וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכז הרפורמי זכה בתביעה מול ערוץ 14, שיצטרך לפצותו ב-160 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 16:30

ביהמ"ש נימק בין היתר את פסיקתו בכך ש"ברישיון השידור של הערוץ הוגדרה תרבות הציבור היהודי על כל מרכיביו, זרמיו וגווניו", וכי "הערוץ הוא משאב ציבורי". ערוץ 14: "סירבנו להגיע לפשרה ולהתחייב לתת סיקור חיובי וזמן מסך מוגדר לארגוני השמאל"

בערוץ מנגד, טוענים כי "הערוץ סרב להגיע לפשרה ולהתחייב לתת סיקור חיובי וזמן מסך מוגדר לארגוני השמאל הרפורמים. בית המשפט קבע כי מדובר באפליה במתן שירותים"

בית משפט השלום בי-ם קבע הבוקר (שלישי) כי ערוץ 14 עבר על חוק איסור הפליה בכך שלא שידר תכנים רפורמים וקונסרבטיביים. בכך קיבל בהמ"ש את תביעת התנועה הרפורמית (המרכז הרפורמי לדת ומדינה) וחייב את הערוץ לפצותה ב-160 אלף שקל.

השופט אלעד לנג נימק בין היתר את פסיקתו בכך ש"ברישיון השידור של הערוץ הוגדרה תרבות הציבור היהודי על כל מרכיביו, זרמיו וגווניויו, וכי הערוץ הוא משאב ציבורי. בערוץ מנגד, טוענים כי "הערוץ סרב להגיע לפשרה ולהתחייב לתת סיקור חיובי וזמן מסך מוגדר לארגוני השמאל הרפורמים. בית המשפט קבע כי מדובר באפליה במתן שירותים".

המאבק של התנועה הרפורמית בערוץ קיים כבר תקופה ארוכה. בעבר הוגשו מספר פניות של התנועה לערוץ ולמועצה - והתנועה אף איימה לפנות לבית המשפט בנושא. בנוסף לכך, עם תיקון החוק שאיפשר לערוץ לשדר חדשות, פורסם בוואלה ברנז'ה כי התנועה הרפורמית אף הגישה התנגדות לאישור, מכיוון שלטענתם "השידורים בערוץ הם על טהרת האורתודוכסיה, ואין בהם שילוב ראוי של תכנים רפורמיים, קונסרבטיביים ופלורליסטיים".

פאנל "הפטריוטים", ערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
פאנל "הפטריוטים", ערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

היסטוריה של הדרה

כאמור, הביקורת על תת הייצוג והסיקור של התנועה הרפורמית מלווה את ערוץ 14 עוד כשהיה תחת אפיק ערוץ 20. בשנת 2017, בדקה מועצת הכבלים והלווין את ייצוגם של הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים בערוץ, זאת בעקבות תלונות ציבור ובדיקה שהעלתה כי הם מודרים כמעט לחלוטין משידורי הערוץ. במקביל, המועצה ביקשה לקבל נתונים על מרואיינים ואייטמים שהוצעו לערוץ ונדחו בעבר.

לאחר בדיקת המועצה והסכמה משותפת של יו"ר המועצה אז ד"ר יפעת בן חי שגב, מנכ"ל התנועה הרפורמית הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה המסורתית יזהר הס וכן נציגת הנהלה מערוץ 20 - הוחלט כי "בתוך חודש ערוץ 20 יצטרך לתת ייצוג לזרמים אלה, בשיעור הדומה לשיעורם באוכלוסייה".

מטעם ערוץ 14 נמסר בתגובה: "נערער על פסה"ד. מדובר בהתערבות אומללה בחופש הביטוי. ימים חשוכים למדינה דמוקרטית, בהם בית משפט מכתיב לעיתונאים באמצעות קנסות, מה, מתי ואיך לסקר".

גלעד קריב מסר, "פסק הדין החד משמעי מעביר מסר ברור של שוויון, פלורליזם וסובלנות דתית. מחלוקות ואי הסכמות הן חלק אינטגרלי מהמסורת היהודית, אבל אפליה והדרה אינן יכולות להיות חלק ממציאות החיים שלנו במדינה יהודית ודמוקרטית. פסק הדין הוא עדות ברורה לחשיבות של חוק איסור אפליה ולצורך להגן עליו מפני אלו שמבקשים להחזיר אותנו עשרות שנים אחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully