וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת השבוע: ומי יתגבר על הבורות?

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 16:52

אמנון אברמוביץ' ויואב קרקובסקי כותבים נח ב-7 שגיאות, עבור ynet כל החרדים אותו הדבר, וכמובן - השטות התורנית בערוץ 14. וואלה! ברנז'ה ובודקים מסכמים עוד שבוע בג'ונגל הפייק

שבוע נוסף שבו וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" עוקבים אחר הופעות העיתונאים והפרשנים ואחר הדיווחים השונים באמצעי התקשורת וברשתות. גם השבוע המגמה נמשכת, בכירי העיתונאים ממשיכים ליפול בעובדות. להלן המיטב:

אברמוביץ' מציג: שתי טעויות במונולוג אחד

הפרשן הפוליטי הבכיר אמנון אברמוביץ דיבר באולפן שישי של חדשות 12 על אירוע בו נפגש נתניהו עם השופט בדימוס אהרן ברק באפריל 2018, אברמוביץ'' אמר:

1. "אז נתניהו לא הייתה לו חקירה".
2. "ואז, מה הוא רצה מברק? תיקחו את כתב האישום ואני אתכם".

בניגוד לדברי אברמוביץ':

1. באפריל 2018 חקירות נתניהו היו בעיצומן (במרץ 2018 למשל, הוא נחקר במעונו בתיק 4000).
2. היועמ"ש אז מנדלבליט הודיע על הגשת כתב אישום כנגד נתניהו רק בשנת 2019, ולכן בזמן האירוע המדובר שעליו דיבר אברמוביץ' באפריל 2018 כתב האישום עדיין לא נולד.

נא לצחצח קו"ח

אילה חסון, מגישת שישי בערוץ 13, טענה כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, הייתה "משפטנית אנונימית עם קצת עבר בפרקליטות".

העובדות: לא בדיוק "קצת עבר בפרקליטות". מיארה כיהנה במחוז ת"א בפרקליטות כ30 שנה (1985-2015), ב-2002 מונתה למנהלת המחלקה המנהלית בפרקליטות המחוז, וב-2007-2015 שימשה כפרקליטת מחוז תל אביב לעניינים אזרחיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הפריימריז שלא התקיימו

הפרשן הפוליטי של כאן 11, יואב קרקובסקי, אמר בתכנית חדשות שישי עם מואב ורדי שפעיל הליכוד רמי בן יהודה היה זה שאולי הביא לנצחונו של נתניהו בפריימריז בליכוד.

העובדות: נתניהו לא התמודד בפריימריז בליכוד מכיוון שהיה המועמד היחיד לתפקיד מנהיג המפלגה, ולכן הוא שובץ לתפקיד ללא התמודדות.

עבור ynet כל החרדים אותו הדבר

באתר ynet פרסמו ידיעה המצטטת את מאמר המערכת מהעיתון החרדי "יתד נאמן" אותו הגדירו "ביטאון יהדות התורה".

העובדות: יתד נאמן הוא לא ביטאון יהדות התורה, מדובר בעיתון אשר נחשב למזוהה עם דגל התורה, שהיא רק אחת המרכיבות של יהדות התורה.

הכותרת השגויה של N12

בדיווח של הכתבת יונה לייבזון באתר N12 פורסם בכותרת כי "במשרד החוץ האמריקאי מודאגים מהפרת הסטטוס קוו בהר הבית, לאחר העלייה למקום של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר". הדיווח התבסס על תדרוך לכתבים שהעניק דובר המשרד, נד פרייס.

העובדות: דובר משרד החוץ האמריקאי לא אמר שהסטטוס קוו הופר כתוצאה מעלייתו של בן גביר להר הבית. הוא אמר בתשובה לשאלה בנושא שארצות עומדת בתקיפות על שמירת הסטטוס קוו. כאשר נשאל ישירות האם ישראל הפרה את הסטטוס קוו הוא ענה שהוא לא יכול לקבוע דבר כזה.

אופי של ג'ינג'י

דרור קאפח, פאנליסט ב"הפטריוטים" של ערוץ 14, שאל בדיון בנושא פסקת ההתגברות "ואם 11 או 15 שופטי בג"צ יחליטו להוציא להורג את כל הג'ינג'ים, מי יתגבר עליהם?".

העובדות: לשופטי בג"צ אין סמכות להחליט על הוצאה להורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully