במת ועידת המשפיעים של חברת החדשות (אז של ערוצים 12 ו-13, היום של קשת 12 בלבד) על ידי לוי: "דיברת על חוויית הנטישה בשעת משבר על ידי הדמות המרכזית שהיכרת באופן אינטימי. לאחרונה, בראיון ל-NBC News הנשיא קלינטון נראה זעוף למדי כשנשאל אם התנצל בפנייך אי פעם באופן אישי, ואמר 'התנצלתי באופן פומבי'. האם את עדיין מצפה להתנצלות האישית הזו?".

בתגובה לשאלה הזו אז, הודיעה לוינסקי: "אני מתנצלת כל כך, לא אוכל לעשות את (הראיון) הזה", קמה ממקומה ונטשה את הבמה.

יונית לוי עם מוניקה לוינסקי. צילום מסך, צילום מסך
יונית לוי עם מוניקה לוינסקי/צילום מסך, צילום מסך
יונית לוי בהלווית רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול. ראובן קסטרו
יונית לוי בהלווית רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול/ראובן קסטרו
יונית לוי, 2007. מיכל פתאל, פלאש 90
יונית לוי, 2007/פלאש 90, מיכל פתאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully