וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט על הניו יורק טיימס מגלה: "הממשלה החדשה היא פיגוע הסברתי"

דוד ורטהיים ואראל סגל

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 12:49

בדיקה שנערכה על ידי עיתונאית מעריב מעלה כי היקף הסיקור "החיובי" של ישראל בעיתון הנחשב בעולם הגיע רק ל-11% לאורך השנה, ועל פי הנראה בדצמבר כ-20 מתוך 25 כתבות שהתפרסמו נשאו טון שלילי כלפי ישראל. האם באמת הממשלה החדשה היא הגורם? האזינו

עיתונאית מעריב לילך סיגן ניטרה במשך שנה את הכיסוי של ישראל בעיתון האמריקאי הנחשב ניו יורק טיימס. לדבריה, הנתונים הראו כי הסיקור החיובי הגיע רק ל-11% לאורך השנה ועל פי הנראה בדצמבר כ-20 מתוך 25 כתבות שהתפרסמו נשאו טון שלילי כלפי ישראל.

הנה מקבץ כותרות שפורסם רק בחודש האחרון: "הרשעות פליליות בקבינט", "חשש גובר בצבא מהקואליציה המתגבשת", "אידיאל הדמוקרטיה במדינה היהודית בסכנה", "מה לעזאזל קורה בישראל?", "האם ישראל על מסלול מסוכן?", "חשש מיוזמות ימין קיצוני", "הממשלה הנוקשה מעוררת לעומתיות", "הממשלה הנוקשה מושבעת ובודקת קשר עם בנות ברית", "הפגנות נגד הממשלה החדשה", "לשרים החדשים יש רעיונות נוקשים לגבי השאלה מיהו יהודי", ועוד.

שוטרים שהוצבו מחוץ למערכת הניו יורק טיימס בניו יורק בעקבות הירי במערכת עיתון במרילנד, 28 ביוני 2018. רויטרס
שוטרים שהוצבו מחוץ למערכת הניו יורק טיימס בניו יורק בעקבות הירי במערכת עיתון במרילנד, 28 ביוני 2018/רויטרס

בשיחה עם אראל סגל ודוד ורטהיים ב-103 הביאה סיגן את הנתונים של הבדיקה שערכה, והוסיפה: "אפשר לקרוא לסיקור הזה אנטי ישראלי, אנחנו יכולים לקרוא לזה בשקט אנטי ישראלי. אני לא חושבת שזה מאנטישמיות, מה שקרה מאוד מאפיין טרנד שסוחף את כל העיתונות בהרבה מאוד מקומות. כשיש אג'נדה שהיא כל כך חזקה, היא הופכת ליותר חזקה מהעובדות".

סגל הסביר ששורש הסיקור טמון בתפיסות שונות, וכי העיתון הפרוגרסיבי מתקשה לקבל את המציאות השמרנית והמורכבת בישראל. ורטהיים, לעומתו, סבור שככל שהמציאות הישראלית הופכת לבעייתית יותר מבחינה דמוקרטית, כך היא גם מתקשה להביט במראה ולקבל ביקורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully