וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה!: בעזריאלי יאפשרו להארץ לפרסם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 21.1.2023 / 18:08

"הארץ" ביקש לפרסם את הקמפיין החדש שלו תחת הסלוגן "דמוקרטיה לא נגמרת בבחירות" גם על המסך בעזריאלי לקראת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית - ובקבוצת עזריאלי סירבו, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הנימוק: "פרסומת פוליטית". לאחר הפרסום הם חזרו בהם מההחלטה

בווידאו: כ-80 אלף איש הפגינו בתל אביב נגד המהפכה המשפטית/צילום: יותם רונן, שלומי גבאי, סימה ששון, רשת 13, הדגלים השחורים, קריים מיניסטר
עוד טרם החזרה בהם, לפי גורם בעיתון "הארץ", התשובה שהתקבלה מקבוצת קניוני עזריאלי הייתה דרישה להוריד מסלוגן הקמפיין את המילה "דמוקרטיה" - אחרת, כך לדבריהם, "מדובר בפרסומת פוליטית"

עיתון "הארץ" ביקש לפרסם את הקמפיין החדש שלו תחת הסלוגן "דמוקרטיה לא נגמרת בבחירות" גם על המסך בעזריאלי לקראת ההפגנה שם הערב (שבת) נגד המהפכה המשפטית - ובקבוצת עזריאלי סירבו, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. לאחר הפרסום ובעקבות התגובות הקשות ברשת להחלטה הודיעו בקבוצת עזריאלי כי יתירו את הפרסום.

עוד טרם החזרה בהם, לפי גורם בעיתון "הארץ", התשובה שהתקבלה מקבוצת קניוני עזריאלי הייתה דרישה להוריד מסלוגן הקמפיין את המילה "דמוקרטיה" - אחרת, כך לדבריהם, "מדובר בפרסומת פוליטית".

מקבוצת עזריאלי נמסר בתחילה בתגובה כי: "כמדיניות, קבוצת עזריאלי מאשרת שימוש בשלטי החוצות על נכסיה רק עבור קמפיינים מסחריים. אין בכך בכדי להצביע על עמדה זו או אחרת של הקבוצה בנושאים פוליטיים או חברתיים". עם זאת, מדובר בקמפיין מסחרי לכל דבר ועניין, ולכן תגובת עזריאלי לא הייתה ברורה.

שלט דמוקרטיה לא נגמרת בבחירות של עיתון הארץ על קניון עזריאלי, תל אביב, 21 בינואר 2023. ראובן קסטרו
הפרסום של הארץ על עזריאלי, הערב/ראובן קסטרו

בעקבות הציוץ של וואלה! ברנז'ה בנושא (ראו למעלה), החלו קריאות רבות ברחבי הרשת להחרים את קבוצת עזריאלי בטענות להתקרנפות, ואלפי גולשים צייצו נגד החברה תחת ההאשטאג #לאקוניםבעזריאלי.

בתוך כך, לוואלה! ברנז'ה נודע כי גם מארגני הפגנת הענק נגד המהפיכה המשטרית ברחוב קפלן גיששו האם ניתן יהיה לשדר על השלט הדיגיטלי בעזריאלי בשידור חי את ההפגנה - וסורבו.

מ"'הדגלים השחורים", אחד הארגונים המובילים במחאה נגד המהפכה, נמסר בתגובה לפרסום: "דמוקרטיה היא בסיס קיומנו במדינת ישראל. אנו קוראים ליו"ר הקבוצה, דנה עזריאלי, לשקול מחדש את ההחלטה המקוממת - ולקהל הרחב להחליט אם הוא מעוניין להשקיע את כספו בקבוצות שמתביישות במילה דמוקרטיה. הערב ב19:00 ניפגש בקפלן בת"א וברחבי הארץ להילחם למען הדמוקרטיה".

עשרות מפגינים חסמו את צומת עזריאלי במחאה על המהפכה המשפטית, 14 בינואר 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
עשרות מפגינים חסמו את צומת עזריאלי במחאה על המהפכה המשפטית, 14 בינואר 2023/אתר רשמי, ללא קרדיט

מקבוצת עזריאלי נמסר בעקבות הביקורת: "ערכי הדמוקרטיה הם נר לרגליה של קבוצת עזריאלי הפועלת תמיד בשיוויון, בשקיפות ומתוך אחריות ציבורית וחברתית. כקבוצה עסקית, שדוגלת בהשקעה, בפיתוח ובצמיחת מדינת ישראל, אנו מקפידים לפעול במגזר העסקי מבלי לקחת צד בסוגיות פוליטיות. משום כך קבענו לפני שנים מדיניות ברורה לפיה לא יפורסמו תכנים שאינם מסחריים על שלטי חוצות שנמצאים על נכסי הקבוצה. עם זאת, כאשר השיח בישראל נמצא בנקודת רתיחה ולאור רצונם של ארגונים שונים להביע את קולם במגוון רחב של סוגיות, החלטנו לבטל את המדיניות האמורה ולהתיר פרסומו של תוכן שאינו מסחרי מתוך אמונה בדמוקרטיה אמיתית המאפשרת לכל מגוון הקשת הפוליטית להביע את דעותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully