וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום סודאן: הנשיא תועד משתין במכנסיים - עיתונאים נעצרו בחשד להפצת הסרטון

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 8:48

הנשיא סלבה קיר בן ה-71 תועד בזמן שירת ההמנון בטקס רשמי לחנוכת כבישים במדינה. הסרטון המביך מעולם לא שודר בטלוויזיה, אך לאחר שהתפרסם ברשתות החברתיות עצרו הרשויות 6 עיתונאים שעבדו בתאגיד השידור של המדינה. במדינה מכחישים שמועות אודות מצבו הרפואי של הנשיא

דרום סודאן: מנהיג המורדים לשעבר הושבע לתפקיד סגן נשיא/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא דרום סודאן תועד משתין במכנסיים באירוע רשמי - שישה עיתונאים נעצרו אחרי שהפיצו את הסרטונים. הנשיא סלבה קיר בן ה-71 תועד באירוע המביך בזמן שירת ההמנון בטקס חנוכת כבישים. הסרטון מעולם לא שודר בטלוויזיה, אך החל להתגלגל ברשתות החברתיות.

העיתונאים, שעבדו בתאגיד השידור של דרום סודאן, נעצרו בחשד ש"החזיקו במידע על כיצד הסרטון הופץ". בין העיתונאים העצורים, שני צלמים ועורך וידאו.

קיר כיהן כנשיא מאז שדרום סודאן נפרדה מהשלטון המרכזי בסודאן, וקיבלה עצמאות ב-2011. תוך שנתיים נקלעה למלחמת אזרחים בעקבות סכסוך שפרץ לאחר שהנשיא סלבה קיר הדיח את סגנו ריק מצ'אר. קרוב ל-400 אלף איש מתו במלחמה לפני שהוכרזה הפסקת אש ב-2018, אבל המדינה מתקשה להתאושש והיא מתמודדת עם מחסור חמור ברעב, משבר פוליטי, הרס כלכלי ואסונות טבע. גורמי ממשל מכחישים שמועות אודות מצבו הרפואי של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully