וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכונת דיבה משומנת": כמה ישלם ראש העיריה שכתב כמעט 40 פרסומי לשון הרע?

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 8:45

ראש עיריית טבריה לשעבר, רון קובי, הוציא דיבתו של ראש העיר שקדם לו, יוסי בן דוד, ב-37 "פרסומים סנסציוניים" בקבוצה שהקים בפייסבוק לקראת הבחירות - כך קבע ביהמ"ש. מנגד, השופטת קבעה כי קללות וכינויי גנאי שפורסמו בקבוצה לא ייחשבו כלשון הרע

מדובר בפסק דין חלקי שכן בהליכי לשון הרע ניתן לחלק את הדיוןן לשני שלבים: פסק דין על עצם החבות, ואז פסק דין נוסף על גובה הנזק/התשלום של הפיצוי

ראש עיריית טבריה לשעבר, רון קובי, הוציא דיבתו של ראש העיר שקדם לו, יוסי בן דוד, ב-37 פרסומי דיבה ולשון הרע. כך קבעה השופטת רביע ג'באלי מבית משפט השלום בצפת. זאת לאחר שקבעה שפרסומים נוספים של קללות וכינויי גנאי ופרסומים המהווים ביקורת, לא ייחשבו כלשון הרע. בפרסומים שבהם מצאה לנכון לחייב את קובי, ישנם פרסומים שבהם הוא טוען לפתיחת חקירת משטרה נגד בן דוד, קיומו של "עד מדינה" בפרשה חמורה של שחיתות, וכן - כפי שמתואר בתביעה - עשה לו מנהג להגיש תלונות במשטרה ולדווח לצופיו בפייסבוק על הגשתן, כדי לייצר תדמית שלילית לבן דוד.

מדובר בפסק דין חלקי שכן בהליכי לשון הרע ניתן לחלק את הדיוןן לשני שלבים: פסק דין על עצם החבות, ואז פסק דין נוסף על גובה הנזק/התשלום של הפיצוי.

הפרסומים ברובם עוסקים במערכת הבחירות לראשות העיר טבריה או בהכנות לה, משנת 2017, בהם פרסם קובי שוב ושוב פרסומים סנסציוניים ברשת הפייסבוק בקבוצה שהקים. בגין פרסומים אלה נתבע גם על ידי חבר המועצה דוד אוחנה, ונקבע כי עליו לשלם פיצויים בגובה 52,000 שקלים בפסק דין שניתן לפני חודשים אחדים בבית משפט השלום בתל אביב. כעת הגיע גם פסק הדין החדש.

רון קובי במחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
רון קובי במחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020/ראובן קסטרו
"רון קובי פיתח שיטה לניהול קמפיין בחירות, דרך השמצה קשה של מתחרים פוליטיים, תוך הפצת פייק ניוז מוחלט"

בא כוחו של בן דוד, עו"ד רון לוינטל, יו"ר ועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין, אמר בתגובה: "רון קובי פיתח שיטה לניהול קמפיין בחירות, דרך השמצה קשה של מתחרים פוליטיים, תוך הפצת פייק ניוז מוחלט על "חקירות" ו"עדי מדינה" ו"שחיתות" ו"הונאות". כך עשה לראש העיר של טבריה, יוסי בן דוד, תוך שהוא יורד לחייו מידי יום בסרטונים ופרסומים רווי שקרים ופרסומי דיבה. לא לחינם הוא זכה לכינוי - "מכונת דיבה משומנת". במבחן המציאות, הוא לא הצליח להביא ולו הוכחה אחת, ולו עד אחד, ולו ראיה כלשהי, להוכיח מי מטענותיו".

לדבריו, "רוב עיסוקו במשפט היה לדחות כמה שיותר את הקץ, על ידי הבאת עורך דין מטעמו שהתעלף פעם אחת, היה מעורב בקטטה פעם אחרת, והתפוטר בפעם הבאה כדי לדחות עוד ועוד. בית המשפט נתן סוף סוף את פסק דינו החלקי, וקבע כי קובי אחראי לפרסום של כמעט 40 פרסומי דיבה חמורים. בקרוב ייקבע, בפסק הדין הסופי, כמה יידרש לשלם. זאת בשעה שבפרק הזמן שחלף, נאלצנו להגיש נגדו עוד תביעה, על עוד 20 פרסומים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully