וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים לבהרב מיארה: נקטי בצעדים נגד נעם - או שנפעל משפטית

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 9:47

ארגון העיתונאים והעיתונאיות במכתב התראה חריג ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה: פעלי נגד מפלגת נעם בגין יצירת הרשימות השחורות של עיתונאים להט"בים - או שננקוט בצעדים משפטיים. וואלה! ברנז'ה עם הפרטים

ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה במכתב התראה בטרם נקיטת צעדים משפטיים, נגד מפלגת נעם, בעקבות פגיעה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, חופש העיסוק וחופש העיתונות - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

מדובר ברשימות משנת 2019 בהן מופיעים שמות של הומואים ולסביות העובדים בכלי תקשורת שונים. הרשימה עלתה לכותרות לאחר כתבה בנושא של נדב איל בידיעות אחרונות בשבוע שעבר.

במכתב שנשלח על ידי עורכי הדין אמיר בשה וגלעד זבידה, ולאחר התייעצות והסכמת העיתונאים שמופיעים ברשימות השחורות, צוין כי: "איסוף מכוון של שמות עיתונאים ומקום עבודתם נועד לצבוע את אותם עיתונאים ולהביא לפגיעה בהם ובתוך כך, בביטחונם התעסוקתי ובחופש העיתונות של עיתונאים שהם משרתי ציבור ועבודתם נעשית למען האינטרס הציבורי.

"ניטור וסימון עיתונאים ועיתונאיות על פי הנטייה המינית שלהן, בוודאי על ידי מפלגה פוליטית, חברה בקואליציה המסתמנת, עלולה להרתיע מקורות עיתונאיים פוטנציאליים מלקיים עימם קשרי עבודה; ניטור וסימון עיתונאים ועיתונאיות ב"רשימה שחורה" שכזו עלול להרתיע גורמים רבים מלהזמין עיתונאים ועיתונאיות מתוך הרשימה לאירועים, הרצאות, כנסים וכדומה, ולהעמיד גופים אלה בניגוד עניינים ובחשש שאם יזמינו עיתונאים מקהילת הלהט"ב זה עלול לפגוע בתקציבים ציבוריים, או בהיבט אחר. עוד עולה חשש כבד שכלי תקשורת יימנעו מקידום עיתונאים ועיתונאיות מקהילת הלהט"ב 'כדי לא להרגיז את השלטון'".

אבי מעוז, הכנסת, 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
אבי מעוז, הכנסת, 13 בדצמבר 2022/ראובן קסטרו
"חמור לא פחות הוא האיום המוחשי על העיתונאים כאשר מפלגה פוליטית הלכה למעשה, עקבה אחריהם ועל פועלם העיתונאי, סימנה וניטרה אותם ל'רשימה'"

"קיים חשש אמיתי ועכשוי שהעיתונאים ה"מסומנים" על-ידי מפלגת "נעם" יודרו מהאפשרות לקחת חלק בתכניות חוץ של משרד החינוך ולהעביר הרצאות/סדנאות שעוסקות בנושאים הרלוונטיים לתחום עיסוקם", נכתב במכתב. "חמור לא פחות הוא האיום המוחשי על העיתונאים כאשר מפלגה פוליטית הלכה למעשה, עקבה אחריהם ועל פועלם העיתונאי, סימנה וניטרה אותם ל"רשימה", כאשר מפניות של עיתונאים שהגיעו אלינו, הם מעידים על מצוקה אישית ומקצועית, תחושת פחד והשפעה שלילית על עבודתם".

"המשמעות מאחורי העדר התנערותה של מפלגת "נעם" מהרשימות השחורות יכולה אף לעורר ולעודד את החלקים הקיצוניים בחברה ולהניעם חלילה לפעילות קיצוניות של אלימות כלפי עיתונאים ברשימות, כאשר ביטחונם האישי מופקר ומותר. בטרם ננקוט בצעדים משפטיים, מתבקשת התערבותך הדחופה, המהירה והעניינית, לרבות הנחיה ברורה, שתבוא מצידך כגורם האמון על כך, ולא לאפשר צעדים על-ידי מפלגה שהיא חלק מהרשות המבצעת שיהוו פגיעה בעיתונאים ועיתונאיות להט"בים".

ישראל היום - האגודה למען הלהט"ב. צילום מסך, צילום מסך
ישראל היום - האגודה למען הלהט"ב/צילום מסך, צילום מסך

ישראל היום, רוסיה מחר?

בתוך כך, האגודה למען הלהט"ב פרסמה הבוקר (ראשון) מודעת ענק בעיתון ישראל היום תחת הכותרת "ישראל היום, רוסיה מחר?".

מהאגודה נמסר: "המודעה שפרסמנו הבוקר ב"ישראל היום" מתחבאת בגב העיתון כדי להעביר מסר חד ובועט דווקא בשער. אנחנו מזמינים ומזמינות כל אחד ואחת בציבור להשיג עותק של העיתון (זה חינם!), לבצע את הקיפול, לצלם ולשתף. זאת המחאה שלנו על העתיד שלנו ועל הזכויות שלנו וכולנו צריכים וצריכות לשאול את עצמנו היום, מה יהיה כאן מחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully