וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ז'בוטינסקי ליאיר קראוס: "מלחמתו העיתונאית עולה עם תפיסת קיר הברזל"

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 9:26

מנימוקי ועדת הפרס: "במהלך ימי שומר החומות התקשורת הישראלית, התעלמה כמעט לחלוטין מהנעשה במקומות השונים ברחבי הארץ, אך מעכו עלה קול בודד, אמיץ וללא מורא - קולו של העיתונאי יאיר קראוס"

ועדת פרס ז'בוטינסקי בחרה להעניק את פרס העיתונות לשנת תשפ"ג לעיתונאי ידיעות אחרונות ואתר ynet ועד לאחרונה "מקור ראשון" יאיר קראוס על סיקורו בזמן מבצע "שומר החומות" אשר התרחשו במלך חודש מאי 2021.

הפרס יוענק במהלך הועידה ע"י מנכ"ל ההנהגה העולמית של בית"ר, יגאל ברנד, ביום רביעי הקרוב במהלך ועידת ז'בוטינסקי בירושלים.

בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי: "במהלך ימי שומר החומות, הותקפו יהודים ברחובות הערים ברחבי מדינת ישראל רק בשל יהדותם, וטילים נורו לעבר ערי הדרום והמרכז. משטרת ישראל וכוחות הביטחון לא יכלו לתת מענה אמיתי למתרחש בשטח. התקשורת הישראלית, התעלמה כמעט לחלוטין מהנעשה במקומות השונים ברחבי הארץ ולולא תושייתם של אנשים שונים ברחבי המדינה - לא הייתה צפה ועולה הצעקה מהרחובות מוכי האלימות, מבתי הכנסת השרופים, מהלינצ'ים שבוצעו בעוברי אורח יהודים ומהדירות השרופות. מכל רחבי הארץ עלתה הזעקה - אך מעכו עלה קול בודד, אמיץ וללא מורא - קולו של העיתונאי יאיר קראוס".

יאיר קראוס. יח"צ,
יאיר קראוס/יח"צ

בנימוקי הוועדה נכתב עוד כי: "יאיר קראוס, בדיווחיו השונים דרך הטויטר, ודרך עיתון מקור ראשון - הציף, פעם אחר פעם את האירועים השונים, דיווח עליהם בזמן אמת, והביא לידיעת הציבור את הנעשה בעיר הבוערת- עכו. קראוס, לא ויתר ודיווח על הנעשה, גם אחרי הפרעות - בשדה המשפטי עם הפורעים צמאי הדם, על העוולות המשפטיות והציבוריות אשר נעשות באולמי בתי המשפט, על ההשתקה מצד הרשויות המקומיות והארציות".

יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר כתב במכתב הזכייה שנשלח לקראוס כי: "מלחמך העיתונאית עולה בקנה אחד עם תפיסת קיר הברזל - אי השלמה ומאבק בהשתקה של ניסיון ההפיכה הלאומנית ערבית, אשר לובתה על ידי גורמי טרור - במהלך הפרעות במאי 21. הצפת האירועים, הבאת האמת למרכז הבמה והדרישה לטיפול מעמיק בבעיה הלאומנית הערבית אשר הביאה לפרעות מזעזעות אלו - הן הסיבות המרכזיות, לראייה עין בעין של פעולותיך עם ערכיו של ז'בוטינסקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully